Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:43:22 GMT

با تاثیر سئو بر تجربه کاربری آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۶۸۲۱

با تاثیر سئو بر تجربه کاربری آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در گذشته‌های نه چندان دور سئو به اندازه‌ی امروز پیچیده نبود ولی اکنون صدها فاکتور برای موتورهای جستجو مانند گوگل وجود دارد تا بر اساس آن‌ها بررسی کنند که کدام سایت و صفحه لیاقت این را دارد که در رتبه بالاتر و بهتر قرار بگیرد و بهتر است بدانید که گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار سخت گیر هستند و مانند یک ناظم، کاملاً مراقب شما هستند تا در صورتی که خطایی انجام دهید و یا بخواهید آنها را دور بزنید، سریع شما را جریمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله از تیم حرفه ای شرکت ریراکو می‌خواهیم شما را با یک تجربه کاربری آشنا کنیم که نقش باورنکردنی در سئوسایت دارد.

تجربه کاربری

خیلی از افرادی که دارای سایت هستند می‌گویند که ما تمام آپشن های مورد نیاز برای فروش یک محصول را در سایت خود قرار داده ایم ولی متأسفانه نتیجه عکس گرفته ایم و فروش ما روز به روز در حال کمتر شدن است. باید بگوییم که بعضی وقت‌ها آنقدر سایت‌ها را شلوغ می‌کنید که کاربر نمی‌تواند مستقیم به آنچه که مورد نیازش است دست پیدا کند و یک خرید راحت و لذت بخش داشته باشد. در اینجاست که مبحث اصول طراحی ux عنوان می‌شود. تجربه کاربری یا ux در واقع مخفف user experience می‌باشد و همان طور که مشخص است از دو کلمه تجربه+کاربر تشکیل شده است. تجربه استفاده ما از یک محصول، سرویس و… را تجربه کاربری می‌گویند که می‌تواند رضایت بخش باشد یا نارضایتی را به همراه داشته باشد.

اهمیت تجربه کاربری

حتماً برای شما هم پیش آمده است در یک سایت و در میان صفحات بسیار زیاد آن، پیدا کردن صفحات مورد نظرتان دشوار باشد و نتوانید به سرعت و آسانی آن را پیدا کنید و یا هنگام استفاده از یک اپلیکیشن کارکردن با آن یا خیلی آسان باشد واز آن لذت ببرید و یا آنقدر پیچیده باشد که آن برنامه را به سرعت پاک کنید و اعصابتان را بهم بریزد. همه این مثال‌هایی که زدیم می‌تواند تجربه کاربری باشد. شما تصور کنید به دنبال خرید یک محصول هستید آن محصول هم باید کارآمد با کیفیت و همچنین کارکردن با آن آسان باشد. یک کنسرو را در نظر بگیرید روی درب برخی از آنها نوشته است آسان بازشو که خوب این یک مزیت است و نسبت به سایر کنسروها برنده‌تر است ولی در کنار آن باید کیفیت داخل محصول هم عالی باشد تا تجربه کاربری خوبی بدهد.

عوامل تأثیرگذار بر سئو و تجربه کاربری

هدف ما به دست آوردن بهترین تجربه کاربری است. یعنی در واقع ما با این عواملی که در زیر عنوان می‌کنیم هم می‌خواهیم انتظارات موتورهای جستجواز جمله گوگل را درآورده کنیم و هم بهترین تجربه کاربری را برای بازدید کننگان سایت به ارمغان آوریم.

ساختار سایت

میزبان خوبی باشید! شما باید یک نقشه خوب برای سایت خود داشته باشید و در واقع کاربر خیلی آسان بتواند هر آنچه مورد نیازش است را در سایت جستجو کند و به آسانی به آن برسد و اگر این اتفاق نیفتد دچار نارضایتی می‌شود وبه سرعت صفحه شما را ترک می‌کند. به خاطر داشته باشید ممکن است کاربر همیشه در ابتدا وارد صفحه اصلی شما یا خانه شما نشود و وارد صفحات دیگر شود پس مهم است که همه صفحات شما استاندارد باشند و نکته دیگر این است که در صفحه موبایل هم بتوان به راحتی تمام سایت را مشاهده کرد.

عنوان

ما از طریق عنوان اصلی یا همان h1 به موتورهای جستجوو کاربر نشان می‌دهیم که محتوای ما در چه موردی است وh1 دقیقاً تمرکز کاربر و موتورهای جستجو را به خود جلب می‌کند. مثلاً تصور کنید شما یک موضوع با عنوان خدمات طراحی سایت داشته باشید خوب پس باید کل مقاله شما درباره این موضوع باشد و آن را برای کاربر باز کند که چه خدماتی برای طراحی سایت وجود دارد.

سرعت سایت

یکی از ملاک‌هایی که بسیار باید روی آن دقت کنید سرعت سایت است. کاربران خیلی حوصله ندارند تا دقایقی را صبر کنند تا سایت شما تازه بالا بیاید و احتمالاً مانند این مصداق مناسبی می‌شود برای این ضرب المثل که سالی که نکوست از بهارش پیداست. وقتی سایت بالا نمی‌آید از بقیه اش چه توقعی می‌توان داشت و این در رتبه بندی سایت تأثیر زیادی دارد.

بازخورد وتعامل کاربر

چه تعدادی از کابران در پایین مقاله به محتوای شما امتیاز داده اند ودر این کار با شما مشارکت کرده اند و یا چه تعدادی از طریق کلمه تماس با ما با شما ارتباط برقرار کرده اند؟ هیچ کدام از این موارد بر گوگل پوشیده نیست و از این طریق گوگل متوجه می‌شود که کاربر از محتوای شما رضایت داشته است واین در رتبه بندی سایتتان مؤثر است.

همیشه برنده باشید

توجه به اصول طراحی ux و ui به همراه سئوسایت می‌تواند در کنار هم باعث می‌شود که از رقیبان خود پیشی بگیرید و جلو بزنید و در ارزیابی‌های موتورهای جستجو با رعایت این نکات بتوانید نشان دهید که شما لیاقت این را دارید که در رتبه خوب قرار بگیرید و دیده شوید. اگر می‌خواهید برنده باشید و یک تیم حرفه ای وکاربلد در کنار شما باشند تا برنده شوید به سایت ما در شرکت ریراکو مراجعه کنید و فرم مشاوره را پر کنید و یا بر روی پشتیبانی و مشاوره رایگان کلیک کنید تا به راحتی با ما تماس بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5302857

منبع: مهر

کلیدواژه: سئو سایت کسب و کار طراحی سایت کسب و کار شرکت هواوی هواوی موبایل دستبند هوشمند فروشگاه اینترنتی ساعت هوشمند اپلیکیشن صنعت خودروسازی گروه صنعتی ایران خودرو دوربین مدار بسته درب ضد سرقت قرعه کشی خودرو فولاد موتورهای جستجو تجربه کاربری تجربه کاربر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی

کتاب «ممل تهرونی» که از سوی نشر جمال منتشر شده، سری به دوران حکومت پهلوی می‌زند و نوجوان امروز را با بخشی از تاریخ کشور در آن دوران آشنا می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «ممل تهرونی» از جمله آثار نشر جمال در حوزه ادبیات انقلاب برای گروه سنی کودک و نوجوان است. این اثر که به قلم سیدسعید هاشمی نوشته شده، تلاش دارد با بیان خاطراتی از دهه 60، پیوندی میان نوجوان امروز با ماجراهای سال‌های حکومت پهلوی برقرار کند. در معرفی این اثر آمده است: داستان کتاب «ممل تهرونی» دربارهٔ پسری به نام ممل است که در دههٔ 60 روایت می‌شود. در این کتاب نوجوانان با اتفاقاتی که کودکان و نوجوانان در آن دهه با آن‌ها مواجه می‌شدند و خاطراتی که پدر و مادرشان در آن دوره داشتند، آشنا می‌شوند.

فاطمه شه‌روش، فعال حوزه کتاب، در یادداشتی که به معرفی این کتاب پرداخته و برای انتشار در دسترس تسنیم قرار گرفته، نوشته است:

ممل یک پسربچه‌ هفت‌هشت ساله است. پدر ممل اعتقاد دارد تابستان‌ها وقت بچه در تهران تلف می‌شود. برای همین او را می‌فرستد قم پیش پدربزرگ و مادربزرگش. پدربزرگ ممل حجره‌دار است و هر روز ممل را با خودش می‌برد بازار؛ اما هنوز چند روزی از اقامت ممل در قم نگذشته که اتفاقات عجیب و غریبی در کوچه‌پس‌کوچه‌های محل رخ می‌دهد. سروکله غریبه‌ای در شهر پیدا شده که می‌رود سراغ دختربچه‌ها و زن‌ها. طلاهایشان را می‌دزد و اگر مقاومت کنند بهشان آسیب می‌زند. تلاش مادربزرگ و پدربزرگ ممل برای دور نگه داشتن ممل از مهلکه بی‌فایده است.

ممل همه چیز را فهمیده و از اینکه به تنهایی به کوچه و خیابان برود، می‌ترسد. از طرفی صدای مردم شهر به گوش پاسبان‌ها و کلانتری نمی‌رسد. وقتی ریش‌سفیدها همراه آقابزرگ، پدربزرگ ممل، به کلانتری می‌روند تا از این اوضاع شکایت کنند، ستوان اینطور جوابشان را می‌دهد: «اگه امنیت ندارن، نذارید بیان توی کوچه. مقصر خود شما هستید. ما داریم تمام تلاش خودمون رو می‌کنیم. الان هم بی‌کار نیستیم. اعلی‌حضرت تازه به کشور برگشتند و ما می‌خواهیم یک جشن در شهر قم برگزار کنیم... حالا که خدا رو شکر خیانت مصدق و کاشانی برملا شد و اعلی‌حضرت به کشور برگشتن، ‌به جای تشکر و قدردانی، اومدید لیچار می‌گید؟»

چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟

ممل عکس محمدرضا شاه و  و تیمسار زاهدی را در اتاق ستوان می‌بیند و بو می‌برد که قضیه قرار نیست به این سادگی‌ها حل شود. به این ترتیب نویسنده از دید ممل به گوشه‌ای مبارزات مردم با رژیم حاکم و تلاش‌هایشان برای گرفتن حق اشاره می‌کند.

از آنجا که داستان در شهر قم دنبال می‌شود،‌ مخاطب با شخصیت‌های مذهبی و سیاسی آن دوره نظیر آقانجفی و آیت‌الله بروجردی نیز آشنا می‌شود. از محله‌های قم نظیر چهارمردان و باجک نیز بارها در کتاب اشاره شده که آن را برای خوانندگان این شهر خواندنی‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

حرف‌های درگوشی مردم کوچه‌وبازار و نوع برخوردشان با مأموران حکومتی به گونه‌ای در کتاب بیان شده است که مخاطب را به خوبی با شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن زمان آشنا کرده تا به طور غیرمستقیم به بی‌کفایتی حاکمان این برهه تاریخی پی ببرند.

ممل تهرونی یک رمان 159 صفحه‌ای است که پسربچه‌های بزرگتر از 9 سال از خواندنش لذت خواهند برد و به راحتی می‌توانند خودشان را جای شخصیت قهرمان داستان بگذارند. آنها باید با دقت داستان را بخوانند تا بتوانند حدس بزنند،‌ کدام یک از شخصیت‌های کتاب مظنون اصلی است و همه آتش‌ها از زیر سر او بلند می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید