Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:45:43 GMT

تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی کاری یک‌شبه نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۵۳۵

تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی کاری یک‌شبه نیست

گروه سیاست سایت فردا: دو مقوله عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی بی‌تردید با هم پیوندی ناگسستنی دارند که در مقطع کنونی از سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور مستقر انتظار می‌رود، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد تا بتوان امید داشت با برقراری عدالت اعتماد از دست‌رفته عمومی نیز احیاء شود.

حمیدرضا ترقی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «عدالت اجتماعی و اقتصادی یک ضرورت است و دولت حتما برای تحقق این امر برنامه‌ریزی می‌کند و بعد از مطرح‌شدن بحث عدالت از سوی رهبر انقلاب، پیگیری ایجاد عدالت یک تکلیف بر دوش دولت است اما در این روزها که ویروس کرونا جان هم‌وطن‌هایمان را می‌گیرد نباید انتظار داشت موضوع عدالت اجتماعی و اقتصادی یک‌شبه محقق شود و لازم است دولت با برنامه‌ریزی عملی و بررسی راه‌کارهای تئوریک به صورت عمیق این مسئله را حل کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره استفاده از ظرفیت سیاست خارجی برای حل مشکلات داخلی هم بیان کرد: «همه سیاست خارجی ما برجام نیست و اساسا برجام نقشی در وضعیت اقتصادی ما ندارد. احیای برجام هم منوط به رفع کامل تحریم‌ها و بازگشت بی‌قید و شرط غربی‌ها به تعهداتشان است».

این فعال سیاسی ادامه داد: «دولت جدید نشان داد که استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی منوط به اف‌ای‌تی‌اف و برجام نیست؛ کمااینکه دیدیم در همین مدت اندک روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از تمام دوران مسئولیت دولت آقای روحانی واکسن وارد کشور شد. در حوزه اقتصادی هم همین‌طور است و آن‌قدر ظرفیت داخلی وجود دارد که اصلا نیازی به برجام نداریم. از سوی دیگر همه دنیا هم غرب نیست و دولت می‌تواند در ارتباط با کشورهای منطقه و دیگر کشورهای آسیایی و البته با انعقاد قراردادهای بلندمدت با کشورهای قدرتمند دنیا به جز آمریکا و چندکشور پرحاشیه غربی بسیاری از ظرفیت‌های دیپلماتیک را فعال کند».

ترقی در پایان درخصوص احیای اعتماد عمومی هم گفت: «بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص است که اعتماد عمومی در حال بازگشت است. آقای رئیسی حرف درستی می‌زند که اعتماد مردم در گرو صادق‌القول بودن دولت است. دولت وقتی به وعده‌هایش عمل کند، مردم هم اعتماد می‌کنند و تا اینجای خوشبختانه حدود 20درصد اعتماد عمومی به دولت افزایش یافته است».

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت رئیسی عدالت اجتماعی ترقی عدالت اقتصادی عدالت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟