Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - روستای "هیت" واقع در منطقه بلوچستان با جمعیت پنج هزار نفری به تازگی صاحب یک مرکز خدمات جامع سلامت شده؛ در حالی که این مرکز نیز بدون پزشک دردی از مردم دوا نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قصرقند، روستای "هیت" از توابع شهرستان قصرقند واقع در منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان در حالی این روزها صاحب یک مرکز خدمات جامع سلامت شده که بیش از یک دهه مسئولان وعده تأسیس یک بیمارستان را برای آن داده بودند اما همین مرکز کوچک نیز 20 روزی می‌شود که بدون پزشک به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با محمد رحیم رخینی رئیس شورای این روستا تماس گرفتیم که وی ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: سه ماهی می‌شود که مرکز جامع خدمات سلامت روستای هیت راه‌اندازی شده است؛ اوایل یک پزشک داشت اما 20 روزی می‌شود که پزشکی در این مرکز نداریم.

از او درباره پزشک قبلی این مرکز پرسیدیم که گفت: پزشک قبلی به قصرقند رفته و در آنجا یک مطلب خصوصی راه‌اندازی کرده و همین پنجشنبه گذشته بود که به مرکز آمد و وسایل خود را جمع کرد تا برای همیشه از این مرکز نقل مکان کند و ما نیز به دنبال پزشک جدیدی برای این مرکز هستیم.

سعیدی: تحقق وعده رئیس جمهور برای احداث دانشگاه علوم پزشکی چابهار شاخص سلامت منطقه را متحول می کنداجرای لیگ تندرستی با هدف پیشگیری از کرونا/ وزارت ورزش به تامین سلامت مردم کمک کندروایت تصویری تسنیم از گروه های جهادی دزفول برای حفظ سلامت مردم / همت جهادی ادامه دارد + تصاویر

این موضوع در حالی صورت گرفته که براساس گفته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرارداد پزشک قبلی مرکز خدمات جامع سلامت روستای هیت جریان دارد و پزشک این مرکز مدتی به مرخصی رفته و به زودی نیز باز می‌گردد!

از او درباره قرارداد این پزشک دقیق‌تر پرسیدیم که وی اظهار داشت: معمولاً پزشک‌ها بعد از آمدن به مناطق روستایی با دیدن عدم بهره‌مندی این مناطق از امکانات کافی و رفاهی، خیلی زود می‌روند اگرچه حقوق بالاتری نیز نسبت به مناطق برخوردار به آنها تعلق می‌گیرد، با این حال پزشک مرکز جامع خدمات سلامت روستای هیت با ما قرارداد دارد و به زودی نیز از مرخصی باز خواهد گشت!

انتهای پیام/395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین، برای انتخاب نام نوزادان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ثبت احوال استان، علی رحمتی اظهار کرد: نام‌ها واژه‌هایی هستند که برای شناسایی، تشخیص و تمییزدادن افراد از یکدیگر به کار می‌روند و انتخاب نام یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که همواره قبل یا بعد از تولد طفل مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود:در واقع نام و نام‌گزینی پدیده‌ای فرهنگی است، به عبارت دیگر علاوه‌بر رویه‌های اداری تابع اقتضائات عموماً پیچیده فرهنگی است تا جایی‌که در دهه اخیر با پدیده افزایش فراوانی نام‌های نوپدید مواجه بودیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به استناد ماده ۲۰ قانون ثبت احوال، انتخاب نام با اعلام کننده است، برای نام‌گذاری یک نام ساده یا مرکب که عرفاً یک نام محسوب می‌شود، انتخاب خواهد شد، با توجه به اینکه ارائه خدمات در سازمان ثبت احوال به سمت ارائه خدمات تمام الکترونیک پیش می‌رود، مشاوره تخصصی نام نیز در قالب سامانه جامع هوشمند با عنوان «سامانه تعاملی نام» به صورت ویژه در سامانه متمرکز ارائه خدمات ثبت احوال (سهیم) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این سامانه مرجع خدمات مشاوره برای نام‌گذاری کودکان در زمینه‌های مختلف و همچنین ارائه خدمات ویژه برای انتخاب نام‌های اصیل، زیبا با توجه به اقتضائات ملی، قومی و محلی است و باعث خواهد شد ترویج نام‌های جدید جذاب، زیبا و نوآورانه متناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی صورت گیرد.

رحمتی تصریح کرد: والدین می‌توانند در بستر اینترنت و با گوشی تلفن همراه با مراجعه به نشانی sahim.sabteahval.ir و بخش سامانه تعاملی نام از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 749582

دیگر خبرها

  • رویکرد نوین ثبت احوال برای ارائه خدمات به والدین با سامانه تعاملی نام
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • سامانه تعاملی نام، رویکرد نوین ثبت احوال برای نام‌گذاری
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • جشنواره ورزش و سلامت در روستای ابرسج
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار