Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-29@14:19:18 GMT

مدودوف – جوکوویچ، فرصتی برای تاریخ‌سازی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۶۱۵۳

مدودوف – جوکوویچ، فرصتی برای تاریخ‌سازی

خبرورزشی – دانیل مدودوف یکشنبه در فینال تنیس اپن آمریکا مقابل نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان قرار می‌گیرد و هدفش این است که جلوی نابغه صربستانی را در راه کسب بیست و یکمین قهرمانی در گرنداسلم‌ها بگیرد، اتفاقی که یک رکورد تاریخی را به نام جوکوویچ رقم خواهد زد.

جوکوویچ در نیمه نهایی در یک دیدار جذاب موفق شد در ۵ ست مقابل الکساندر زورف آلمانی به برتری برسد و حالا فقط یک برد با قرار دادن نام خودش بالاتر از راجر فدرر و رافائل نادال، دو رقیب قدیمی خود قرار دارد تا به تنهایی تبدیل به پرافتخارترین تنیس باز مرد تاریخ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکوویچ بعد از برد مرحله نیمه نهایی در نیویورک گفت: «قلب، جان و بدن و سرم را برای رسیدن به هدفم در میدان می‌گذارم. می‌خواهم در مسابقه فینال طوری ظاهر شوم که انگار آخرین مسابقه عمر ورزشی‌ام است.»

نوله مقابل زورف ۲۴ ساله انتقام گرفت چرا که حریف آلمانی او را در راه کسب مدال طلای تنیس المپیک ناکام گذاشته بود، مدالی که می‌توانست جوکوویچ را به یک رکورد خاص دیگر یعنی کسب گلدن‌اسلم برساند، عنوانی که به کسی اهدا می‌شود که در هر چهار گرند اسلم سال و همچنین مسابقات المپیک در یک سال تقویمی رسیده باشد.

البته تنیس‌باز صربستانی هنوز این شانس را دارد که علاوه بر تبدیل شدن به اولین تنیس بازی که در یک سال هر چهار گرند اسلم را فتح می‌کند دارد، عنوانی که راد لیور استرالیایی در سال ۱۹۶۹ به دست آورد و بعد از او هیچ تنیس باز مردی نتوانسته این افتخار را تکرار کند.

این سی و یکمین حضور جوکوویچ در فینال گرنداسلم‌ها است که از این نظر با راجر فدرر برابری می‌کند و این شانس را دارد که برای چهارمین بار قهرمانی در گرنداسلم آمریکا را نیز تجربه کند.

اما در مسیر رسیدن به این عنوان، او حریف سرسختی مثل مدودوف دارد که مرد شماره دو تنیس جان است و در نیمه نهایی نیز با اقتدار مقابل حریف کانادایی خود فلیکس الیسیمه به برتری رسید. مدودوف ۲۵ ساله در مسیر رسیدن به فینال این رقابت‌ها فقط یک ست را شکست خورد تا برای سومین بار حضور در فینال گرنداسلم را تجربه کند.

مدودوف همچنین اولین تنیس‌باز مرد روس است که توانسته برای دومین بار به فینال اپن آمریکا برسد. او سال ۲۰۱۹ در فینالی تماشایی که پنج ست طول کشید در نهایت مغلوب رافائل نادال شد. او امیدوار است که در سومین تلاش خود در فینال گرنداسلم‌ها بالاخره به اولین قهرمانی این رقابتهای ارزشمند دست پیدا کند و البته انتقام شکست خود مقابل جوکویچ در اپن استرالیا که در همین سال میلادی صورت گرفت را نیز بگیرد.

جوکوویچ در مجموع نبردهای رو در رو با مدودوف ۵-۳ جلو است اما تنیس باز روس در سه بازی از پنج رویارویی اخیر خود مقابل جوکوویچ، برنده بوده است. یکشنبه شب فرصت تاریخ سازی هم برای جوکوویچ و هم برای مدودوف مهیاست و نیویورک می‌تواند شبی تاریخی را در تنیس تجربه کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دنیل مدودوف نواک جوکوویچ تنیس باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا

نازنین فاطمه عیدیان در مرحله نهایی ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا با تاریخ‌سازی به مدال طلا رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان موفق شد در مرحله نهایی ماده 400 متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا در شهر دبی امارات، ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب کند.

او موفق شد با ثبت حد نصاب 58.86ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب  59.48ثانیه در اختیار خودش بود را بهبود بخشید.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده که با حد نصاب59.16(1402/6/10-تهران) در اختیار شهلا محمودی بود را ارتقا داد.

عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب کند، اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع  به دست آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • شمسایی به دنبال تغییر تاریخ در فینال
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش فینال جام ملت‌های فوتسال بین ایران و تایلند
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا