Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:20:28 GMT

رایزنی پاکستان با سرپرست جدید وزارت دارایی افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۶۱۴۸

رایزنی پاکستان با سرپرست جدید وزارت دارایی افغانستان

سفیر پاکستان در کابل در دیدار با سرپرست جدید وزارت دارایی افغانستان درباره مسایل اقتصادی، تجاری و حمل و نقل رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «منصور احمد خان» سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که با «هدایت‌الله بدری» سرپرست تعیین شده طالبان برای وزارت دارایی افغانستان دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در این دیدار دو طرف درباره مسایل اقتصادی، مالی، بانکداری، تجارت و حمل و نقل و همچنین تسهیل کار و بار و زندگی مردم دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

این نخستین دیدار رسمی نماینده یک کشور خارجی با یکی از اعضای کابینه تعیین شده طالبان است.

«ذبیح‌الله مجاهد» معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز پیش‌تر در همایشی در ولایت «پکتیا» اظهارداشت که جامعه جهانی در آینده نزدیک دولت جدید افغانستان را به‌رسمیت خواهد شناخت.

پاکستان: آزاد کردن دارایی‌های افغانستان ضروری استپاکستان: کشورهای منطقه درباره افغانستان رویکرد واحد اتخاذ کنند«ذبیح الله مجاهد»: به هیچ کشوری از جمله پاکستان اجازه مداخله نمی‌دهیم

مجاهد گفت: تلاش‌ها برای به رسمیت‌ شناختن جریان دارد، پیام‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم؛ «امارت اسلامی» در سطح جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی همچنین اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان اخبار پاکستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان

رزا اوتنبایوا، رئیس یوناما در دیدار با والی طالبان در ولایت لوگر با اشاره به فعالیت های یوناما در زمینه های تعلیمی، خدمات صحی و تغییرات اقلیمی در افغانستان اظهار کرد: یوناما درآینده نزدیک، یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی را در ولایات مختلف افغانستان ایجاد می‌کند.

والی طالبان در لوگر نیز در این دیدار گفت: هیأت حاکمه سرپرست افغانستان برای حل مشکلات تعلیمی، صحی و دیگر مسایل مردم تلاش‌ کرده و کوشیده است خدمات بهتری به مردم ارایه کند.

ضیاءالرحمن مدنی همچنین از یوناما خواست تا واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

پیش از این نیز رئیس یوناما در دیدار با شماری از سفیران و نمایندگان کشورهای منطقه در کابل بر تلاش فراوان برای صلح و ثبات اقتصادی در افغانستان تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان