Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: پروژه ۸۱۰۰ واحدی ساخت مسکن اراک به عنوان بزرگترین پروژه ملی کشور هفته آتی آغاز خواهد شد.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ۲۱ شهریور در شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ ملی متمرکز ۸۱۰۰ واحدی با سیاست‌های دولت جدید در راستای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال هماهنگ است و عملیات اجرایی این واحدها ظرف چند روز آینده با حضور مسئولان کشوری آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و همچنین ساوه و زرندیه خوشبختانه مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد، ساوه و زرندیه به ‌دلیل صنعتی بودن و نزدیکی به پایتخت و وجود هزاران نیروی کار، باید برنامه قوی در زمینه تامین مسکن داشته باشند و  انتظار می‌رود دبیرخانه شورای مسکن در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد و زیرساخت های لازم برای ثبت نام متقاضیان فراهم شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در شهرستان ساوه برخی ارگان‌های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی، متقاضی تامین مسکن برای نیروی کار خود هستند که باید ساز و کارهای لازم در این راستا نیز فراهم شود و این امادگی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: قرارداد ساخت واحدهای مسکونی در اراک منعقد شده و انتظار می‌رود که در ۳۰ ماه آینده بهره‌برداری و تحویل متقاضی شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: سه هزار و ۵۰۰ متقاضی از سال گذشته در سامانه نسبت به ثبت‌نام خود در طرح اقدام ملی مسکن اقدام کردند که نیاز است در دو هفته آتی حدود ۶۶ میلیون تومان واریز کنند و متقاضیانی که وجه واریز نکنند به منزله انصراف تلقی شده و جایگزین برای آنها معرفی می‌شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: موانع عملیاتی در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید در اسرع وقت رفع شود تا بتوان در این مسیر گام‌های موثری در راستای خانه‌دار شدن شهروندان فاقد مسکن برداشت. زمین در اراک به اندازه کافی شناسایی شده و می توان بیش از این مقدار نیز احداث ‌مسکن را شاهد بود.

مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: در شورای مسکن استان مرکزی احداث واحدهای مسکن ملی در اقصی نقاط شهرهای استان پیگیری شد، عملیات اجرایی این پروژه ها در اقصی نقاط شهرهای استان آغاز شده است.

وی پروژه های مربوط به اراک را یکی از مهمترین پروژه ها عنوان کرد و افزود: در این شهر عملیات اجرایی حدود دو هزار واحد از چندی پیش آغاز شده که ثبت نام کنندگان در قالب دو پروژه انتهای هپکو و کوثر ساماندهی شده اند و کار اجرایی ساخت آنها نیز آغاز شده بود.

زندیه وکیلی بیان کرد: پروژه جدیدی نیز تحت عنوان ۸۱۰۰ واحدی در اراضی اوقافی اراک آغاز شده که خوشبختانه مقدمات کار فراهم و تفاهم نامه با مجری پروژه امضا شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد و اکنون در مرحله طراحی اولیه قرار دارد. آورده متقاضی متناسب با هزینه‌های روز است و پیش بینی که در حال حاضر می شود نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیون است که مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین خواهد شد. اولین آورده واریزی از سوی متقاضی پس از اعلام حدود ۶۷ میلیون تومان است که ۲۶ میلیون تومان به اوقاف پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برخی از همشهریان در این پروژه ثبت نام کردند و برای باقی شهرها جز اراک به سبب نبود محدودیت تامین زمین برای تمام افراد ثبت نام صورت گرفته، در شهر اراک نیز افراد ثبت نام شده در حال بارگذاری مدارک هستند که پس از پالایش و بررسی صلاحیت واجدین شرایط، ابتدا قرعه کشی و تعدادی جانمایی خواهند شد و از بین افراد قرعه کشی انجام خواهد شد. عده ای از افراد ثبت نام شده در دوره گذشته از زمستان ۹۸ (حدود ۳۵۰۰ نفر) اکنون در اولویت هستند، از طرفی برخی اقشار ویژه از جمله ایثارگران و معلولین بهزیستی و سایر تفاهم نامه ها نیز... سهمیه دارند که زمان محدودی برای واریز وجه مجموع این افراد لحاظ می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مسكن استان مرکزی عملیات اجرایی ۸۱۰۰ واحدی خواهد شد آغاز شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند

تین نیوز

 فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی، برخی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فردا جمعه مورخ ۷ اردیبهشت مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان آذربایجان شرقی، برخی از پروژه های حوزه راه و شهرسازی در این استان را افتتاح خواهد کرد.

طی این سفر ۸۴۰۴ واحد مسکونی در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح و عملیات اجرائی ۱۰۲۲۱ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز آغاز خواهد شد.

 افتتاح پارک ۳/۵ هکتاری بازآفرینی شهری در تبریز، آغاز عملیات احداث ۴ مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵۶۰۰ متر مربع در شهر جدید سهند، آغاز عملیات اجرایی شهرک مسکونی ۱۵۲ هکتاری آذران آذرشهر، آغاز عملیات آماده سازی اولین دهکده شهری استان در سراب به تعداد ۱۴۰۰ قطعه تفکیکی مسکونی، بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر از جمله دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی است.

شایان ذکر است در این سفر پروژه های مرتبط در برخی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی با حضور معاونان وزیر به بهره برداری رسیده و یا آغاز عملیات اجرایی آن ها اعلام خواهد شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن