Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:55:52 GMT

بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۶۴۸

بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان افتتاح می‌شود

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ضمن اشاره به احداث سالن‌های تئاتر در قزوین اظهار کرد: به طور کلی زیرساخت‌های فرهنگی استان با مشکلات متعددی مواجه است و به نوعی ما در استان با فقر فضای فرهنگی مواجه هستیم.

مدیرکل اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اذعان کرد: به جهت پیشبرد اهداف فرهنگی کارگروهی در استانداری به سرپرستی معاون عمرانی استاندار برای برنامه‌های فرهنگی، فضاها و مکان‌های فرهنگی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سالن تئاتر استاد فرخ منش در آبان‌ماه میزبان اجرای تئاتر خواهد بود گفت: در سال جدید ما موفق به افتتاح مجموعه فرهنگی تئاتر در سالن ارشاد با ظرفیت ۵۰ نفر به عنوان سالن تمرین و اجرا به نام استاد فرخ منش که یکی از اساتید مطرح استان است شدیم که هزینه این سالن با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان همراه شد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر در شهرستان آبیک نیز یک سالن تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر برای تمرین و اجرای هنرمندان افتتاح شد و تجهیز سالن‌های تئاتر در شهرستان‌های تاکستان، معلم کلایه، شال و خرمدشت نیز در دستور کار دارد.

این مسئول بیان کرد: در خصوص تئاتر شهر قزوین نیز ۸۰ درصد پروژه انجام شده است که ما این امر را با شورای شهر در میان گذاشتیم تا شورای شهر و شهرداری نیز اهتمام ویژه‌ای در این امر داشته باشند که اگر این کار به طور کامل انجام شود بزرگترین بلک باکس تئاتر کشور در استان قزوین افتتاح می‌شود.
وی تاکید کرد: آسیب‌های ویروس کرونا بیشتر از هر هنر دیگری به هنرمندان تئاتر وارد شد چرا که هنر تئاتر نیازمند اجرای زنده هنرمندان است و شیوع این ویروس حتی بسیاری از گروه‌های تئاتر استان را نیز منحل کرد که ما در این امر تلاش کردیم تا با ارائه‌ی بسته‌های حمایتی در کرونا حامی هنرمندان باشیم.

اسماعیلی با اشاره به احداث سالن سینما در شهرستان‌ها عنوان کرد: به طور جدی ایجاد سالن سینما در دستور کار ما قرار ندارد و ما در این امر حامی بخش خصوصی هستیم و می‌توانیم با بسته‌های حمایتی از این مسئله حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات دو سینما سیار در استان وجود دارد تا در اختیار شهرستان‌های متقاضی برای اکران فیلم‌های سینمایی قرار بگیرد.

این مسئول در پایان گفت: مسائل مهمی نظیر احداث باغ کتاب، تکیه تعزیه و طرح گذر و فرهنگ با شورای شهر مطرح شده اما با توجه به تغییر اعضا جلسات اولیه با شورای شهر جدید نیز انجام شده است و ما منتظر مستقر شدن شورا و شهرداری هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

کد خبر 5302938

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر شهر سالن سینما ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان عکس استانها ایلام تعاونی اربعین حسینی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است