Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور با تاکید بر ادامه اجرای طرح کاهش مخازن در سطح شهر تهران بر پایه طرح کاپ (کاهش پسماند) و در عین حال سیاست‌های این سازمان مبنی بر بروزرسانی و نوسازی تجهیزات اجرایی خود افزود: با توجه به رهنمودهای ارائه شده از جانب کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و معاون خدمات شهری شهرداری تهران طی بازدید اخیر ایشان از سازمان مدیریت پسماند و با اشاره به اهمیت زیبایی بصری شهری، مرحله اول توزیع و احصای نواقص مخازن پسماند شهری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر برنامه جدید مدیریت شهری مبنی بر کاهش تولید پسماند خاطر نشان کرد: ساماندهی و مدیریت مطلوب مخازن پسماند به عنوان اولین محل ورود زباله‌ها به شهر تأثیر زیادی در پیشرفت بهینه مراحل بعدی مدیریت پسماند خواهد داشت به همین جهت در حال حاضر ضمن تمرکز بر نحوه جمع آوری و انتقال زباله‌های شهر قصد داریم مخازن پسماند را بهسازی کنیم.

علیپور در ادامه با اشاره به جایگزینی و نوسازی تعداد محدودی مخزن پسماند در سال گذشته با توجه به اعتبارات موجود تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاپ از ۲ سال گذشته تاکنون بخشی از مخازن زباله را به روشی جدید به داخل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و شهرک‌ها برده و به موازات آن، مخازن بیرونی را جمع‌آوری کرده‌ایم و البته در کنار اجرای این طرح توزیع و نوسازی مخازن نیز از جمله اقدامات دوره‌ای و مستمر این سازمان بوده تا از این طریق ضمن عیب یابی و رقع نواقص مخازن در صورت لزوم مخزن نو جایگزین شود.

وی در ادامه ضمن اعلام وجود ۵۳ هزارمخزن پسماند شهری در سطح معابر و خیابان‌های پایتخت گفت: طبق بازدیدها و بررسی‌های انجام شده برای رسیدن به ایده آل نیاز به جایگزینی ۱۰۰۰۰ مخزن در سطح شهر تهران داریم که طبق برنامه جدید مصمم هستیم به مرور و به فراخور نیاز نوسازی و جایگزینی این مخازن را انجام دهیم.

علیپور با اشاره به حساسیت موضوع مدیریت پسماند و مواجهه این امر با تک‌تک شهروندان اظهار داشت: در این حوزه نباید توقع بازدهی سریع را داشت چرا که تغییر عادت شهروندان زمان بر بوده و در کلان‌شهر تهران با جمعیت بالاو تنوع فرهنگ‌ها ی مختلف این تغییر عادت و فرهنگ سازی و آموزش شهروندان را دشوارتر کرده است.

وی با تاکید بر دقت در نگهداری مخازن به عنوان بخشی از بیت المال و تقویت تعهد در حفاظت از این اموال عمومی افزود: شهروندان محترم با اقدامات ساده و راحت از قبیل تفکیک زباله‌های شهری، آبگیری پسماند و کاهش شیرابه آن و تخلیه پسماند رأس ساعت ۹ شب می‌توانند مانع استهلاک، زنگ زدگی و خوردگی مخازن شده و از این طریق ضمن کاهش هزینه‌های مدیریت شهری، مسیر تلاشگران این عرصه را در رسیدن به آرمانهای خود از جمله اجرای برنامه‌های کاپ (کاهش پسماند) هموار تر کنند.

کد خبر 5302655 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: صدرالدین علیپور کلانشهر تهران شهر تهران طرح کاپ شهرداری تهران مدیریت پسماند شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی پیش بینی وضعیت هوا پلیس راهور کیفیت هوای تهران اربعین 1400 شهر تهران واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مترو خانواده مدیریت پسماند مخازن پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟

احمد احمدی صدر در این باره گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاکبانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

او افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری شهر

tags # شهرداری تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی