Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران همزمان با روز ملی سینما در بیانیه‌ای خواستار نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینمای ایران شد.

به گزارش برنا، اتحادیه تهیه‌کنندگان همزمان با روز 21 شهریور (روز ملی سینما) در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برخی رویه‌های سینمایی در کشور انتقاد کرده و تغییر سیاست‌های سینمایی را در آستانه‌ی تحولات پیش‌رو یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه در ابتدای نامه‌ی خود، با انتقاد از سیاست‌های سینمایی در دوره‌های مختلف، پیشنهادهای خود را برای بهبود وضعیت سینما در شرایط فعلی در 7 بند ارایه داد.

حذف پروانه ساخت و تحکیم و تثبیت اختیارات قانونی پروانه نمایش به منظور صیانت از حقوق سینماگران، بازگشت نظارت بر محتوای نمایش خانگی به ارشاد، ایجاد صندوق حمایت از پژوهش و زیرساختهای سینما، نمایش فیلم خارجی به شرط قاعده‌مند کردن عادلانه نسبت نمایش آن‌ها با تولیدات داخلی، بهینه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، عدم تخصیص بودجه به تولیدات سفارشی دولتی، لغو مالیات ناعادلانه بر سینما و حذف پروانه ساخت و تحکیم و تثبیت اختیارات قانونی پروانه نمایش به منظور صیانت از حقوق سینماگران ازجمله پیشنهادات این اتحادیه برای رفع مشکلات موجود در سینما است.

به اعتقاد نویسندگان این نامه؛ از آنجا که یک فیلم سینمایی محصول خلاقیت عوامل مختلف است و تنها در صورتی می‌توان به ارزیابی آن پرداخت که با محصول نهایی سروکار داشته باشیم و از آن رو که سینما ادبیات نیست که بتوان در مورد آثار آن با خواندن متن تصمیم گیری کرد، لذا آنها از رئیس سازمان سینمایی حذف پروانه ساخت از طریق مجاری قانونی وحمایت از تصمیمات شورای پروانه نمایش و ممانعت از مداخله موازی مراجع قدرت خارج از دایره قانونی شورا خواستار شده‌اند.

آنها همچنین در بحث بهینه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی به لزوم ارائه خدمات سازمان سینمایی در قالب بستر غیرحضوری اشاره کرده و متذکر شده‌اند که ارایه این خدمات می‌تواند باعث سرعت خدمات‌رسانی و کاهش هزینه‌های این سازمان شود. هرچند که سازمان سامانه‌هایی را برای صدور پروانه فیلمسازی و نظارت بر فروش الکترونیک سینماها راه اندازی کرده، اما این سامانه‌ها به دلیل طراحی نادرست جوابگوی نیازهای کنونی سینمای ایران نیستند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران همچنین خواستار قاعده‌مند کردن عادلانه نسبت نمایش آن‌ها با تولیدات داخلی شده و متذکر شده است که اعطای مجوز فیلم خارجی در سالن‌ها و پلتفرم‌های نمایشی به شرط استفاده از بخشی از سود وسوبسید حاصله از مجوز اعطا شده برای حمایت از تولید عادلانه محصولات استاندارد داخلی سینمایی در شرایط کنونی ضروری است.

آنها در بخش دیگری خواستار بازگشت نظارت بر محتوای نمایش خانگی به ارشاد شده و نوشته‌اند: در سالیان اخیر سینما و نمایش خانگی به عرصه‌ای برای پیکار نهادها و قوای حکومتی تبدیل شده‌اند و تسویه حساب‌های سیاسی میان آن‌ها لطمات جبران ناپذیری را به اهالی سینما وارد کرده است. اکنون این مناقشات با واگذاری نظارت بر محتوای نمایش خانگی به ساترا منجر به یک منازعه حیدری نعمتی میان ارشاد و صداوسیما شده است. این واگذاری در حالی صورت گرفته که هیچ مصوبه قانونی آن را پشتیبانی نمی‌کند و تنها به واسطه تخصیص بودجه به تشکیلاتی صورت گرفته که بخشی از سازمان عریض وطویل و بی‌خاصیت و بودجه خوار صداوسیما را تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد حقوق بودجه مالیات مشکلات فیلم سینمایی خلاقیت ادبیات الکترونیک سینمای ایران ایران حمایت از تولید استاندارد بودجه خلاقیت سینمای ایران وزارت ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران نظارت بر محتوای نمایش خانگی سینمای ایران پروانه ساخت سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده، اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظر‌ها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبر‌هایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده، اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست؛ رئالیتی‌شویی که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید، در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری، چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

دیگر خبرها

  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ماموریت موفق رسانه ملی در روایت اول وعده صادق