Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از رئیس جمهور دعوت کرد در اولین فرصت به استان اصفهان سفر کند و از نزدیک با مشکلات و معضلات این استان همچون خشکسالی، فرونشست زمین و آلودگی های زیست محیطی آشنا شود.

محمد نورصالحی در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه-۲۱ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد سفرهای استانی رئیس جمهور به نقاط مختلف کشور هستیم، اظهار کرد: رئیس جمهور اعلام کرد بر اساس حجم مشکلات استان ها، مقصد این سفرها انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ضمن تقدیر از این حرکت جهادی، از رئیس جمهور دعوت می کنیم در اولین فرصت به اصفهان سفر کند و از نزدیک با مشکلات و معضلات این استان آشنا شود.

وی با بیان اینکه اصفهان امروز حال خوبی ندارد، گفت: اصفهان درگیر خشکسالی، فرونشست و آلودگی های زیست محیطی است و خشکی زاینده رود علاوه بر مسائل زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و اقتصادی زیادی را رقم زده، به طوری که حتی برای تامین آب شرب مردم اصفهان هم دچار مشکل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه دیپلماسی شهری امروز یکی از ابزارهای نوین و کارآمد در دنیا است، یکی از راه های توسعه دیپلماسی شهری را خواهرخواندگی با شهرهای مختلف دنیا دانست و افزود: اصفهان به عنوان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان تاکنون با ۱۵ شهر دنیا قرارداد خواهرخواندگی بسته و تعاملات خوبی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه اصفهان در سن پترزبورگ از ۱۵ شهریورماه، گفت: در این دو نمایشگاه ۶۰ اثر از هنرمندان اصفهان به نمایش درآمده که امیدواریم این تعاملات ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، نورصالحی همچنین با اشاره به بازدید از عملیات اجرایی تونل و تعدادی از ایستگاه های مترو اصفهان، گفت: در مجموع ۳۲ درصد از عملیات ساختمانی خط دوم مترو اصفهان اجرا شده که اگر عملیات ساختمانی را ۳۰۰ تا ۴۰ درصد کل عملیات بدانیم، میزان پیشرفت حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از کل خط دوم است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه اتمام این پروژه است، گفت: شورای شهر اصفهان ضمن تأکید بر تداوم فعالیت این پروژه، انتظار دارد تلاش برای تکمیل این پروژه بزرگ ادامه داشته باشد و بتوانیم از منابع مختلف برای این پروژه تأمین مالی کنیم و حرکت مستمر اجرای پروژه ها در شهر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اصفهان مديريت شهري شورای شهر اصفهان زاينده رود خشکی زاینده رود مترو خواهر خواندگی خواهر خواندگی اصفهان سفر رییس جمهور رئیس جمهور شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش به رفح

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، یک مقام آمریکایی درباره عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به وبگاه آکسیوس گفته است که ما معتقدیم که عملیات اسرائیل برای کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز تعیین شده توسط بایدن عبور نکرده است.

آکسیوس به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داده است که بایدن و نتانیاهو روز گذشته در جریان تماس خود درباره عملیات اسرائیل در گذرگاه رفح گفتگو کردند، اما بایدن در تماس خود با نتانیاهو به عملیات کنترل گذرگاه رفح توسط اسرائیل اعتراض نکرده است.

این در حالی است که براساس اظهارات این مقام آمریکایی، اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد گذرگاه رفح را برای تحت فشار قرار دادن السنوار (رهبر حماس در غزه) در مذاکرات تصرف کند.

در عین حال در این گزارش افزوده شده است که مقامات آمریکایی تاکید دارند که واشنگتن در حال بررسی تعلیق ارسال تسلیحات به اسرائیل یا محدود کردن استفاده از آن در صورت آغاز عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در رفح است.

گزارش آکسیوس در حالی به پشت پرده گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو اشاره کرده که پیشتر وبگاه کاخ سفید تائید کرده بود که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره رفح گفتگو کردند. در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رئیس جمهور بایدن امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرد. رئیس جمهور بایدن نخست وزیر را در مورد تلاش‌ها برای تضمین توافق اسیران، از جمله از طریق گفتگوهای جاری امروز در دوحه قطر مطلع کرد.

بیانیه مذکور بدون اشاره به جزئیات بیشتر اضافه کرد: رئیس جمهور موضع صریح خود در مورد رفح را تکرار کرد.

از طرف دیگر، حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح با واکنش اتحادیه اروپا روبرو شده است. در این ارتباط، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «عملیات زمینی در رفح پیامدهای انسانی فاجعه بار و غیرقابل قبول را تشدید خواهد کرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خواستار برقراری آتش بس و آزادی بدون قید و شرط گروگان‌ها شد.

علاوه بر این، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به تحولات غزه و هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به آنجا اعلام کرد: «دستور تخلیه اسرائیل در رفح و عملیات زمینی منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد.»

گریفیتس تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح از ورود سوخت جلوگیری می‌کند و حرکت کمک‌ها و پرسنل را به داخل غزه و خارج از غزه محدود می‌کند.

دیگر خبرها

  • مسکن؛ مهم‌ترین اولویت‌ سفر دور دوم رئیس‌جمهور به قم است
  • مهمترین دستاوردهای دولت در سه سال اخیر در قم
  • خبر خوش برای لرستانی‌ها؛ مجوز سد معشوره صادر می‌شود‌
  • گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش به رفح
  • توضیحات رئیس جمهور در خصوص ابعاد و آثار عملیات وعده صادق
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد