Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:55:18 GMT

دریادار ایرانی: ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۷۰۱

دریادار ایرانی: ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم

 فرمانده نداجا با بیان اینکه ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم،گفت: هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه ۷۵ این نیرو در جمع خبرنگاران،گفت: ناوگروه ۷۵ نداجا با اجرای موفقیت آمیز ماموریت خود به تمام اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این بود که به استکبار جهانی اثبات کنیم، که حتی آب‌های خروشان هم نمی‌تواند مانعی سر راه ما باشد و ما را از حرکت و حضور مقتدرانه در هر نقطه‌ای از جهان بازدارد؛ ما مأموریت‌های خود را در محیط‌های اقیانوسی بسیار سخت طوفانی و هزاران کیلومتر از سرزمین مادری با قدرت انجام می‌دهیم.

فرمانده نداجا اجرای مأموریت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش را در شرایط سخت تحریم و تهدید، بیانگر قدرت و اقتدار این نیرو توصیف کرد و افزود: اولین تهدیدی که در مأموریت‌های طولانی‌مدت دریایی برای ما وجود دارد، شرایط سخت و خشن دریایی و اقیانوسی است، از این رو باید در مرحله اول با طبیعت جنگید و مسیر را برای دریانوردی هموار کرد و در کنار آن نیز با تهدیداتی مواجه هستیم که از نظر ما بیشتر به یاوه‌گویی و توهم دشمن شبیه است؛ چراکه وقتی ما بر کشتی اقتدار سوار هستیم، هیچ تهدیدی را پیش روی خود نمی‌بینیم.

دریادار ایرانی گفت: در این مأموریت خطیر، طول مسیر برایمان اهمیت داشت که نزدیک به ۴۶ هزار کیلومتر بود و همچنین عبور از تنگه‌ها و سه اقیانوس جهان که دو اقیانوس آن بسیار خشن و خروشان بود نیز بسیار پر اهمیت بود که در طول فرآیند این دریانوردی پشت سر گذاشتیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به پیشرفت‌های این نیرو در حوزه ساخت موتورهای دیزلی و سامانه‌های قدرتمند رانشی،گفت: ما در حوزه رانش دیزل به یک سامانه توانمند تمام‌ایرانی دست پیدا کرده و در این حوزه به خودکفایی صد درصدی رسیده‌ایم و همه دریانوردان می‌توانند از این سامانه دریانوردی در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی استفاده کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: فرمانده نداجا دريادار ايرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

معاون نیروی دریایی سپاه از جدیت در طرح مسکونی‌سازی برخی از جزایر ایرانی در خلیج فارس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار احمد راستی امروز در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس با اشاره به حماسه مردمان جنوب در اخراج پرتغالی‌ها از خلیج فارس، اظهار داشت: در آن زمان هم ملت استکبارستیز به مقابله با امپریالیسم جهانی پرداخت و پرتغالی‌ها که بزرگترین نیروی دریایی جهان را در اختیار داشتند از جزیره هرمز و خلیج فارس بیرون انداختند. 

وی با تاکید بر اینکه این حماسه مایه افتخار و مباهات ایرانیان است، افزود: روز خلیج فارس در واقع یادآور مجاهدت فراموش نشدنی در راستای صیانت از تمامیت ارضی و عزت ملی بود و در حال حاضر نیز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در اوج اقتدار ملی قرار دارد به نحوی که عناصر فرامنطقه‌ای یارای عرضه اندام در برابر ما را ندارند.

معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلام، گفت: خوشبختانه در حال حاضر اشراف اطلاعاتی جامعی در هوا، سطح و زیر سطح در خلیج فارس داریم و با افزایش توان و قدرت نظامی زمان گردن کشی در برابر ملت ایران تمام شده است. 

وی با اشاره به شکست‌های ائتلاف‌های تشکیل شده در خلیج فارس تصریح کرد: خلیج فارس منطقه دوستی و برادری است و اجازه نمی‌دهیم کانون انرژی جهان جایی برای عرضه اندام برخی کشورهای بیگانه باشد. 

راستیبا تاکید بر آهنیت خلیج فارس برای مردم منطقه، گفت: خلیج فارس حدود 90 جزیره دارد که 34 جزیره ایرانی و متعلق به ایران اسلامی هستند و طرح و برنامه‌های مهمی برای مسکونی‌سازی برخی از این جزایر در دستور کار قرار دارد. 

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • نمره قبولی اکسپو ۲۰۲۴؛ نمایشی از قدرت، اقتدار و امنیت ایران
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده