Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-28@07:37:15 GMT

راهبری خط لوله اتیلن غرب به اویکو واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۹۷۸۸

راهبری خط لوله اتیلن غرب به اویکو واگذار شد

قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک خط و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب امروز (یکشنبه، ۲۱ شهریورماه) از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک با امضای قراردادی به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد با حضور بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و منوچهری، مدیرعامل اویک بین سیدجلال میرهاشمی، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و منوچهر طاهری، مدیرعامل اویکو امضا شد.

بر مبنای این قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری از خط لوله انتقال اتیلن غرب به‌صورت یکپارچه شامل خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار به شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت به‌عنوان پیمانکار واگذار شده است.

خط لوله اتیلن غرب با وجود اینکه از سوی دولت احداث شده هم‌زمان با واگذاری مجتمع‌های پتروشیمی، به بخش خصوصی واگذار شده بود اما شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و دیگر مبادی ذی‌ربط از سال ۱۳۹۷، به‌منظور صیانت از بیت‌المال، تلاش کرد ضمن ایجاد رابطه منطقی و شفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله را به‌عهده بگیرد. این شرکت ضمن تداوم توسعه همسو با وظایف حاکمیتی خود و به‌منظور حفظ و گسترش سرمایه‌های ملی و زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی مناقصه‌ای برگزار کرد که سرانجام شرکت اویکو مردادماه امسال به‌عنوان پیمانکار بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: خط اتیلن غرب خط لوله شرکت اویکو شرکت ملی صنایع پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خط لوله اتیلن غرب تعمیر و نگهداری بهره برداری واگذار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند