Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@07:29:41 GMT

احتمال دور جدید درگیری‌ها در پنجشیر

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۶۰۱

یکی از فرماندهان محلی نیروهای پنجشیر می‎گوید که احتمال آغاز درگیری‎ها در روزهای آینده وجود دارد. ناطقان: طالبان می‎گوید که «روح الله عزیزی»، برادر معاون رئیس جمهور پیشین افغانستان در جریان درگیری در پنجشیر کشته شده است.
پیش از این، «عبادالله صالح»، پسر «امرالله صالح»، گفته بود که طالبان عمویش را روز پنج شنبه کشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واکنش طالبان به شایعات اختلافات در ارگ

سخنگوی طالبان، می‎گوید «شایعاتی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه در ارگ ریاست جمهوری اختلافاتی پیدا شده، اما این شایعات کاملا بی‌اساس است.»

اظهارات رئیس جمهور تاجیکستان درباره حمایت از افغانستان

«امام علی رحمان»، رییس جمهور تاجیکستان، می‎گوید که مردم افغانستان را تنها نمی‌گذارد و در روزهای بد در کنار افغانستان می‌ایستد.

او این سخنان را در سالروز جشن استقلال تاجیکستان بیان کرده است.

‏احتمال آغاز جنگ‌های شدید در روزهای آینده در پنجشیر

یک فرمانده محلی نیروهای پنجشیر از احتمال آغاز جنگ‌های شدید در روزهای آینده در این ولایت خبر داده است.

همچنین برخی کارشناسان با توجه به اتمام آتش بس میان نیروهای پنجشیر و طالبان، از احتمال آغاز درگیری‌های جدید میان طرفین خبر می‎دهند.

اظهارات ترامپ در مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در ویدیویی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، گفت «طالبان ۸۵ میلیارد دلار از بهترین تجهیزات ارتش آمریکا را بدون شلیک یک گلوله از ما گرفت.»

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: درباره پنجشیر تحقیق شود

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جان باختن شماری از افراد در ولایت پنجشیر افغانستان، کمیسیون حقوق بشر این کشور خواستار تحقیق در این رابطه شد.

ترکمنستان: حکومت جدید افغانستان را به رسمیت می‌شناسیم

وزارت خارجه ترکمنستان، می‎گوید «ترکمنستان متعهد است که با افغانستان در زمینه توسعه همکاری‌ها و زندگی مرفه افغانستانی‌ها نقش مثبت داشته باشد و ما درجهت برقراری ارتباط با حکومت جدید افغانستان بر برخورد مثبت خویش تاکید می‌کنیم و همکاری‌های اقتصادی و کمک‌های بشر دوستانه را با مردم افغانستان ادامه می‌دهیم.» منبع: مشرق برچسب ها: دور جدید درگیری‌ها ، پنجشیر ، طالبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دور جدید درگیری ها پنجشیر طالبان احتمال آغاز درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود