Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد: شترمرغ ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از پرندگان دیگر متمایز می کند، آنها با گردن و پاهای بلند خود قادرند با سرعت حدود ۷۰ کیلومتر در ساعت بدوند که بالاترین سرعت زمینی در میان تمام پرنده هاست.

آنها در گروه های ۵ تا ۵۰ تایی گذران زندگی می کنند و در هنگام خطر یا برای پنهان شدن، روی زمین دراز کشیده یا فرار می کنند، اما اگر در گوشه ای گیر افتاده و راه فراری نداشته باشند، با پاهای قدرتمند خود به دشمن حمله می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرورش شتر مرغ که از کسب و کارهای کمتر شناخته شده در حوزه کشاورزی و کارآفرینی به شمار می رود؛ یکی از عرصه های بسیار سودآور است که ارزش اقتصادی بالایی را متوجه فعالان این بخش می کند.

شتر مرغ در میان طیور، مقاومت بسیار خوبی در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد و از همه مهم‌تر هزینه نگهداری آن نسبت به سایر پرندگان کم‌تر است؛ و با توجه به رشد سریعی که دارد می تواند یکی از عرصه های سودآور باشد.

 در چنین شرایطی توجه به اقتصاد مقاومتی و معرفی الگوهای موفق می تواند بارقه امیدی برای رفع بیکاری باشد.بیکاری، امروزه به یکی از معضلات کشور و استان فارس تبدیل شده است که رفع آن یکی از دغدغه های اصلی مردم و هم چنین مسئولین است.

در این راستا محمدرضا روستا کارآفرین موفق و فعال شهرستان فیروزآباد است که از سال ۱۳۸۹ وارد عرصه پرورش شتر مرغ شده است.

او می‌گوید: این مزرعه در سال ۱۳۸۹ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با تکیه بر توان علمی و عملی خودم در زمینی به مقیاس دو هکتار در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسید که هم اکنون با تولید بیش از ۳۰۰۰جوجه شترمرغ و پرواربندی بیش از ۱۰۰۰ قطعه در سال رکورددار تولید در استان فارس است.

وی هم چنین افزود: این مزرعه به شکل توأم (مولد و پروار) با گذشت ده سال از شروع فعالیت، دارای پیشرفت های تجربی و علمی زیادی است که با اتکا به آنها، بهترین و باکیفیت ترین جوجه یک روزه و یک ماهه شترمرغ را به متقاضیان ارائه می دهد.

پرورش شتر مرغ سوددهی خوبی دارد.

این جوان موفق می گوید: پرورش شتر مرغ یکی از طرح های جذاب، با سوددهی خوب است که هر سال می تواند گسترش یابد. 

وی افزود: شتر مرغ در میان طیور مقاومت بسیار خوبی در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد و از همه مهم تر هزینه نگهداری آن نسبت به سایر پرندگان کم تر است؛ که این توجه و حمایت بیشتر مسئولین را می طلبد.

مهم ترین فعالیت ها در این مزرعه شترمرغ

روستا می گوید: مهم ترین فعالیت ما در زمینه خدمات: 

ارائه دوره های عملی پیشرفته تخصصی پرورش شتر مرغ شام: دوره های اصول صرف هزینه در شتر مرغ، اصول انتخاب محل و ساخت جایگاه، اصول نگهداری مولدین، جوجه کشی تخصصی و اصول ساخت سالن جوجه کشی و انتخاب ماشین های مناسب کار، آموزش پرورش جوجه یک روزه تا سه ماهه، آموزش پرواربندی اصولی شتر مرغ، آموزش ارائه محصولات به بازار است.

روستا در ادامه گفت: ه محصولات ما عبارت است از: جوجه یک روزه شترمرغ، جوجه دو هفته، جوجه یک ماهه و ۲ ماهه و ۳ماهه، شتر مرغ پرواری با وزن استاندارد، شتر مرغ پیش مولد استاندارد، شتر مرغ مولد با شرایط نرمال.

وی همچنین می گوید: گوشت گرم به صورت لاشه و گوشت خالص، روغن شتر مرغ، آلایشات شامل: کتف و بال و گردن و جگر، شاه پر شتر مرغ، پر بدن شتر مرغ، چرم خام و فرآوری شده نیز، از دیگر محصولاتی است که به مشتریان ارائه می دهیم.

گوشت شتر مرغ کم چرب تر و سالم تر است

این کارآفرین موفق می گوید: گوشت شتر مرغ از فواید زیادی برخورداراست و از گوشت های سالم به شمار می رود؛ گوشت شتر مرغ شبیه گوشت گاو می باشد اما کالری کم تری نسبت به گوشت گاو دارد. 

وی می گوید: گوشت شتر مرغ حاوی گوشت سینه نمی باشد و بیشتر گوشت آن در ران هایش است و به دلیل گوشت شیرینش از محبوبیت بالایی برخوردار است.


لازم به ذکر است، این واحد تولیدی یکی از موفق‌ترین الگوهای پرورش شتر مرغ به شمار می‌رود.وی افزود: پوست این پرنده نرم و لطیف است و مقاومت بالایی برای تولید منسوجات چرمی دارد.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرین محمدرضا روستا پرورش شترمرغ اقتصادمقاومتی پرورش شتر مرغ گوشت شتر مرغ جوجه یک مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد