Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@00:25:11 GMT

اصول تمیز کردن وسایل برقی منزل

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۸۹۲۸

اصول تمیز کردن وسایل برقی منزل

لوازم برقی خانگی نیز همانند سایر وسیله های منزل نیاز به تمیز کردن دارند و برای افزایش طول عمر و راندمان کاری باید نظافت و بهداشت آنها رعایت شود. تمیز کردن وسایل برقی همچون ماشین ظرفشویی، همزن، مایکروفر، جارو برقی، یخچال و ... نیازمند رعایت نکات و فاکتورهای مختلفی است. نظافت و تمیز کردن لوازم برقی کار بسیار ساده ای است اما در صورتی که به صورت مستمر و منظم این کار انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا لوازم برقی خانگی به گونه ای انتخاب می شوند که ست باشند و دکوراسیون و دیزاین مناسبی داشته باشد و در صورتی که کثیف شوند یا لکه بگیرند می توانند وجهه نازیبایی داشته باشند هرچند که گرد و غبار و لکه می تواند در عملکرد آنها نیز تاثیر منفی بگذارد. در ادامه مطلب به بررسی و تشریح مهم ترین اصول تمیز کردن وسایل برقی منزل پرداخته می شود.

اصول تمیز کردن تلویزیون

با توجه به آنکه تلویزیون همیشه در دید افراد قرار دارد کوچک ترین لکه و گرد و غبار روی آن به راحتی قابل مشاهده است. برای تمیز کردن لکه های جای دست کودکان، گرد و غبار و ... از روی تلویزیون ابتدا باید آن را خاموش کرده و اتصال برق آن را قطع کرد و سپس با استفاده از یک دستمال کتانی نرم و بدون پرز خشک اقدام به تمیز کردن لکه های روی صفحه نمایش نمود. برای تمیز کردن لکه های چربی و ... می توان از محلول آب و سرکه استفاده کرد. البته باید توجه داشت که هیچوقت نباید محلول های پاک کننده را به صورت مستقیم به روی صفحه نمایش وسایل برقی مانند تلویزیون و کامپیوتر اسپری کرد. همچنین الکل، استون و آمونیاک نباید برای تمیز کردن این وسایل به کار گرفته شوند.

تمیز کردن جاروبرقی

می توان گفت جاروبرقی مستعدترین وسیله برقی برای کثیف شدن است چراکه به صورت مستقیم با گرد و غبار ارتباط دارد و تمام قسمت های آن کثیف می شود. برای تمیز کردن جارو برقی بعد از خارج کردن کیسه آن می توان با یک دستمال میکروفایبر تمیز اقدام به تمیز کردن داخل آن نمود. همچنین زمانی که مخزن جاروبرقی قابلیت جداسازی دارد می توان آن را با مواد شوینده شستشو داد. فیلتر جارو حتما باید شستشو داده شود چرا که گرد و غبار بسیار زیادی را به خود جذب می کند و باید با آب داغ و مواد شوینده تمیز شود.

برای تمیز کردن سطح جارو نیز می توان از یک دستمال تمیز و مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد. امروزه جاروها مدل های مختلفی دارند که تمیز کردن آنها ساده و راحت است. جارو برقی بوش در مدل های متعددی وجود دارند که تمیز کردن و حتی شستشوی آنها بسیار ساده می باشد. تمیز کردن جارو باعث افزایش طول عمر و راندمان آن خواهد شد.

 تمیز کردن مایکروفر

معمولا برای تمیز کردن وسایل برقی مانند مایکروفر به دستمال کشیدن آن اکتفا می شود اما باید حتما داخل آن توسط مواد ضدعفونی کننده به خوبی تمیز شود. بهترین کار برای تمیز کردن این وسیله این است که محلول آب و آبلیمو یا سرکه را به مدت 90 دقیقه داخل آن قرار داد تا به خوبی تبخیر شده و به دیواره های آن بنشیند. بعد از خاموش کردن دستگاه باید با استفاده از یک دستمال تمیز و خشک دیواره های آن را تمیز کرد. البته برای تمیز کردن محیط بیرونی دستگاه می توان از دستمال آغشته به محلول های تمیز کننده مانند شیشه پاک کن استفاده نمود.

تمیز کردن اصولی یخچال

یخچال نیز از جمله وسایلی است که به شدت مستعد کثیفی و آلودگی می باشد. برای تمیز کردن وسایل برقی همچون یخچال باید بعد از خاموش کردن و قطع جریان برق تمامی مواد داخل آن را تخلیه کرد. برای تمیز کردن دیواره های یخچال می توان از جوش شیرین بر روی یک پارچه نم دار استفاده کرد. جوش شیرین یک ماده عالی برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد دستگاه است. همچنین برای تمیز کردن کشوها و طبقه های داخل یخچال می توان آنها را جدا کرد و با استفاده مواد شوینده شستشو داد و بعد از خشک شدن دستمال کشید. هر کدام از مواد شوینده ویژگی های خاص دارند و حتما قبل از استفاده باید به آن توجه شود. تمیز کردن یخچال هایی مانند یخچال ساید جنرال الکتریک می تواند عملکرد آن را بهبود ببخشد و باعث افزایش طول عمر آن شد.

تمیز کردن ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

تمیز کردن وسایل برقی که مشابه هستند تقریبا مشابه است. برای تمیز کردن وسایلی همچون ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی می توان از موادی همچون سرکه سفید و آبلیمو استفاده کرد. در مخزن پودر لباسشویی باید سرکه ریخت و لباسشویی را روشن کرد و بدون لباس کار کند. همچنین برای ماشین ظرفشویی نیز باید محلول را در مخزن آن ریخته و اجازه داد که پروسه شستشو را بدون ظروف انجام دهد. برای تمیز کردن سطوح بیرونی دستگاه ها نیز می توان از دستمال تمیز و مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد.

تمیز کردن فر و گاز

فر و گاز نیز از جمله وسایلی هستند که به شدت مستعد آلودگی و کثیفی هستند و نیاز به نظافت مداوم دارند. از مهم ترین موادی که برای تمیز کردن این وسایل استفاده می شود می توان به جوش شیرین، آب و سرکه سفید اشاره کرد. با اسپری کردن این محلول به قسمت های مختلف گاز و فر و دستمال کشیدن آن می توان به خوبی آن را تمیز کرد. البته مواد شیمیایی مختلفی نیز برای این وسایل وجود دارند که می توانند به خوبی آنها را تمیز کنند.

 علاوه بر این وسایل باید در هنگام تمیز کردن وسایل برقی دیگری همچون آبمیوه گیری، چرخ گوشت، قهوه سازی، چای ساز، زودپز، همزن، سرخ کن و ... که ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارند باید به نکات بهداشتی توجه ویژه ای داشت و از مواد مطمئن و بهداشتی استفاده کرد. سخن نهایی

تمیز کردن وسایل برقی خصوصا وسایلی که ارتباط مستقیمی با بهداشت و سلامتی افراد دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه ای به آنها بشود. امروزه انواع کلینرها و ضدعفونی کننده های مختلف شیمیایی و طبیعی در دسترس هستند و می توان با استفاده از آنها به راحتی وسایل را تمیز کرد. لوازم برقی همچون جارو برقی الکترولوکس و سایر برندها، یخچال ها، فر و مایکروفر، لباسشویی و ظرفشویی در صورتی که تمیز نگه داشته شوند می توانند راندمان بالاتری داشته باشند و بیشتر عمر کنند.

کد خبر 1554028

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی ضدعفونی کننده مواد شوینده لوازم برقی گرد و غبار یک دستمال جارو برقی داخل آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است

طباطبائی گفت: شهید مطهری یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید هادی طباطبایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم به شخصیت علمی شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان و متفکران اسلام شناس و زمان شناس معاصر بود که با تلاش و مجاهدت‌های علمی فراوان توانست در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، فلسفه، فقه و اصول صاحب نظری ژرف اندیش و محققی صاحب سبک در حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: شهید مطهری با توجه به مقتضیات زمان دست به نگارش می‌برد و سخنرانی می‌کرد، او در همه زمینه‌ها آثار فاخر و برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است و امروز دانش آموزان و دانشجویان از آثار ارزشمند ایشان بهره مند می‌شوند.

طباطبایی، شهید مطهری را فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین دانست و گفت: وی یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است و لازم است تا منظومه فکری و آثار ارزشمند ایشان در جامعه و جوامع علمی و دانشگاهی ترویج شود. 

او تاکید کرد: شهید مطهری در حقیقت، فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین بود و در میدان و جهاد تبیین، به جنگ التقاط و جنگ فکری و فرهنگی جریان‌های مارکسیسم و لیبرالیسم و گروه فرقان رفت و جان خودش را نیز در این راه از دست داد و شهد شیرین شهادت را نوشید.

وی در پایان گفت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بهترین فرصت برای تقویت و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی در سپاه و خانواده بزرگ بسیج است.

دیگر خبرها

  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024