Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، الهام بهره‌مند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۷۴ دُز واکسن به افراد واجد شرایط و گروه‌های هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

او افزود: از این شمار تزریق واکسن ۹۳ هزار و ۹۹۹ دُز در مرحله نخست و ۴۱ هزار و ۲۷۵ دُز در مرحله دوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: واکسیناسیون گروه‌های سنی نیز بر اساس اعلام وزارت بهداشت و سهمیه‌ای که اختصاص پیدا کند انجام می‌شود و تاریخ دقیقی نمی‌شود برای آن اعلام کرد.

بهره مند بیان کرد: واکسن‌ها از بروز شکل حاد بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند، اما این به معنای مصونیت کامل و عدم ابتلا به کرونا نیست.

بیشتر بخوانید

۵۹ درصد از گروه‌های هدف در خراسان رضوی واکسینه شده‌اند

او تصریح کرد: فرد واکسینه شده چنانچه نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد، ممکن است به سرعت به کرونا مبتلا شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تاکید کرد: اگرچه واکسن‌ها سیستم ایمنی را در مقابل کرونا تقویت می‌کنند، اما این به معنای عدم ابتلای همیشگی به کرونا نیست و هر لحظه ممکن است فرد واکسینه شده به‌عنوان یک ناقل خاموش، کرونا را به اطرافیان خود انتقال دهد.

بهره مند اظهار کرد: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دچار مرگ و میر و عوارض جدی ناشی از بیماری نخواهند شد، اما عواقب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از عوارض احتمالی و نادر واکسن‌ها بسیار بیشتر است و واکسیناسیون یک امر ضروری برای حفظ سلامت هر فرد و جامعه به‌شمار می‌رود.

او با بیان این‌که در ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت این خطه، واکسیناسیون در حال انجام است، افزود: در شهر تربت حیدریه مرکز تجمیعی شهدای مدافع سلامت فعال است، فرهنگیان در مرکز واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان واکسینه می‌شوند و در سایر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، کار واکسیناسیون جمعیت روستایی در حال انجام است.

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه واکسینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شیردل کامه وجود رب فله در سه تریلی را به کارشناسان غذا و دارو، گزارش دادند.

 

دکتر شیما نصراله‌ الحسینی افزود: کارشناسان با حضور در محل ایستگاه بازرسی، غیر مجاز و غیر بهداشتی بودن محمولهِ ۵۰ تُنی رب را تایید کردند.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده ۴۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: سه دستگاه تریلی توقیف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه