Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: پویش تندرستی از امروز به مدت ۱۰ روز در آذربایجان‌غربی آغاز شده است و در سال گذشته تعداد ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان در این پویش شرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، کیومرث پورایراندوست امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری«لیگ تندرستی» اظهار داشت: در سال گذشته که نخستین دوره این لیگ در سطح کشور برگزار شد، آذربایجان‌غربی با کسب رتبه سوم، به عنوان استان نمونه شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به وجود شرایط کرونایی در جامعه و افسردگی‌های ناشی از کم‌تحرکی در میان مردم، باید با ورزش بتوان آثار بیماری‌های روانی را کاهش داد.

پویش تندرستی از امروز در آذربایجان‌غربی آغاز شد

در ادامه رئیس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی نیز گفت: پویش تندرستی از امروز 21 شهریور در استان آغاز و تا 31 شهریور ادامه می‌یابد و سپس لیگ تندرستی برگزار می‌شود.

محمد اشتری بیان کرد: در ایام کرونایی ورزش‌های همگانی و عمومی تعطیل شده و این موضوع ورزش را خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر قرار داده است بنابراین از سال گذشته لیگ تندرستی در سطح کشور و آن هم در فضای مجازی آغاز شد.

وی گفت: در این لیگ، علاقه‌مندان در فضای مجازی، عکس و یا نماهنگی به مدت حداکثر 30 ثانیه از خود تهیه کرده و در سامانه بارگزاری می‌کنند و مدت این پویش نیز 10 روزه است و باید برای شناساندن ورزش‌های همگانی در جامعه، فرهنگ‌سازی کرد.

اجرای لیگ تندرستی با هدف پیشگیری از کرونا/ وزارت ورزش به تامین سلامت مردم کمک کند

اشتری تاکید کرد: باید به انحای مختلف ورزش‌های همگانی را در جامعه شناساند و فرهنگ‌سازی کرد و در واقع ورزش را به خانه‌ها برد و در این راستا سال گذشته که لیگ تندرستی در عرض یک ماه برگزار شد تعداد 600 هزار نفر از علاقه‌مندان استانی در این لیگ شرکت کرده و آذربایجان‌غربی مقام سوم کشور را در تعداد آثار ارسالی کسب کرد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بزرگترین نقطه ضعف هیات همگانی در برگزاری این پویش، عدم ساماندهی بود اما با تعاملی که با شهرستان‌های استان انجام شد، این ساختار تشکیل و شهرستان‌های بوکان، ماکو و میاندوآب نیز بیشترین مشارکت را در آن داشتند.

رشد ورزش‌های همگانی نشانه کشورهای پیشرفته

دبیر هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی نیز در ادامه گفت: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و کم‌تحرکی و بی‌تحرکی در جامعه که بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده است، به همین سبب لیگ سلامت شکل گرفت و امسال به عنوان دومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های کشورهای پیشرفته رشد ورزش‌های همگانی است افزود: لیگ سلامتی هر روز یک محور دارد که شامل ورزش کودکان، بانوان، سالمندان، شاغلان، معلولان، ورزش و تعذیه و همچنین همه جا با ورزش بوده و بنابراین هر چه ورزش در بین اقشار مختلف مردم رواج بیشتری یابد، به سلامت روانی جامعه می‌انجامد.

انتهای پیام/7548/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش های همگانی آذربایجان غربی پویش تندرستی لیگ تندرستی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش پیاده روی خانوادگی میمند، به عنوانی رویدادی ورزشی و فرهنگی و همگانی، صبح شنبه از امامزاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت.

این همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‎‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

محمد مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس در این مراسم با اشاره به برگزاری این همایش همزمان با ایام برداشت گل محمدی گفت: ورزش به عنوان یک ضرورت تأثیرگذار در زندگی افراد باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد و مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تأمین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب الله جمشیدی فرماندار فیروزآباد نیز در این همایش با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است اظهار داشت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

وی افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

گفتنی است روز هشتم اردیبهشت‌ماه در تقویم رویدادهای ملی ایران به عنوان روز میمند، ثبت شده است.

کد خبر 6089527

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي