Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:42:41 GMT

پیام ویدئویی سرکرده القاعده منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۳۸۵

پیام ویدئویی سرکرده القاعده منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، گروه تروریستی القاعده ویدئویی از «ایمن الظواهری» سرکرده این گروه منتشر کرد.

وی در این پیام ویدئویی هواداران خود را به مبارزه علیه غرب و متحدان آن‌ها در خاورمیانه فراخوانده است. کارشناسان با بررسی این ویدئو به این نتیجه رسیده‌اند که الظواهری دست‌کم تا اوایل سال جاری زنده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الظواهری در بخش دیگری از پیام ویدئویی خود به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرده و آن را نشانه شکست آمریکا پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان دانسته است اما او در این پیام به تسلط طالبان بر افغانستان اشاره‌ای نمی‌کند.

انتشار این ویدئوی یک ساعته ظاهراً برای رد شایعات مربوط به مرگ الظواهری پس از انتشار گزارش‌هایی در ماه نوامبر سال گذشته (۲۰۲۰) مبنی بر مرگ وی به دلایل طبیعی بود.

اواخر سال میلادی گذشته، رسانه انگلیسی «دیلی میل» با لحنی مردد به بازنشر ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر فوت «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده اقدام کرده بود و تردید این رسانه از این بابت بود که هنوز القاعده به طور رسمی این خبر را تائید نکرده بود و این در حالی بود که ظاهراً منابع امنیتی پاکستان و افغانستان خبر فوت او را بر اثر حمله آسم تائید کرده بودند.

الظواهری در سال ۲۰۱۱ و در پی کشته شدن «اسامه بن لادن» سرکرده قبلی این گروه توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا در مخفیگاه خود در پاکستان، رئیس این گروه تروریستی شد.

آمریکا مبلغ ۲۵ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری الظواهری گردد، پاداش تعیین کرده است.

کد خبر 5302965

منبع: مهر

کلیدواژه: القاعده 11 سپتامبر ایالات متحده امریکا افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی طالبان روسیه طالبان افغانستان عراق لبنان ایران ترکیه 11 سپتامبر عربستان سعودی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم «عشق ناباور» با صدای عمران درویش به تولید رسید و به زودی وارد بازار می‌شود.

هانا استیفایی مدیر هنری این پروژه گفت: آلبوم «عشق ناباور» شامل ۱۰ قطعه به آهنگسازی پیمان خازنی بر اساس موسیقی ایرانی شکل گرفته است و خواننده این اثر از مکتب‌خانه میزرا عبدالله برگرفته از رهنمودهای محمدرضا لطفی موسیقی را آموخته است.

وی با بیان اینکه از ترانه‌های امروز برای این اثر بهره گرفته شده است، ادامه داد: مراحل ضبط با اشعاری از امیر ارجینی و احسان افساری در استودیو هنر پایان یافته است. البته در آهنگسازی این آلبوم از موسیقی ایرانی و ارکستر سازهای ایرانی و کلاسیک استفاده شده است.

کد خبر 6098028 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • صد و شصت و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تصاویر لحظه قفل کردن جنگنده ایرانی روی F18
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • (تصاویر) مسابقات بُزکشی در افغانستان
  • مراحل تولید وانت و کامیونت های "فورد" در ویدئویی دیدنی (فیلم)
  • عکس| فیلم زندگی «تتلو» ساخته می‌شود؟