Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد در این نشست محمدمهدی شرافت، دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد ضمن توضیحاتی در رابطه با اهمیت نقش گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی استان، به تشریح بیانیه‌های کانون پیرامون "لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری هدفمند در صنعت گردشگری استان" و "گسترش با برنامه هدفمند ارتباط با شهرهای جهان با نگاه ویژه به اسناد خواهرخواندگی" پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بزرگ‌ترین ضعف استان را می‌توان عدم تلاش برای معرفی و شناخته شدن هر چه بیشتر یزد در دنیا دانست که می‌تواند در بستر خواه خواندگی اتفاق افتاده و افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشته باشد.

سعید عطار رییس دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد با دسته‌بندی چالش‌های موجود در حوزه گردشگری به دو بخش کلان و تخصصی به طرح قالب بحث بر مبنای طرح مسئله و ارائه راهکار اشاره کرد و گفت: به طور کلی سرمایه‌گذاری در کشور با چالش‌هایی همراه است که می‌تواند عموم بخش‌ها از جمله گردشگری را شامل شود و سطحی دیگر از چالش‌ها به طور خاص متوجه صنعت گردشگری بوده که می‌توان با تفکیک این دو سطح در تنظیم متن بیانیه کانون به مطالعه دقیق‌تری دست یافت.

وی شناسایی و بیان مشخص مسائل به عنوان چالش‌های موجود در بخش گردشگری را گامی مؤثر در ارائه پیشنهادها و کیفیت آن‌ها دانست، مسائلی همچون ضعف پیوند بخش‌های مختلف صنعت گردشگری استان و سرمایه‌گذاری راکد که می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

محمدحسین ایران‌نژاد پاریزی عضو هیات علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه یزد با اشاره به تغییر دولت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معرفی کانون تفکر گردشگری استان و ارائه پیشنهادها و دغدغه‌های موجود را به هیات جدید دولت و مسئولان مربوطه پیشنهاد کرد.

وی همچنین تشکیل کانون‌های تفکر مشابه یزد در دیگر استان‌ها را گامی ارزنده در راستای توسعه این صنعت دانست.

حسین دهقان منشادی مسئول کمیته گردشگری خوراک با تأکید بر اختصار و کاربردی بودن متن بیانیه، مدیریت مقصد را یکی از مباحث مرتبط با سرمایه‌گذاری دانست که می‌تواند در بیانه مورد بررسی قرار گیرد. وی همچنین از برنامه‌های قابل اجرا پیرامون ارائه دلایل و معرفی شهرهای خواهرخوانده فعلی و تشریح طرح گردشگری خوراک ذیل گردشگری فرهنگی سخن به میان آورد.

دهقان اهمیت این مسئله را در نگاه فعالان حوزه گردشگری مبهم خواند و جهت همکاری برای ارتباط هدفمند با دیگر نقاط جهان به صورت عملیاتی اعلام آمادگی کرد.

سید حسین آزادی عضو سابق شورای اسلامی شهر یزد از امضای تفاهم نامه‌ای با سازمان جهانی تبلیغات جهت معرفی یزد در مجامع بین‌المللی خبر داد که طی سه مرحله شامل: معرفی، تهیه گزارش مخاطبان و برگزاری تور برای بازدید از یزد انجام می‌گیرد.

وی اجرایی شدن این بندها را منوط به پی گیری شورای اسلامی جدید و همکاری بخش‌های مختلف دانست.

سیدرضا بهادری راهنمای گردشگری و مسئول کمیته گردشگری پایدار، از مسئله شهر پایدار با توجه به ظرفیت موجود در استان و تأمین سرمایه نیروی انسانی در بخش گردشگری به عنوان یکی از عناوین قابل بررسی در بیانیه یاد کرد. وی همچنین الزام الحاق پیوسته‌ای فرهنگی و زیست‌محیطی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در روند اجرایی آن‌ها را در راستای پایداری شهر، ضروری دانست و جهت همکاری در اجرای طرح‌های توسعه گردشگری استان و استفاده از ظرفیت‌های استانی در محیط بین‌الملل اعلام آمادگی کرد.

مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در این نشست:
• دو دسته چالش عمده در مقابل گردشگری استان شامل موانع کلی و کلان و موانع بومی یا تخصصی حوزه گردشگری استان
• ارائه دغدغه‌های موجود در حوزه گردشگری استان به هیات جدید دولت و وزیر مربوطه
• لزوم پی گیری و همکاری شورای اسلامی شهر یزد با دستگاه‌های ذی‌ربط، جهت پیش برد طرح‌های از پیش تائید شده برای معرفی و شناسایی یزد به جهان
در این نشست دکتر فائزه اسدیان، دکتر علی اکبر تشکری، دکتر زهره چراغی، از اعضا هیات‌علمی دانشگاه یزد، مهدی حجازی رییس گروه آمایش سرزمین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، دکتر مرتضی بذرافشان مدیر موسسه آموزش هفت اقلیم، علیرضا ثواچه، مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، و فاطمه زارع کارشناس پژوهشی دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد نیز حضور داشتند.
راه‌یابی دانشجویان دانشگاه یزد به مرحله سراسری سی وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

۵ نفر از دانشجویان دانشگاه یزد در بخش معارف و حفظ به مرحله سراسری سی وششمین جشنواره قران و عترت دانشجویان کشور راه یافتند.

به گزاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد دانشگاه یزد، محمد حسین جعفریان در رشته ترجمه و تفسیر، مرضیه تالی طبسی در رشته نهج البلاغه، فاطمه اسلامی حفظ ۲۰ جز، مرضیه السادات حسینی پور حفظ ۱۰ جز و نجمه دریابیگی سلیمی حفظ ۵ جز، نفرات راه یافته به مرحله سراسری سی وششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور هستند.

این جشنواره هر سال در ۴ مرحله و در رشته‌های مختلف برگزار می شود که هم اکنون بخش های آوایی و همچنین پژوهشی و هنری این جشنواره نیز در حال برگزاری است.

برچسب‌ها یزد دانشگاه بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دانشگاه بافق یزد دانشگاه بافق گردشگری استان حوزه گردشگری سرمایه گذاری دانشگاه یزد چالش ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است