Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@00:55:43 GMT

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۲۵۷

معرفی انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از زمان پیدایش تکنولوژی لیزر و امکان استفاده از آن در صنایع گوناگون به جرأت می‌توان بیشترین صنعتی که دستخوش تغییر و تحول شده است را می‌توان صنعت حکاکی و برش لیزری متریال گوناگون دانست. در این صنعت با پیدایش دستگاه‌های لیزر صنعتی و امکان استفاده از آن‌ها در حکاکی و برش لیزری انواع متریال گوناگون اعم از فلزات و غیر فلزات تغییر و تحولی شگفت از لحاظ دقت سرعت و کیفیت خروجی کار پدید آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اپراتور دستگاه‌های لیزر آموزش‌های لازم را دریافت کرده و به اندازه کافی تبحر داشته باشد، با استفاده از این دستگاه‌ها و به سادگی می‌تواند محصولاتی بسیار زیبا، چشم نواز و کاربردی را خلق کند.

از جمله صنایعی که دستگاه‌های لیزر صنعتی در آن‌ها کاربرد بسیاری دارند می‌توان به صنایع نظامی، خودروسازی، هوافضا، کشتی سازی، ساختمان سازی، پزشکی، آزمایشگاهی، پژوهشی، ارتباطی و … اشاره کرد.

تاریخچه برش لیزری

در ارتباط با تاریخچه استفاده از برش لیزری می‌توان گفت اولین استفاده از دستگاه برش لیزر در سال ۱۹۶۵ میلادی با هدف ایجاد حفره در قالب‌های الماس بوده است. بعد از آن در سال ۱۹۶۷ میلادی این بریتانیا بود که با ساخت دستگاه‌های برش لیزری با بهره گیری از تکنولوژی جت اکسیژن جهت برش فلزات دستگاه‌هایی را طراحی و تولید کرد. بعد از آن در سال ۱۹۷۰ میلادی تکنولوژی جت اکسیژن جهت برش تیتانیوم با هدف کاربرد در صنایع هوافضا مورد استفاده قرار گرفت. در همین زمان بود که استفاده از تکنولوژی لیزر CO۲ جهت حکاکی و برش لیزری متریال غیر فلز همچون چوب، چرم، پارچه، نمد و غیره به کار گرفته شد. از آنجایی که تکنولوژی لیزر CO۲ توانایی برش لیزری فلزات را نداشت، رفته رفته دستگاه‌های لیزر فایبر با بهره گیری از تکنولوژی فیبر نوری جهت ایجاد شکاف و برش در فلزات روی کار آمدند.

عملکرد دستگاه برش لیزری

عملکرد دستگاه‌های برش لیزری به این صورت است که اشعه لیزری تولید شده توسط مولد لیزر از هد دستگاه بر روی متریالی که قصد برش آن را داریم تابیده می‌شود و بعد از آن پرتو لیزر با توجه به میزان قدرتی که توسط دستگاه تعیین شده است باعث بریده شدن قسمت مورد نظر می‌شود و در انتها قسمت‌های بریده شده و جدا شده از قطعه توسط گاز از روی آن برداشته می‌شود تا سطح صاف و صیقلی از قطعه برش خورده باقی بماند. دستگاه لیزر می‌تواند انواع مختلفی از لیزر را تولید کند از جمله: لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر گازی و لیزر جامد.

از بین لیزرهای نامبرده پرکاربردترین آنها را می‌توان لیزر گازی و لیزر جامد دانست که جهت برش و حکاکی روی متریال فلز و غیر فلز کاربرد دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت دستگاه‌های لیزر صنعتی جهت استفاده در صنایع گوناگون در دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از دستگاه برش لیزری فلزات و دستگاه برش لیزری غیر فلزات.

دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه لیزر فلزات همانطور که از نام آن نیز پیداست جهت حکاکی و برش لیزری انواع فلزات کاربرد دارد. در دستگاه‌های لیزر فلزات امروزی از تکنولوژی لیزر فایبر که آخرین تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها است جهت حکاکی و برش لیزری فلزات استفاده می‌شود.

در این دستگاه‌ها از تکنولوژی لیزر فایبر که به صورت پرتو نور متمرکز بر روی سطح فلز تابیده می‌شود جهت برش فلزات در ضخامت‌های گوناگون استفاده می‌شود. نحوه کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و تنها با تسلط بر نرم‌افزارهای گرافیکی موجود می‌توان به سادگی دستگاه و نحوه برش را کنترل کرد.

مزایای دستگاه‌های برش لیزری فلزات

از جمله مزایای بیشماری که این دستگاه‌ها به صنعت حکاکی و برش لیزری فلزات وارد کرده اند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش سرعت برش

افزایش دقت در برش

کیفیت بسیار بالای قطعات بعد از انجام برش

کاهش نیروی انسانی

کاهش هزینه برق مصرفی

هزینه تعمیر و نگهداری بسیار پایین و مقرون به صرفه

کاهش ضایعات حاصل از برش

و بسیاری موارد دیگر

دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات

دستگاه لیزر غیر فلزات از تکنولوژی لیزر CO۲ جهت حکاکی و برش لیزری انواع متریال غیر فلز اعم از پارچه، چوب، چرم، نمد، شیشه، پلکسی گلاس و غیره استفاده می‌کند. استفاده از انواع دستگاه‌های برش لیزری غیر فلزات در صنایع گوناگون سبب تولید محصولات بسیار زیبا و کاربردی شده است که توانسته است سبب رونق کسب و کارهای بسیاری شود. از جمله این صنایع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید انواع لوازم تزئینی دکوری و تبلیغاتی چوبی

تولید انواع کارت‌های کاغذی و مقوایی مراسم همچون عروسی، تولد، کارت پستال و غیره

تولید انواع کفش و کیف چرم

تولید انواع البسه پارچه‌ای

برش سنگ جهت تولید انواع محصولات زیبای سنگی

تولید محصولات گوناگون نمدی

و بسیاری موارد دیگر

توسعه صنعت لیزری

با پیدایش هر تکنولوژی جدیدی در صنعت در صورت عدم استفاده از آن به سادگی می‌توان گفت که امکان عقب ماندن از رقبا وجود خواهد داشت چراکه همواره افرادی که به دنبال وارد کردن آخرین تکنولوژی‌ها به صنعت خود هستند در بین رقبای شما وجود خواهند داشت که در صورت همراه نشدن با آن‌ها امکان رسیدن به رکود در کسب و کار وجود خواهد.

توصیه می‌شود در هنگام تهیه یک دستگاه لیزر صنعتی به نکاتی توجه داشته باشید، از جمله این نکات عبارتند از: صنعتی که به آن اشتغال دارید و کسب و کار خود، انتظاراتی که از دستگاه برش لیزری خود دارد، ابعاد و اندازه کارگاه خود که به نحوی تعیین کننده ابعاد و اندازه دستگاهی است که باید خریداری کنید، سورس دستگاه که همان منبع مولد لیزر دستگاه است، بهره وری دستگاه لیزر، تلورانس دستگاه، توان تیوب لیزر دستگاه، میزان بودجه‌ای که جهت تجهیز کارگاه خود در نظر گرفته اید، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکتی که قصد خرید دستگاه لیزر خود را از آن دارید و بسیاری موارد دیگر.

نوین تاک لیزر را می‌توان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دستگاه‌های حکاکی و برش لیزر صنعتی دانست، که مجموعه‌ای از به روزترین و کامل‌ترین دستگاه‌های لیزر فلزات، دستگاه‌های لیزر غیر فلزات، دستگاه‌های حکاکی مارکینگ و دستگاه جوش لیزر را جهت ارائه به صنعتگران محترم شاغل در این حوزه گردهم آورده است.

این شرکت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان خود در زمینه ارائه انواع دستگاه لیزر صنعتی اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین دستگاه‌های لیزر را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ارائه پشتیبانی تیم فنی مهندسی این مجموعه و همچنین خدمات پس از فروش عالی این شرکت نیز از ابتدای مسیر دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان تا خرید، نصب و راه اندازی دستگاه‌ها با شما عزیزان خواهد بود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5302996

منبع: مهر

کلیدواژه: حکاکی لیزر کسب و کار کسب و کار شرکت هواوی هواوی موبایل دستبند هوشمند فروشگاه اینترنتی ساعت هوشمند ساختمان سازی تست کرونا ایمپلنت قرعه کشی خودرو میدان آزادگان جنوبی دوربین مدار بسته گروه خودروسازی سایپا دستگاه های برش لیزری تکنولوژی لیزر دستگاه برش لیزری دستگاه های لیزر برش لیزری فلزات دستگاه برش لیزر دستگاه ها تولید انواع دستگاه لیزر لیزر صنعتی غیر فلزات جهت برش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی