Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@10:45:26 GMT

یواس اوپن ۲۰۲۱: ملکه جدید دنیای تنیس!

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۱۱۷

یواس اوپن ۲۰۲۱: ملکه جدید دنیای تنیس!

اما رادوکانو نوجوان ۱۸ ساله بریتانیایی قهرمان مسابقات ازاد امریکا شد.

به گزارش "ورزش سه" دیشب و در مرحله فینال بخش انفرادی زنان، پدیده نوظهور دنیای تنیس، اما رادوکانو با برتری دو بر صفر برابر لیلا فرناندز کانادایی برنده مسابقات ازاد امریکا شد.


اما در ست اول شروع بهتری داشت و گیم فرناندز را بریک کرد اما بلافاصله، حریف کانادایی امتیاز از دست رفته را جبران کرد و بازی را تا نتیجه ۴-۴ به خوبی پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادوکانو که قبل از مسابقه هم در بین کارشناسان بخت بیشتری برای قهرمانی‌اش در نظر گرفته شده بود، عرصه را به فرناندز تنگ و تنگ تر کرد و در نهایت با نتیجه ۴-۶ ست اول را به نفع خود کرد.

 


 

 


فرناندز که مجموعه ای از قهرمانان صاحب‌نام را در راه فینال حذف کرده بود، در ست دوم آغاز بهتری داشت و از حریف پیش افتاد. ولی رادوکانو که بدون از دست دادن هیچ ستی تا فینال یواس اوپن رسیده بود، سعی در حفظ رکورد خود داشت و با برگشتی تماشایی پنج بر دو جلو افتاد. فرناندز گیم سرویس خود را با نجات دادن دو امتیاز قهرمانی برنده شد و دو بار هم تا آستانه گرفتن گیم رادوکانو پیش رفت ولی اما رادوکانوی ۱۸ ساله، دست به کاری بزرگ زد و تبدیل به اولین قهرمان تاریخ گرنداسلم‌ها شد که از مرحله ابتدایی پای به این مسابقات گذاشته است، آن‌هم با رکوردی کم‌نظیر و بدون از دست دادن ست که همگان را به یاد سرینا ویلیامز در مسابقات ازاد امریکا در سال ۲۰۱۴ انداخت.

 


 


رادوکانو که خودش متولد کانادا است و از این نظر با لیلا فرناندز، نایب قهرمان شایسته‌ی این مسابقات قرابت دارد، با‌ این قهرمانی علاوه بر کسب جایزه ۲.۵ میلیون دلاری رقابت‌ها، برگی جدید از تاریخ تنیس بریتانیا را ورق زد و به نخستین قهرمان زن انگلیسی یواس اوپن بعد ۵۳ سال تبدیل شد. اتفافی که واکنش ملکه الیزابت را در پیامی همراه داشت :" قهرمانی در یو‌اس اوپن را به تو تبریک می‌گویم. این موفقیتی فوق العاده برای یک جوان کم سن و سال است که نشان از تلاش و پشتکار تو دارد. شک ندارم که عملکرد فوق‌العاده تو و حریفت لیلا فرناندز، الهام‌بخش تنیسور‌های  نسل‌های بعد خواهد بود. برای تو و هواداران پرشمارت بهترین‌ها را می‌خواهم."

 


 


رادکانو که به طرز چشم‌گیری پله‌های ترقی را یک‌شبه طی کرد و تا کنون در جدول اصلی مسابقات wta شرکت نکرده است، به جوان‌ترین قهرمان گرنداسلم‌ها بعد از ماریا شاراپووا در سال ۲۰۰۴ نیز تبدیل شد. از طرف دیگر رادوکانو تنها تنیسور تاریخ است که در دومین حضورش در یک گرنداسلم، قهرمان می‌شود. برای درک بهتر سرعت پیشرفت این سوپراستار جدید دنیای تنیس، کافی است بدانیم اولین قهرمانی او در یک تورنومنت تنیس در سال ۲۰۱۸ در انتالیا با جایزه ای ۱۵هزاردلاری همراه بوده و دومین جایزه‌اش که ۲۵ هزاردلار بود، مربوط به قهرمانی اش در سال ۲۰۱۹ در پونه هندوستان بوده است و حالا سومین قهرمانی او در گرنداسلم امریکا و با جایزه‌ای ۲.۵ میلیون دلاری همراه بوده است!

 


 

تنیس

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های ایران از ورزش به عنوان عاملی منسجم کننده یاد کرد و از همت سازمان متبوعش برای فراهم آوردن امکانات تفریحی و ورزشی در این راستا سخن گفت.

وی افزود: رویکرد ما در سال جدید، مسجد محور و با نگاه به قرارگاه تعلیم و تربیت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تنظیم شده است و بر همین اساس حرکت می‌کنیم. اگر بتوانیم مدارس، مساجد و اماکن ورزشی را با یک‌دیگر پیوند دهیم کار به نحو احسن انجام خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تأکید کرد: با بهره‌مندی از تجربیات برگزاری ۲ دوره مسابقات قهرمان شهر، در سال جاری به سمت برگزاری مسابقات پایتخت‌های آسیایی خواهیم رفت.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتباط بین ورزش شهروندی و جامعه قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از رویداد‌هایی که تعریف می‌شود مرتبط با حوزه تفریحات است و مواردی مانند همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی و... را با مخاطبین مختلف در رده‌های سنی متفاوت شامل می‌شود. بخشی دیگر نیز مانند قهرمان شهر و مسابقه محور است و ما در تلاشیم با برگزاری این مسابقات، شرایط قهرمانی را در یک رشته خاص ورزشی برای صد‌ها یا هزاران نفر در مناطق و محلات شهر تهران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • دختران تنیس کمتر از ۱۲ سال ایران قهرمان غرب آسیا شدند