Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسکندری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرضا با اشاره به عملکرد این شهرستان در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا اظهار داشت: یک هزار و ۸۴۲ فقره پرونده با مبلغ درخواستی کل ۲۴۴ میلیارد ریال داشتیم که از این تعداد به درخواست یک هزار و ۵۷۷ فقره پرونده با تعداد اشتغال دو هزار و ۱۶ نفر و مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال رسیدگی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند یا مشکل ضامن داشتند یا هم به بانک مراجعه نکردند.

رئیس اداره کار شهرضا در خصوص نقش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، بیان داشت: به تعداد ۷۰ فقره پرونده با تعداد اشتغال ۱۷۸ نفر و مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال تسهیلات رسیدگی شده است؛ سهمیه اولیه شهرستان ۵۰ میلیارد ریال بوده اما با پیگیری‌ها این مبلغ افزایش پیدا کرده و پرداخت شده است.

وی با توجه به تسهیلات مشاغل خانگی و سهمیه تخصیص یافته به شهرضا، گفت: سهمیه‌های تخصیصی در سال ۱۳۹۹ مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که با تخصیص سهمیه مازاد جمعاً به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است؛ از این مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال آن به ۹ نفر از متقاضیان در قالب مستقل پرداخته شده و مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب پشتیبان به چهار نفر پرداخت شده است.

اسکندری با توجه به شرایط طرح کارورزی در این شهرستان تصریح کرد: شرایط این طرح برای کارفرمایان شامل داشتن مجوز فعالیت و کد بیمه کارگاهی است که به ازای دو نفر بیمه شده یک نفر کارورز می‌توانند داشته باشند.

رئیس اداره کار شهرضا، گفت: شرایط کارورزان هم این است که باید فارغ‌التحصیل لیسانس و بالاتر باشند، سابقه کمتر از سه ماه بیمه کارگری داشته باشند و از زمان فارغ‌التحصیلی آنها کمتر از پنج سال گذشته باشد.

وی با توجه به چهار مشکل اساسی کارورزان، افزود: از جمله مشکلات کارورزی تضاد طرح با قانون کار و مشکلات به وجود آمده برای کارفرمایان در بازرسی‌های صورت گرفته توسط تأمین اجتماعی است.

اسکندری در ادامه گفت: مشکل دیگر عدم تناسب کمک هزینه پرداختی با شرایط اقتصادی موجود است که در زمان تصویب طرح، کمک هزینه نصف حداقل دستمزد بوده که تا کنون هم هیچ تغییری پیدا نکرده.

وی بیان کرد: همچنین عدم تناسب رشته فارغ‌التحصیلان با نیازهای کارفرمایان و شرایط رکود، کرونا و مشکلات اجتماعی به ویژه برای بانوان متقاضی از جمله مشکلات دیگر کارورزان است.

کد خبر 5302968

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا آسیب دیدگان معیشتی کرونا اشتغال طرح اشتغالزایی ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل گرگان عکس استانها ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا اربعین حسینی میلیارد ریال میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲