Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر بوشهر اعلام کرد: ساعت ۸:۵۵ امروز دقیقه حادثه گاز گرفتگی ۲ کارگر در تانکر حمل مواد شیمیایی شهرک صنعتی ۲ به سامانه ۱۲۵ گزارش داده شد.

بلافاصله گروه عملیاتی امداد و نجات ایستگاه مرکزی، با دو خودرو و ۵ نفر از آتش‌نشانان به موقعیت اعزام شدند و این کارگران را در کم‌ترین زمان ممکن نجات و برای احیاء به اورژانس تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش، حال مصدومان خوب است و تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر بوشهر با اشاره به اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی و بی‌احتیاطی باعث گاز گرفتگی این دو کارگر شده بود، عنوان کرد: افرادی که قصد ورود به مخازن مواد شیمیایی را دارند، باید توجه داشته باشند که نکات ایمنی را از جمله انجام کار بعداز تخلیه کامل گاز، همراه داشتن ماسک فیلتردار و استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب، رعایت کنند.

بیشتر بخوانید

گازگرفتگی ۳۹ بوشهری را مسموم کرد/ نیمی از آن‌ها کودک بودند

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازگرفتگی آتش نشانی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟

به گزارش همشهری آنلاین، PFOA نوعی از ترکیبات PFAS (مواد پر و پلی فلوروآلکیل) است که «مواد شیمیایی برای همیشه» نیز نامیده می‌شوند، زیرا تجزیه نمی‌شوند و مدت‌ها در طبیعت ماندگار هستند.

PFOA زمانی معمولاً در تولید پوشش‌های نچسب استفاده می‌شد که معروف‌ترین آن تفلون بود که بوسیله شرکت دوپونت اختراع و توسط شرکت اسپین‌آف یا زایشی آن به نام چمورس تولید شد.

پس از ابراز نگرانی‌ها و فشار آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) آمریکا در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با PFOA در اوایل دهه ۲۰۰۰، شرکت دوپونت شروع به حذف تدریجی PFOA از محصولات خود کرد.

این امر پس از یک دادخواهی دسته جمعی در سال ۲۰۰۱ صورت گرفت که نشان داد دوپونت به خوبی از خطرات سلامتی مرتبط با ترکیب شیمیایی خود آگاه بوده و به مردم اطلاع نداده است، از جمله جوامعی که سلامت آنها تحت تأثیر رواناب کارخانه تولیدی شرکت قرار گرفته است.

تولید PFOA منجر به انتشار طولانی مدت آن در محیط زیست و آلودگی گسترده محیطی، از جمله آب آشامیدنی می‌شود. ما بر اساس مطالعات متعدد بر روی حیوانات و انسان‌ها می‌دانیم که PFOA با بسیاری از مضرات بهداشتی از جمله سرطان کلیه، سرطان بیضه، افزایش کلسترول، فشار خون بالا مرتبط با بارداری و بیماری تیروئید مرتبط است.

اما در حالی که PFOA ها حذف شدند، با انواع دیگری از PFAS جایگزین شدند که مشخص شد که مضرات بهداشتی مشابهی دارند و در محیط زیست پایدار هستند.

PFAS به طور کلی، با آسیب‌های بهداشتی مانند افزایش سطح کلسترول، خطر بالاتر سرطان کلیه و بیضه، کاهش پاسخ واکسن در کودکان و تغییرات در آنزیم‌های کبدی مرتبط است.

برخی ماهیتابه‌ها ممکن است دارای برچسب فاقد PFOA باشند، اما ممکن است حاوی PFAS‌های دیگری باشند.

چه باید کرد؟

اگر یک تابه نچسب معمول دارید که قبل از سال ۲۰۱۵ تولید شده‌اند، بهترین کار آن است که آنها را دور بیندازید، چرا که احتمال زیادی دارد که حاوی ‌PFOA باشند. اما حتی اگر تابه‌ای را پس از سال ۲۰۱۵ خریده باشید، هنوز ممکن است حاوی PFAS باشند.

ایمن‌ترین راه این ست که تابه‌ای بخرید که اصلاً با عنوان نچسب وارد بازار نشده باشد. انتخاب انواع دیگر ظروف آشپزی بدون PFAS – که ممکن است شامل تابه‌های نچسب فولاد زنگ‌نزن یا سرامیکی باشند، می‌تواند قرارگیری در معرض PFAS را کاهش دهد.

از طرف دیگر کارشناسان می‌گوید هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که خطر قابل‌توجهی برای سلامتی به علت از استفاده از تابه‌های نچسب را مستند کرده باشد.

PFAS در همه جا وجود دارد و قرار گرفتن در معرض آنها در زندگی روزمره از چیزهایی بسیار فراتر از ظروف آشپزی ناشی می‌شود.

تقریباً همه افراد در حال حاضر مقادیر قابل‌توجهی PFAS در خون و بافت‌های خود دارند که بیشتر آن از آب آشامیدنی آلوده، آلودگی در برخی غذاها و مواد بسته‌بندی مواد غذایی، گرد و غبار و مجموعه‌ای از محصولات مصرفی دیگر ناشی می‌شود.

اگر می‌خواهید ماهیتابه نچسب خود را نگهدارید، حداقل، باید مراقب نحوه استفاده از آن باشید. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد که یک تابه نچسب خراشیده می‌تواند ریزپلاستیک‌ها و نانوپلاستیک‌ها را در غذا به جای بگذارد منجر به انتشار مواد شیمیایی بالقوه مضر در غذای شما شود. درست مانند PFAS، مردم روزانه در معرض میکروپلاستیک ها هستند و دانشمندان هنوز به طور قطعی از خطرات بهداشتی آنها مطمئن نیستند. با این حال، اگر می‌خواهید از خطرات احتمالی مرتبط با میکروپلاستیک‌ها اجتناب کنید، ظرف نچسب خود را به محض اینکه خراشید یا سطح نچسب آن از بین رفت، دور بیندازید.

همچنین از دادن حرارت زیاد به ظرف اجتناب کنید، پوشش تابه نچسب در دماهای بالا، پوشش روی یک تابه نچسب می‌تواند تجزیه شود و مواد شیمیایی را در هوا آزاد کند. به همین دلیل است که نباید ظرف خالی را گرم کنید، زیرا می‌تواند به سرعت و به میزان بیشتری داغ شود.

در نهایت، «مواد شیمیایی برای همیشه» یا PAFS که در بسیاری از تابه‌های نچسب معمول یافت می‌شوند، در محیط نیز رایج هستند - و احتمالاً روزانه در معرض آنها قرار می‌گیرید. تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات PFAS بر سلامت و اینکه آیا تابه‌های نچسب معمو ل منبع بسیار قوی آنها هستند، مورد نیاز است. با این حال، اگر نگران هستید و ترجیح می‌دهید ایمنی را رعایت کنید، می‌توانید گزینه‌های جایگزین تابه‌های نچسب را امتحان کنید.

کد خبر 847294 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز ظرف و ظروف

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان