Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: مسئله کرونا محدودیتی در کشور عراق ایجاد کرده و و آقای نخست‌وزیر برای اینکه عاشقان امام حسین(ع) بتوانند از این زمینه برای زیارت امام حسین(ع) استفاده کنند، وعده افزایش تعداد زوار را تا میزانی که امکان دارد را دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری پس از دیدار و گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق طی سخنانی اظهار داشت: مناسبات بین ایران با کشور دوست و برادرمان، عراق مناسبات بسیار خوبی است و مناسبات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مناسب است و می‌تواند توسعه‌ی بیشتر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست از صبح تا الان آن‌چه بین ما مطرح شد، اراده دو کشور برای توسعه مناسبات هست و امروز ارتباط ما با عراق فقط ارتباط همسایگی نیست بلکه ارتباط در باورها، قلب‌ها و ارتباط عمیق دو کشور، دولت ملت و دو دولت با یکدیگر است و علیرغم خواست دشمنان می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه یابد.

استقبال رئیسی از الکاظمی در سالن اجلاس سران

وی افزود: توسعه‌ی این روابط بین دو کشور خلاصه نمی‌شود و نقش‌آفرینی دو کشور در منطقه، در جهان و ارتباطات بین المللی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه در نشست‌های تخصصی بین وزرا مطرح شد و آن‌چه بین بنده و آقای نخست‌وزیر مطرح شد، همه در جهت توسعه مناسبات‌ و تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم رسعا اجرا شود.

رئیسی بیان کرد: آقای نخست‌وزیر خبر خوبی برای لغو روادید بین دو کشور دادند و اراده عراق و ایران برای توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره که با سرعت قرار است، با دستور ایشان و پیگیری وزرای مربوطه در ایران  و عراق دنبال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: روابط مالی و پولی بین دو کشور هم از مسائلی بود که درباره‌ی آن صحبت شد و قرار شد با پیگیری دنبال شود.

رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی(ع)، تصریح کرد: در آستانه‌ی اربعین هستیم و وضعیت کرونایی نه فقط برای دو کشور وجود دارد، بلکه برای کل جهان است و حفظ جان زائران برای همه ما بسیار مهم است و این مسئله محدودیتی در کشور عراق ایجاد کرده و و آقای نخست‌وزیر برای اینکه عاشقان امام حسین(ع) بتوانند از این زمینه برای زیارت امام حسین(ع) استفاده کنند، وعده افزایش تعداد زوار را تا میزانی که امکان دارد را دادند.

رئیسی در پایان گفت: امیدوارم روابط بین ایران و عراق توسعه یابد و علیرغم خواست دشمنان، شاهد روابط خوبی بین باشیم.

به گزارش تسنیم، نخست‌وزیر عراق پیش از ظهر امروز طی سفری یک‌روزه وارد تهران شد و در محل سالن اجلاس سران مورد استقبال رسمی رئیس‌جمهور کشورمان قرار گرفت.

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی اخبار عراق دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی آقای نخست وزیر امام حسین ع رئیس جمهور توسعه ی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه