Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:04:44 GMT

ادامه جست‌وجوها برای یافتن اسرای فلسطینی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۴۷۳

ادامه جست‌وجوها برای یافتن اسرای فلسطینی

رژیم صهیونیستی در ادامه جستجوها برای یافتن دو اسیر فلسطینی گریخته از بند این رژیم، حریم هوایی حیفا را به روی پروازها بست.

به گزارش ایمنا، روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: در راستای تلاش‌ها برای بازداشت اسیران فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کردند شرکت هواپیمایی مدنی اسرائیل حریم هوایی را به روی پروازها در حیفا و به ویژه بر فراز فرودگاه "مجدو" به دلیل پرواز بالگردها و پهپادهایی که در جستجوی اسرا هستند، بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: نیروهای زیادی در منطقه یوکنعام در نزدیکی شهر حیفا در جستجوی دو اسیر باقیمانده از شش اسیری هستند که دوشنبه از زندان جلبوع فرار کردند.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای پیگیری عملیات جستجو وارد اتاق عملیات مشترک شده است.

بامداد دوشنبه شش اسیر فلسطینی توانستند از زندان امنیتی جلبوع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

رسانه‌های عبری زبان شنبه اعلام کردند که نیروهای امنیتی زکریا الزبیدی و محمد العارضه را در منطقه ام الغنم در نزدیکی جبل الطور بازداشت کرده‌اند.

روز جمعه نیز محمود العارضه و یعقوب القادری در شهر ناصره بازداشت شدند.

در این راستا دادگاه ناصره در شمال اراضی اشغالی دوره بازداشت چهار اسیر فلسطینی را تا ۱۹ سپتامبر تمدید کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی زکریا الزبیدی و سه اسیر دیگر عضو جهاد اسلامی را به برنامه‌ریزی برای عملیات "تروریستی خطرناک" متهم کرده است که این جرم تقریباً ۱۵ سال حبس دارد.

همچنین بازپرسان یگان تحقیقات درباره جرایم خطرناک، این اسرا را به "عضویت در گروه "تروریستی و کمک به یکدیگر برای فرار و ارائه کمک و وسایل لازم برای اقدام تروریستی" متهم کردند.

همچنین خالد محاجنه، وکیل مدافع چهار اسیر فلسطینی اعلام کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به او اجازه ندادند با موکلانش دیدار کند یا از شرایط بازداشتشان آگاه شود.

وی گفت: سازمان اطلاعات اسرائیل تمام اطلاعات را درباره اسرایی که بازداشت شده‌اند مخفی می‌کند. ما تصمیم داریم درخواست فوری را به دادگاه مرکزی در اللد برای دیدار با اسرا بدهیم. تا به این لحظه اطلاعاتی درباره وضعیت جسمانی و روانی آن‌ها نداریم. سازمان اطلاعات اسرائیل مانع دیدار ما با اسرا شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 521401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فلسطین اسرای فلسطینی فرار 6 فلسطینی از زندان فرار شش فلسطینی از زندان زندانیان فراری فلسطینی فرار فلسطینی ها از زندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رژیم صهیونیستی اسیر فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد

با گذشت ۷ ماه از جنگ غزه و در ادامه مذاکرات برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه، مقام‌های مصری از بی‌نتیجه بودن مذاکرات شنبه شب و دور جدید گفت‌وگوها در روز یکشنبه خبر دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با قوت گرفتن قبول آتش بس از سوی جنبش حماس درباره مفاد جدید توافق آتش بس، منابع مصری به وبگاه العربی الجدید گفتند که مذاکرات میان حماس و میانجی‌ها شامگاه شنبه بدون حصول نتیجه‌ای به پایان رسید و امروز (یکشنبه) از سر گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری المیادین نیز به‌نقل از منابع ارشد فلسطینی گزارش داد که مذاکرات به‌دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس دائمی با مانع بزرگی مواجه شده است.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه جنبش حماس که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که امروز (شنبه) هیچ تحول تازه‌ای در مذاکرات رخ نداد و گفت‌وگوهای امروز بی نتیجه به پایان رسید. اما فردا (یکشنبه) دور جدیدی از گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ساعاتی پیش مفاد پیش نویس توافق نامه ارائه شده به جنب حماس را منتشر کرد که بر اساس آن در مقابل آزادی یک سرباز زن رژیم صهیونیستی ۲۰ اسیر فلسطینی که به حبس ابد محکوم شده‌اند و در حال گذراندن زندان خود هستند؛ آزاد خواهند شد.

بر اساس این توافقنامه حماس بین ۳ تا ۵ سرباز زن را در اختیار دارد که اجرای توافقنامه به این معنی خواهد بود که در مرحله اول توافق، بین ۶۰ تا ۱۰۰ اسیر فلسطینی که حبس ابد را می‌گذرانند، آزاد خواهند شد.

طبق پیش نویس توافقنامه‌ای که به جنبش حماس ارائه شده است، این پیشنهاد به ۳ مرحله و در قالب یک بازه زمانی ۱۲۴ روزه تقسیم می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می‌اندازد
  • ببینید | ویدئوی جدید القسام دربارۀ اسرای صهیونیست
  • خانواده های اسرای اسرائیلی: حمله به رفح، جان اسرا را به خطر می اندازد
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • فیلم| جست‌وجوها برای یافتن کودک پنج ساله چهارمحالی ادامه دارد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد