Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز امروز یکشنبه در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

رسول برگی، رییس شورا در ابتدای این جلسه در خصوص حواشی مربوط به بخش شدن باسمنج گفت: از دهه ۴۰ که برای شهر حریم قائل شده‌اند، تبریز که یک شهر تاریخی است در غربت باقی مانده و شاهد بی‌مهری ها بوده است و تنها راه توسعه تبریز که از شرق بود و می‌توانستیم‌ تبریز را در این ناحیه گسترش دهیم‌، اما با یک کج سلیقگی و عدم توجه کافی، ۲۱ هزار هکتار از شهر تبریز کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بارها گفته‌ایم مخالف بخش شدن باسمنج نیستیم و مشتاق پیشرفت این شهر هستیم اما قرار نیست این کار با کاهش ۲۱ هزاری هکتار از حریم تبریز همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد:وقتی در دولت گذشته در این خصوص سوال می‌شد، موضوع را به جاهای دیگر سوق می‌دادند؛ ما به حاشیه شهر توجه داریم و از آن نگرانیم اما این کار باعث ایجاد یک حاشیه  نشینی دیگر در باسمنج شود.

برگی بیان کرد: چگونه ممکن است علی‌رغم مخالفت وزیر سابق و همچنین مردم هر دو شهر با بخش شدن باسمنج، این کار انجام شود؟! ما با نمایندگان و نائب رییس مجلس، هیئت دولت و مقامات استانی و کشوری در این باره صحبت کرده‌ایم و به صورت جدی مخالف کاستن از حریم‌ تبریز هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: برخی موضوعات در خصوص حقوق‌های نجومی وجود دارد و مدیران برخی کارکنان را بازخواست می‌کنند و مجبور می‌کنند از آنها دفاع کنند.

وی ادامه داد: اگر حقوقی که گرفته شده درست است دیگر نیاز به ترسیدن نیست، اگر نه،  نیاز به پاسخگویی دارد و نهادهای نظارتی شهرداری باید این موضوعات را بررسی کنند.


رئیس شورای شهر تبریز اضافه کرد: لیست حقوق های شهرداری را خواسته بودیم که بخشی از آن تحویل شده و فقط شرکت واحد باقی مانده که آنهم امروز ارائه می‌شود تا کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی کند.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مدنی گفت: روز گذشته امام جمعه تبریز در مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار دو تکلیف برای شورای شهر مشخص کرد و خواستار ساماندهی و ایجاد المان در محل شهادت آیت الله شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی شدند.

وی ادامه داد: این دو بزرگوار در ایام انقلاب بسیار از خود گذشتگی کردند و آیت الله شهید مدنی گفته بودند اگر من شهید نشدم در سید بودن من هم شک کنید  که سرانجام به شهادت رسیدند.
برگی گفت: ۱۰ روز است در همدان برای آیت الله شهید مدنی در محلات مختلف مراسم گرامیداشت برگزار می‌شود.

گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر تبریز

در ادامه رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز، گزارشی از آخرین وضعیت این مرکز ارائه کرد و افزود: در سال ۱۳۹۸ پس از ۱۱۲ سال تبریز برای اولین بار دارای برنامه شد که در تدوین برنامه هیچگونه برون سپاری نداشتیم و با کمک کارشناسان شهرداری، نخبگان و سازمان های مردم نهاد این تدوین انجام شده است.

اصغری بیان کرد: ۴ هزار نفر ساعت در شهرداری و  ۱۱۰۰نفر  ساعت در مرکز پژوهش ها برای احکام برنامه و ۵۱ جلسه در مرکز پژوهش ها زمان گذاشته شده و اهداف برنامه ۵ساله نوشته شده است.

وی ادامه داد: در  تدوین تعرفه عوارض محلی و تفریق بودجه نیز مرکز پژوهش ها نقش فعالی دارد و اخیراً کتابخانه الکترونیکی مرکز پژوهش ها نیز افتتاح شد.

علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: یک سوال اساسی در برنامه پنج ساله وجود دارد که در طی این برنامه شهرداری موظف شده گزارشات ۳ ماهه، ۶ماهه، و ۱ ساله ارائه کند، در سومین سال اجرای برنامه پنج ساله باید بالغ بر۲۰۰ گزارش مختلف از برنامه پنج ساله وجود داشته باشد اما گزارشی دیده نشده است، مقدار اجرایی شدن برنامه پنج ساله باید مشخص شود اگر اینگونه جلو برویم سرانجام برنامه مشخص نخواهد بود.

فریدون بابایی اقدم نیز اظهار کرد: برخی برنامه ها که در برنامه پنج ساله آورده شده که نیاز شهرهای دیگر بود اما باید اجرایی شود.لازم است مرکز پژوهش ها گزارشات شهرداری  را اخذ و به شورا ارائه کند.

فریدون بابایی اقدم، روح الله رشیدی و علیرضا نوای باغبان بعنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر در هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز انتخاب شدند.

گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز

در ادامه این جلسه، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در خصوص اقدامات انجام شده در این معاونت گزارشی ارائه داد و گفت: در مجموع کل مناطق شهرداری بودجه عمرانی مصوب  ۳۵۰۰ میلیارد تومان است که این بودجه صرفا عمرانی نبوده و خرید ماشین‌آلات و کمک به سازمان‌ها و... نیز از این بودجه تامین می‌شود.

محمدحسین اسحقی ادامه داد: سال گذشته ۲۸ درصد از بودجه، عمرانی بود که امسال به ۳۵درصد یعنی ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در اواسط سال انتظار تحقق بودجه را داشته باشیم و پروژه‌های افتتاح شده در پنج ماهه اول سال جاری، اکثرا متعلق به سال گذشته بود.

وی تشریح کرد: اجرای کانال در نقاط مختلف شهر، فاز اول ملازینال، مسقف سازی گلزار شهدا، مجموعه خدمات چند منظوره، مسیرگشایی ۱۸ متری به اتوبان پیامبراعظم(ص) ، پل همسان کابلی مرحوم اشرف‌نیا، رمپ توانیر به استاد شهریار، پارک صائب، کف‌سازی باغشمال، پارک فضولی، پارک کودک، پارک نایب یوسف و دو مسیرگشایی، پارک چاووشی، پارک نصر، فرهنگسرای علی نظمی و مقاوم‌سازی اتوبان پاسداران از جمله این پروژه‌ها است.

وی همچنین اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های افتتاح شده می‌توان به تعریض جاده آناخاتون اسپیران، احیای معابر شنب غازان و قراملک، ایجاد بازارچه صنایع دستی درب استانبول، پارک شهدای ستارخان، کافه هنر مقبره‌الشعر و آمفی تئاتر روباز عینالی اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: پارک قلم، رمپ یوسف آباد، دوربرگردان نصر، آسفالت پاسداران، تبادل فهمیده، ساماندهی گلزار شهدای شنب غازان، احیای باغات لاله و فاز دوم پارک اندیشه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.  

وی در ادامه گزارش خود بیان کرد: از ابتدای سال، ۱۷۶ مجوز عمرانی داده‌ایم که ۶۹ مورد موجب عقد قرارداد شده است و تلاش داریم پروژه‌ها از طریق مناقصه عمومی انجام شود.  

به گفته وی، سه عنصر آهن، قیر و سیمان، برای اجرای پروژه‌ها نیاز است که قیمت آن‌ها از ابتدای سال، به صورت سینوسی نوسان داشته است.

اسحقی درباره آسفالت‌ریزی سطح شهر نیز گفت: ما هر سال در سه ماهه چهارم، لیستی از معابر برای آسفالت تهیه و بر اساس آن اقدام می‌کنیم و در بودجه امسال ۱۶۰میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی اختصاص داده شده است که تا به امروز از مرز ۱۱۰ میلیارد تومان عبور کرده‌ایم.  

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۹۰ هزار تن آسفالت در پنج ماهه اول سال در مناطق توزیع شده است. هزینه قیر و مصالح به قدری افزایش یافته است که افزایش بودجه ناچیز است و اجرای آسفالت شامل آسفالت‌تراشی، زیرسازی کمپکت و توزیع دو لایه آسفالت برای کیفیت و دوام آن است.  

وی افزود: معدنی را در صوفیان خریداری کردیم که تا ۴۰ سال آینده مصالح مورد نیاز کارخانه آسفالت ما را تأمین می‌کند و امسال نیز اگر شورا مجوز دهد، بهره‌برداری از این معدن و سنگ‌شکن و کارخانه دوم آسفالت را عملیاتی می‌کنیم.  

معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز با بیان اینکه در پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح سرعت اجرایی کافی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته که تغییرات قیمت را داشتیم، پیمانکاران نیز تمایلی برای ورود نداشتند. خیلی از پیمانکاران خواستار ماده ۴۸ و فسخ قرارداد بودند که اجازه ندادیم. این موضوع را در شورای فنی شهرداری تبریز رفع کردیم.

بابایی اقدم در ادامه گفت: در مقایسه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ شهرداری، بودجه صرفاً عمرانی مطرح می شود اما سایر آیتم های بودجه عمرانی مطرح نمی‌شود.

وی ادامه داد: در اواخر شورای پنجم، شهرداری نسبت به افتتاح پروژه‌های ناقص اقدام کرد اما امروز همچنان این پروژه ها ناقص است. چگونه است در اواخر شورا انرژی مضاعفی برای افتتاح ها وجود  داشت اما امروز همه تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرداری منطقه ۷ که یک منطقه محروم است ۳ هزار تن آسفالت ریزی شده و در منطقه های برخوردار بیش از ۸ تن آسفالت ریزی شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز با بیان اینکه پیمانکاران رغبتی برای همکاری با شهرداری ندارند گفت: مدیران شهرداری در این زمینه می‌توانند راهکاری پیدا کنند که یکی از آنها بهره‌وری نیروی انسانی و اجرای پروژه به صورت امانی است.

وی اظهار کرد: میدان آذربایجان سال‌ها است به حال خود رها شده است در حالیکه این میدان در مقابل چشمان شهروندان است و هر اقدام غلطی شهروندان را بیش از پیش بدبین می کند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های غیرهمسطح پیشرفت خوبی ندارد، چگونه است که گرانی میلگرد و تورم در مترو تاثیری ندارد اما در حوزه عمرانی و تقاطع ها موثر است!

پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز گفت: وضعیت آسفالت در محلات نارضایتی مردم را در پی دارد و باید لیست آسفالت محلات به مردم ارائه شود تا مردم بدانند به کجا آسفالت داده می‌شود حتی در برخی مواقع اعضای شورا آسفالت را به عنوان عملکرد خود مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کف سازی مجموعه ورزشی باغشمال از طرف شهرداری هزینه شده جایی که در اختیار شهرداری نیست، اما مجموعه های ورزشی متعلق به شهرداری که نیازمند تعمیر و نگهداری است، رها شده است همچنین آمفی‌تئاتر عینالی نیز که در یک دره اجرا شده ظاهرا استاندارد نیست.

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: متاسفانه در بحث مناسب سازی و بهسازی معابر و پیاده روها و پل های عابر پیاده برای معلولین و جانبازان توجه نشده است.

روح اله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت نیز گفت: شهرداری گزارشی از پروژه‌های ناقص که در اواخر شورای قبل افتتاح شده ارائه کند و هزینه کردها نیز مشخص شود.

وی اظهار کرد: برخی هزینه‌ها در پروژه ها مطرح می‌شود که قابل قبول نیست و باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه اساس نحوه اجرا پروژه ها باید مشخص شود گفت: در خصوص پل ارتش نیز باید مشخص شود مصوبه شورای ترافیک دارد یا خیر.

روح اله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز طی سخنانی گفت: سه جلسه در کمیسیون عمران برگزار شده است که دو جلسه اول به موضوعات عمرانی اختصاص یافته بود و کمیته کارشناسی کمیسیون در بازدید از پروژه ها شاهد پیشرفت ۲۵ درصد پروژه  آزادی، شهید فروزنده ۱۶ درصد، شهید فهمیده ۳۰ درصد و ۵ درصد آخر رسالت ۵ بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت فعلی کمیسیون آسیب شناسی کرده ایم و نیاز است که یک جلسه‌ نیز برگزار شود تا نتایج وضعیت و مشکلات عمرانی به شورا ارائه شود.

وی افزود: نظر معاونت عمرانی این است که سامانه ساجا برای ارائه گزارش پیشرفت پروژه ها کافی است اما باید گزارش ها به صورت سه ماهه ارائه شود.

رشیدی با بیان اینکه معاونت عمرانی معتقد است بحث مالی پروژه های عمرانی در اختیار معاونت عمرانی باشد گفت: تا خزانه متمرکز اجرا نشود این مشکلات وجود خواهد داشت.

رییس کیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری تصریح کرد: کمیته تخصیص ‌معلوم نیست چگونه فعالیت می‌کند و در شهر های دیگر نیز آیا اینگونه است یاخیر.

رشیدی افزود: نظام اولویت بندی پروژه جایگاه مناسبی در شهرداری ندارد که در آن براساس منابع و نیاز ها پروژه ها اجرا و تکمیل می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: معاونت عمرانی معتقد به ۲۵ پروژه تقاطع غیر همسطح در تبریز نیاز است که در تضاد با دیدگاه های جدید ترافیکی است، چرا که این روگذر ها موجب افزایش تردد شهروندان می‌شود.

وی گفت: مبالغی که در احداث تقاطع ها هزینه می‌شود اگر در زمینه حمل ونقل عمومی و یا مبدا هزینه می‌شود می توانست نتیجه بهتری داشته باشد.

رشیدی تاکید کرد: پروژه  پارک بزرگ یک پروژه بزرگ ‌است که ابعاد مختلف فرهنگی تفریحی و اجتماعی دارد که در آینده می‌تواند یک دارایی برای شهر باشد اما گزارش های ارایه شده واضح نبود و شورا نیز باید با جدیت این پروژه را پیگیر شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل نیز شاهد فرسایش و اصطکاک هستیم و اجرای یک پروژه کوچک، کلی بروکراسی اداری دارد.

وی با بیان اینکه از سازمان ترافیک حل مشکلات ترافیکی را می‌خواهیم اما بودجه را به مناطق داده‌ایم، گفت: طرح جامع مطالعات ترافیکی که به عهده معاونت حمل و نقل بود که هنوز اجرا نشده و باید مشخص شود بدون مطالعات جامع این شهر را چگونه در آینده گسترس خواهند داد.

در ادامه لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص صدور مجوز جهت اصلاحیه و تخصیص اعتبارات لازم‌ جهت تکمیل مطالعات و اصلاح خط سه قطار شهری تبریز و حومه در صحن علنی شورا مطرح و بررسی شد.

نوای باغبان گفت: خط سه کوتاه ترین خط مترو تبریز است که از شمال به جنوب است، ما در شمال به جنوب با مشکل ترافیکی روبرو هستیم که باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سال آینده از بودجه دولتی استفاده کنیم امسال باید عملیاتی شود که خط یکی نیز کم کم از خط بودجه دولت خارج خواهد شد که این خط باید جایگزین شود.

بابایی اقدم نیز گفت: از اقدامات انجام‌ شده در مترو قدردانی می‌کنیم، شورا مترو را موظف کند شفت خروجی در حیدر آباد اجرا شود.

محمد حسن اسوتچی دگر عضو شورای شهر تبریز گفت: خط شمال به جنوب از جهات مختلف مهم است در گذشته نیز در مسیر گشایی ها نیز اهمیت بالایی داشت.

وی افزود: با توحه به تجربیات در احداث خطوط مترو این موضوع مطرح شد که خط یک قرار بود تا آخر سال ۹۹ به اتمام برسد اما هنوز خط یک پس از افتتاح توسط رییس جمهور سابق  کامل افتتاح نشده است.

اسوتچی خاطرنشان کرد: ایستگاه ۹ و ۱۰ چند وقتی است که افتتاح شده اما هنوز سکوبان ما با سرما مواجه است و سرویس بهداشتی نیز تکمیل نشده است؛ سرویس بهداشتی که به تحریم ها بستگی ندارد که بگوییم نمی دهند.

وی افزود: اگر هزینه‌های میلیاردی برای ما حساس شده است جان انسان ها نیز اهمیت داشته باشد. هزار میلیارد بودجه هزینه شده اما نیروی انسانی ما با مشکل نبود سرویس بهداشتی مواجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: مخالف دو فوریت هستم و پیشنهاد می‌دهم با بررسی در کمیسیون ها و با طی فرایند به صحن آورده شود.

رشیدی نیز گفت: چون که اورهال دستگاه ها شاید یک سال طول بکشد،لذا نباید بصورت عجولانه شروع به اجرا کنیم و تا زمان اورهال موضوع از نظرات مختلف بررسی شود و سپس اقدام به اجرا و تصویب کنیم.

وی ادامه داد: اگر برای خط ۳ بودجه تعیین می‌شود به این معنی نیست که به خط ۱ و ۲ توجه نشود.

برگی، رئیس شورای شهر  با اشاره به اهمیت اتمام مترو گفت: لازم است پروژه مترو در زمان مقرر به اتمام برسد، اگر خط ۳ را شروع می کنیم که از منطقه محروم است باید به صورت جهادی اجرا شود تا شرمنده شهروندان نباشیم.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز در خصوص صدور مجوز جهت اصلاحیه و تخصیص اعتبارات لازم‌ جهت تکمیل مطالعات و اصلاح خط سه قطار شهری به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

در ادامه برگی در خصوص بحث ورزش همگانی گفت: در حوزه ورزش همگانی با افراط و تفریط روبرو هستیم چرا که در مناطق محروم ما جوانان و کودکان در زمین های خاکی ورزش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از اساتید و نخبگان برای انجام مطالعات ورزشی دعوت شود، ادامه داد: جداسازی بحث ورزش ازکمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی موازی کاری نیست ولی برای پیشبرد بهتر اولویت ها می‌تواند کارساز باشد.

وی افزود: موضوع ورزش با موضوع اجتماعی و فرهنگی جدا نیست و ایجاد کمیسیون جدید وقت گیر خواهد بود و اگر می‌توانستیم‌ این موضوع ورزش را در قالب کارگروه و کمیته جلو ببریم بهتر خواهد بود.

هادی نیز گفت: موضوع ورزش مقوله مهمی است و نگهداری از اماکن ورزشی به نحو احسن انجام نمی‌شود، به این خاطر خواستار جداسازی ورزش از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هستیم‌ که به صورت جدی و تخصصی این موضوعات پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از سالن‌های ورزشی که در زمان شهردار اسبق برای زمان بحران احداث شده بود، در بعد ورزشی و در مدیرت بحران می‌توان استفاده کرد.

رشیدی نیز گفت: تفکیک کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی باید چکش کاری شود و وظیفه شهرداری ایجاد زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: باید حوزه های مشترک با سایر کمیسیون ها در کمیسیون ورزش مشخص شود؛ تداخل وظایف با کمیسیون های دیگر نه تنها موجب راهگشایی نمی‌شود بلکه مانع ورزش نیز می‌شود و در کلیات توجه به موضوع ورزش مشکلی نداریم.

سید کاظم زعفرانچیلر نیز با اشاره به گستردگی حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: مباحث ورزشی در این میان نادیده گرفته می شود و کاهش یا افزایش تعداد کمیسیون ها اگر بر اثر نیاز باشد هیچ مشکلی ندارد و حضور کمیسیون ورزش باعث خواهد شد توجه ویژه‌ای به ورزش شود.

وی ادامه داد: اگر به مصوبات کمیسیون فرهنگی توجه شود می‌توان‌دید که بسیاری از مصوبات در خصوص ورزش است و موافق ایجاد کمیسیون ورزش هستم.

غلامرضا احمدی، نایب رییس شورای شهر نیز گفت: ورزش یکی از بهترین بستر ها برای رسیدن به اهداف فرهنگی است. 

وی ادامه داد: اگر ورزش در دل مسائل فرهنگی بررسی شود جایگاهش افزایش خواهد یافت و اگر در بررسی اولویت ها به ورزش توجه نشده می‌توان بیشتر توجه کرد.

نایب رییس شورای شهر تبریز گفت: عدم‌ توجه فرهنگی به ورزش باعث افت ورزش خواهد شد لذا پیشنهاد می‌دهیم‌ این موضوع در کمیسیون به صورت مشخص بررسی شود.

کلیات ایجاد کمیسیون ورزش و جوانان به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارسال شد.

در ادامه رشیدی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از موضوع یکسان سازی قبور شهدا می‌گذرد، گفت: تبریز نیز از پیشروهای این عرصه بود و شهرداری نیز با نیت خیر وارد کار شده است

وی ادامه داد: در موضوع مرمت گلزار شهدا یک سوم وظایف برعهده شهرداری است و طرح نیز برعهده بنیاد شهید است و در سال ۸۸ گلزار شهدا با لودر صاف و مسقف سازی شد.

رشیدی گفت: در بهمن سال ۹۷ رهبر انقلاب در خصوص یکسان سازی گفتند این روال بسیار غلط است و باید شکل کلی و ترکیب قدیمی حفظ شود اما در خصوص گلزار شهدای ستارخان نیز این موضوع انجام شد و میراث فرهنگی با چندین میلیارد هزینه صاف شد.

رییس کمیسیون عمران گفت: برای جلوگیری از خسارت فرهنگی مقرر شد بنیاد شهید و شهرداری تقسیم وظایف کرده و با مقررات فعالیت کنند.

پیشنهاد کمیسیون فرهنگی‌ و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در قالب شرایط نگهداریف مرمت و رسیدگی به گلزار شهدا  در ۱۵ بند به تصویب رسید.

محکومیت ضرب و شتم خبرنگار

بابایی اقدم در خصوص ضرب و شتم یکی از خبرنگاران گفت: اخیرا پس از جلسه شورای اسلامی شهر یکی از خبرنگاران فعال در حوزه شهر و شورای شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته که این موضوع را محکوم می‌کنیم و خواستار پیگیری قانونی هستیم.

وی ادامه داد: چون این خبرنگار حوزه شهرداری و شورا است، لازم است این موضوع از طریق دادستانی پیگیری شود و واقعیت مشخص شود تا شورا مورد اتهام قرار نگیرد.

وی افزود: اینکه وقتی یک نفر انتقاد می‌کند مورد ضرب و شتم‌ قرارگیرد بدعت درستی نیست و باید  جنبه‌های مختلف این موضوع مشخص شود.

بابایی اقدم با تقدیر از تلاش اصحاب رسانه که در  جلسات شورا حضور می‌یابند، گفت: امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم‌ چراکه خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت:  از لحظات اول پیگیر این‌حادثه بودیم و از دستگاه قضایی خواستیم این موضوع را به جد پیگیر باشند.

وی ادامه داد: حتما باید فرد ضارب پیدا شود و فیلم این حادثه نیز وجود دارد و با کسب اجازه از دستگاه قضایی خواستار پخش فیلم شدیم.

برگی گفت: چون قصد ضارب مشخص نیست نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم ضارب دستگیر شده و این موضوع بدعت گذاری نشود.

احد صادقی، دبیر شورای شهر نیز گفت: شهرداری هرچه سریعتر نحوه فعالیت نیروهای تبدیل وضعیت شده را مشخص کند.

وی با بیان اینکه برخی از نیروهایی که مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند به صورت پاکبان یا سبزبان در حال فعالیت هستند، گفت: لازم است شهرداری مشخص کند آنها بعد از تبدیل وضعیت در جای فعلی کار خواهند کرد یا به جای دیگر انتقال می‌یابند.

وی با بیان اینکه گفته شده موضوع کارمعین ها منتفی است افزود: ظاهراً در شرکت واحد این کار انجام می شود که باید پاسخگو باشند.

این عضو شورای شهر در پایان با اشاره به جابجایی های متعدد نیرو در شهرداری گفت: از سرپرست شهرداری تبریز می‌خواهیم جابجایی نیرو ها تا استقرار شهردار جدید ممنوع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر شورای شهر تبریز شهرداري شهرداری تبریز معاون فنی و عمرانی شهرداری شورای اسلامی شهر تبریز شورای شهر تبریز برنامه پنج ساله کمیسیون فرهنگی معاونت عمرانی شهرداری تبریز میلیارد تومان باید مشخص شود مرکز پژوهش ها کمیسیون ورزش رئیس کمیسیون بابایی اقدم آسفالت ریزی موضوع ورزش گلزار شهدا کمیسیون ها افتتاح شده افتتاح شد رییس شورا بررسی شود عضو شورای ضرب و شتم حمل و نقل پروژه ها آیت الله نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند