Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@05:06:44 GMT

تصمیم برای حذف سیاسی سعد الحریری اتخاذ شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۷۹۷۶

تصمیم برای حذف سیاسی سعد الحریری اتخاذ شده است

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «وئام وهاب»، وزیر پیشین لبنان و رئیس حزب «وحدت عربی»، امروز -‌یکشنبه- فاش کرد که تصمیم قطعی برای پایان دادن به پروژه سیاسی جریان المستقبل و رهبر آن «سعد حریری»، نخست‌وزیر پیشین این کشور اتخاذ شده است.

وهاب در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری الجدید گفت: «تصمیمی برای بسته شدن منزل سعد حریری اتخاذ شده است و من فکر می‌کنم که سعد حریری نیز به عنوان یک پروژه به پایان رسیده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی توضیح داد که شرایط صندوق بین‌المللی پول سخت است و حمایت‌ها باید مرحله به مرحله حذف شوند‌. 

این مقام لبنانی افزود: «نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با اخراج ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی موافقت نخواهد کرد و میشل عون، رئیس‌جمهوری نیز توان این کار را ندارد». 

وی در ادامه گفت: «دولت جدید با توافق بین‌المللی روی کار آمد و کار خواهد کرد و هر دولت جدیدی که در لبنان تشکیل شود، مانند دولت‌های قبلی به ویژه مدل‌های پیش از ۱۷ اکتبر نخواهد بود».

وهاب همچنین با اشاره به ورود کشتی ایرانی به طرطوس افزود: «سید حسن نصرالله فردا ورود نفتکش‌ها به لبنان را اعلام خواهد کرد».

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لبنان سعد الحریری حذف سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • وزیر کار: جامعه کار و تولید مخاطب اصلی شعار سال
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس