Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:18:00 GMT

ویدئو| مصائب همیشه آنلاین بودن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۵۸۸۴

ویدئو| مصائب همیشه آنلاین بودن

‍‍‍‍‍‍

گروه سواد رسانه خبرگزاری فارس؛ انسان موجودی اجتماعی است و در حد استاندارد و نه افراطی نیاز است تا در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد و اوقات دیگر خود را باید بین دوستان و خانواده سپری کند تا در تعامل با اطرافیان خود بتواند رشد کرده و از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار شود. افزایش و گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی باعث شده تا عده‌ای به‌صورت مداوم در این فضا حضور داشته باشند و اصطلاحاً 24ساعته گوشی به دست باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما هم در اطراف خود دوستانی داشته باشید که مدام گوشی در دستشان است؛ حتی زمانی که با آن‌ها مشغول صحبت هستید درحالیکه چشمشان به صفحه تلفن همراه است به شما جواب می‌دهند و این کارشان ممکن است برایتان خوشایند نباشد. این افراد به‌مرور محبوبیت خود را نزد دوستانشان از دست داده و به فردی تنها تبدیل خواهند شد.

اگر شما هم از افرادی هستید که همیشه و همه‌جا آنلاین هستید بهتر است زمان حضورتان در شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید تا هم جایگاه اجتماعی‌تان در نزد دوستان و خانواده‌تان حفظ شود و هم از آسیب‌های مخرب فضای مجازی در امان باشید.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی سوادرسانه شبکه های اجتماعی آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ گودرزی گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی، پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

سرهنگ گودرزی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد؛ به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده، اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند