Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@21:11:25 GMT

اختصاص نیمی از بخش گاز آرامکو به هیدروژن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۳۴۰

اختصاص نیمی از بخش گاز آرامکو به هیدروژن

شرکت سعودی آرامکو قصد دارد نیمی از صنعت گاز خود را به هیدروژن آبی اختصاص دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، برخی منابع اعلام کردند که شرکت سعودی آرامکو قصد دارد بخش تولید گاز خود را به دو قسمت تقسیم کند و از این سوخت بیشتر در تولید برق و هیدروژن آبی استفاده خواهد کرد.

سعودی آرامکو از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، این دو واحد جدید که «عملیات گاز منطقه جنوبی» و «عملیات گاز منطقه شمالی» نامیده خواهند شد، به ترتیب توسط ویل الجعفری و جومان الزهرانی اداره خواهند شد.

عربستان به‌دنبال تبدیل منبع انرژی نیروگاه‌های خود به گاز طبیعی است و به این ترتیب می‌تواند روزانه یک میلیون بشکه نفت خام دیگر را به صادرات اختصاص دهد.

ریاض همچنین در حال آماده‌سازی برای افزایش تقاضای هیدروژن آبی است که از گاز طبیعی و هنگام جمع‌آوری گازهای همراه ایجاد می‌شود.

بر اساس گزارش سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۰، تولید گاز آرامکو در اوت پارسال به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و به ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید.

برچسب هابین الملل خاورمیانه شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) شرکت ملی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامکو) عربستان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بین الملل خاورمیانه شرکت ملی نفت عربستان سعودی سعودی آرامکو عربستان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سعودی آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حق‌آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است، نسبت به بهبود شرایط این تالاب اظهار امیدواری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است