Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:42:51 GMT

فهرست مطالب این پست وندور لیست ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۱۱۹

فهرست مطالب این پست وندور لیست ایران

می‌خواهید یک ساختمان جدید بسازید؟ می‌خواهید مطمئن شوید که از تجهیزات خود به طور مؤثری در برابر  آتش محافظت می‌کنید؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وندور لیست ایران، شاید هم در یک ساختمان قدیمی با سیستم‌های اصلی اطفای حریق هستید و می‌خواهید در صورت آتش‌سوزی از اتاق سرور جدید خود محافظت کنید! سیستم‌های اطفای حریق و ایمنی شامل سیستم‌های خروجی ساختمان، سیستم‌های اعلام حریق و سیستم‌های مهار آتش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کدهای جلوگیری از آتش‌سوزی، نگهداری و تعمیر مناسب، این سیستم ها را مشخص می‌کنند. اطفای حریق شامل نصب و استفاده از سیستم‌های ساختاری و عملیاتی برای به حداقل رساندن تأثیر آتش‌سوزی بر افراد و اموال است. سیستم‌های اطفای حریق به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:  محافظت غیرعامل در برابر آتش و محافظت عامل در برابر آتش.
محفاظت غیرعامل در برابر آتش شامل استفاده از اجزا ساختمان برای کنترل یا محدود کردن آتش است. دیوارها، کف‌ها و سقفها و برای مقاومت در برابر عبور آتش و دود طراحی و ساخته می‌شوند.
به عنوان مثال، دیواری ضد حریق به عنوان مانعی برای مقاومت در برابر عبور یک آتش‌سوزی استاندارد به مدت یک ساعت ساخته شده است. این موانع برای فراهم آوردن یک محفظه تعبیه شده‌اند، بنابراین ساختمان را به قسمت‌های کوچکی تقسیم می‌کنند تا بدین ترتیب میزان و گسترش یک آتش‌سوزی استاندارد را کاهش دهند.
مهمترین نکته‌ای که باید در مورد محفظه به خاطر بسپارید این است که اگر دیوار، کف یا سقف دارای شکاف محافظت نشده‌ای باشد، به درستی عمل نمی‌کند و آتش و دود از طریق آن شکاف گسترش می‌یابد. مدیران باید مطمئن باشند که نفوذ از طریق موانع به حداقل می‌رسد.
غالباً، نصب خطوط لوله، خطوط تلفن یا کابل‌های انتقال داده از طریق موانع دارای درجه حرارت، آن‌ها را بی‌فایده می‌کند.
برج‌های بلند اداری معمولاً به عنوان سیستم اولیه اطفای حریق، به محفظه‌بندی متکی بودند.

دیوارها و درها: 

یک سیستم محفظه معمولی از دیوارهای دارای درجه آتش‌سوزی و درهای ضد حریق همراه برای مهار آتش استفاده می‌کند. هدف از دیوارهای دارای درجه حرارت جلوگیری از عبور افقی آتش است. درجه آتش‌سوزی دیوار می‌تواند از ۲۰ دقیقه تا چهار ساعت متغیر باشد و این درجه برای قرار گرفتن در معرض آتش‌سوزی در یک یا دو طرف دیوار محاسبه می‌شود.

درهای این دیوارها دارای درجه‌آتش سوزی نیز هستند که معمولاً از درجه آتش‌سوزی دیوار کمتر است. نظریه رتبه‌بندی پایین این است که محتویات ساختمان که به عنوان سوخت عمل می‌کنند، در جلوی در قرار ندارند. در حالی که یک در ضدحریق برای مقاومت در برابر عبور آتش طراحی شده است، اما در صورت مسدود بودن یا به کار نیفتادن، بی‌تأثیر است و دیوارهی دارای درجه آتش‌سوزی که درضدحریق در آن قرار دارد، دیگر مانع کافی برای آتش‌سوزی نیست.
موارد زیر انواع دیوارها دارای درجه مقاومت در برابر آتش‌سوزی هستند:
• دیوارها و پارتیشن‌های نسوز که شامل دیوارهای مقاوم در برابر آتش‌سوزی هستند و به طور مداوم از یک قطعه به قطعه دیگری گسترش می‌یابند و دارای ورودی‌های محافظت شده با درجه آتش‌سوزی هستند و گسترش حریق را محدود می‌کنند.
• دیوارهای قطعه بندی شده که دیوارهای نسوز باریکی هستند که برای سرویس مشترک بین دو ساختمان استفاده می‌شوند.
• موانع دود، ممبران‌های پیوسته و مقاوم در برابر حرکت دود.

کف و سقف: 

شکل دیگر این محفظه، مونتاژ کف و سقف دارای درجه حرارت مقاومت در برابر آتش‌سوزی  است که مانعی افقی ایجاد می‌کند تا از گسترش آتش از یک طبقه به طبقه دیگر جلوگیری کند. این محفظه ممکن است از یک بتن یا کفپوش محافظت شده فولادی، سیستم سقف دارای درجه آتش‌سوزی، یا ترکیبی از آن اجزا تشکیل شده باشد. همانند دیوارهای نسوز، کف و سقف‌های دارای این قابلیت نیز باید کمترین نفوذ ممکن را داشته باشند.

کدها معمولاً حاوی مقررات ویژه‌ای هستند که به موجب آن ورودی‌های بزرگی از یک طبقه به طبقه دیگر می‌رود، مانند راه‌پله داخل دفتر بین دو طبقه. تا زمانی که این پله بخشی از سیستم موجود در ساختمان نباشد، در صورت داشتن اطفای حریق اضافی، کدها به آن اجازه می‌دهند که باز بماند. یک نمونه از این نوع محافظت در برابر آتش‌سوزی، آبپاش‌های اتوماتیک با فاصله نزدیک به یک مانع دود عمودی غیر قابل احتراق در اطراف دهانه سقف است.
اقدامات محافظت عامل در برابر آتش اقدامات فیزیکی مستقیم برای کاهش سرعت رشد حریق یا حرکت دود می‌باشد. این سیستم‌ها اغلب سیستم‌های افشانهای اطفای حریق و کنترل دود هستند که سیگنال‌های دستی و اتوماتیک را برای انجام عملکرد مورد نظر خود دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، سیستم‌های اعلام حریق بخشی از حفاظت عامل در برابر آتش هستند. آن‌ها معمولاً با شناسایی دود یا گرما وجود آتش را تشخیص می‌دهند و برای فعال‌سازی سیستم‌های اطفای حریق یا اعلان آتش‌سوزی به ساکنان ساختمان و آتش‌نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای مطالعه ادامه مقاله سیستم اطفاء حریق در وبلاگ وندورلیست ایران کلیک کنید

ارتباط با ما
تهران – یوسف آباد ، خیابان بیستون ، جنب خیابان ۲/۱ ، پلاک ۶۲ طبقه دوم واحد ۴
شماره تلفن :۰۹۱۲۲۲۵۰۶۱۷
شماره فکس :۰۲۱۹۱۲۱۲۵۲۶
ساعت پاسخ گویی :۹ الی ۱۸
ایمیل سازمانی :info@vendorlistiran.com
 ایمیل سازمانی :info@vendorlistiran.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اطفاي حريق سیستم اطفای حریق برابر آتش سوزی مقاومت در برابر اطفای حریق سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه در حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند، افزود: آتش نشانی‌های شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی، فومن و رشت برای اطفای حریق به محل اعزام شدند اما به دلیل چوبی بودن واحدهای تجاری و مسکونی مهار کردن آتش غیر ممکن بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6094808

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • ببینید | ۴۰ ساختمان روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان در آتش سوخت
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت/ عکس
  • فیلم| آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم شفت/ ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت + عکس
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش