Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام تسهیلات کرونایی آغاز شد. روش ثبت‌نام تسهیلات کرونایی اعلام شد. ثبت‌نام تسهیلات کرونایی برای ۱۴ گروه شغلی به انضمام تالارداران اعلام شد. فهرست گروه‌های شغلی مشمول ثبت‌نام تسهیلات کرونایی را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از اتاق اصناف ایران؛ بر اساس این اطلاعیه و مصوبه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، فعالان ۱۴ گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل ۸۵۰ زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد می‌توانند تا پایان آذر ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کنند.

 

فهرست گروه‌های شغلی مشمول این تسهیلات:

۱- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، موزه‌ها و زائرسرا‌ها

۳- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

۴- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

۵- دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی

۶- تولید و توزیع پوشاک

۷- تولید و توزیع کیف و کفش

۸- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۹- مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

۱۰- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای

۱۱- مراکز تولید و توزیع و فروش صنایع دستی

۱۲- آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها

۱۳- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند

۱۴- واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز تولید محصولات گل خانه‌ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

مهلت این ثبت‌نام پیش‌تر تا پایان شهریور بود که ۳ماه تمدید شد.

بر این اساس به تعداد کارکنان واحد‌های ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان وام ۱۲ درصد، با باز پرداخت ۲۲ ماهه اقساط و ۲ ماه تنفس (مجموعا ۲۴ ماه) تعلق می‌گیرد.

تالارداران به جای سامانه کارا به اتحادیه مراجعه کنند

اتاق اصناف ایران در این اطلاعیه افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا به پیشنهاد اتاق اصناف ایران و به موجب خسارت سنگین تالارداران طی ۱۹ ماهه شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکرر این صنف، تسهیلات ویژه‌ای به تالار‌ها و باغ- تالار‌ها اختصاص داد که بر اساس متراژ آن‌ها تعیین و تایید خواهد شد.

تالارداران و دارندگان باغ- تالار با مراجعه به اتحادیه مربوط در شهرستان خود ثبت‌نام اولیه را انجام خواهد داد و پس از بازرسی اتحادیه، میزان تسهیلات از ۱۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان تعیین و فهرست آن‌ها توسط اتحادیه و اتاق شهرستان در سایت ایرانیان اصناف ثبت خواهد شد.

بر اساس هماهنگی به عمل آمده توسط اتاق اصناف ایران، مهلت ارسال این فهرست تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمدید شد، لذا آن دسته از اتحادیه‌هایی که فهرست خود را ارسال کرده، اما تالار جامانده‌ای دارند، لازم است نسبت به ارسال فهرست تکمیلی اقدام کنند و آن دسته از شهر‌هایی که هنوز این فهرست را ارسال نکرده‌اند ملزم هستند تا در مهلت داده شده، از طریق اتاق اصناف شهرستان فایل لیست تالارداران را مطابق نامه شماره ۷/۰۹/۶۱۷۷ مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۸ اتاق اصناف ایران در سامانه ایرانیان اصناف بارگذاری کنند.

تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۲ ماهه پرداخت می‌شود. مدت دو ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط و تنفس ۲۴ ماه خواهد بود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قهوه گردشگری حمل و نقل عمومی حمل و نقل زیبایی درمان و آموزش پزشکی تنفس حمل و نقل عمومی قهوه کیف و کفش موزه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ثبت نام تسهیلات کرونایی اتاق اصناف ایران تولید و توزیع مراکز تولید خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی خدایاری گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات  سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان مراغه در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شد.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شد.

 خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صمت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر اشتغال پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • تغییر لیست رئال: بازگشت بلینگام و حذف رودریگو
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد