Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:22:19 GMT

بستری ۶۳۰ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه دیگر

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۰۱۳۳

بستری ۶۳۰ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه دیگر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: هم اکنون ۶۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در مقایسه با روز گذشته ۴۹ نفر کمتر است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۱۳۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۴۹ نفر هم از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

وی گفت: تا کنون ۵۳۷ هزار و ۲۷۸ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۲۳۸ هزار و ۷۳۱ گلستانی تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس از رفع مشکل آب شرب مجتمع سارلی مختوم این شهرستان خبر داد و گفت: چاه آب شرب این مجتمع هفته گذشته دچار ماسه دهی و کدورت شده بود که بلافاصله انجام عملیات مهندسی مجدد و رفع مشکل در دستورکار قرار گرفت.

حسین سعیدی راد افزود: در زمان انجام عملیات مهندسی مجدد آبرسانی به مشترکان این روستاها با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ نفر با ناوگان سیار انجام شد.

وی اظهارداشت: با انجام عملیات ویدئومتری و مهندسی مجدد، چاه آب شرب مجتمع سارلی مختوم وارد مدار بهره برداری شد و مشکل قطعی آب روستاهای سارلی مختوم و توتلی کوچک رفع گردید.

وی همچنین از بهره برداری ۲ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال آب شرب در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای عملیات خط انتقال آب شرب از مخزن هوایی سرپل تا مجتمع سلاق غایب با لوله پلی اتیلن ۳۱۵ با هدف پایداری مستمر آب شرب انجام شد.

**

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، رقابت‌های انتخابی تیم ملی پرورش اندام روزهای ١٩ و ٢٠ شهریور در مجموعه آزادی تهران برگزار شد و مهدی مصطفی‌لو از مینودشت با قهرمانی در وزن ۹۰ کیلوگرم این مسابقات توانست به اردوی تیم ملی راه یابد.

**

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان گفت: به منظور تسریع در روند اجرای تعویض پلاک و جلوگیری از ازدحام جمعیت با مد نظر قراردادن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نوبت دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک استان اجرا می‌شود. 

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: اطلاع رسانی لازم از طریق صدا و سیما، نشریات و کانال‌های پرمخاطب فعال در فضای مجازی استان انجام شده تا متقاضیان دریافت خدمات با اخذ نوبت اینترنتی در ساعت و تاریخ اعلامی در دفاتر و مراکز تعویض پلاک حضور یابند.

وی ادامه داد: بعضی مواقع متقاضیان خدمات ساعت اعلامی را رعایت نکرده و از ابتدای صبح در مراکز تعویض پلاک حاضر می‌شوند که نتیجه این امر تجمع بیش از حد و اخلال در ارائه خدمات است.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس انبار دپو لوازم آشپزخانه قاچاق در یکی از مناطق حاشیه شهر گنبد شناسایی شد.

سردار محمد سعید فاضل دادگر افزود: ماموران در بازرسی از انبار مورد نظر ۶۴۸ قلم لوازم آشپزخانه قاچاق از جمله چرخ گوشت، جارو برقی و آبمیوه گیری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

**

دادستان علی‌آبادکتول گفت: اگر در مهلت تعیین شده اقدامی برای ایمن سازی کمربندی این شهرستان انجام نشود به اتهام ترک فعل برای مدیران خاطی اعلام جرم می‌کنیم.

حسینعلی ایزد اظهارداشت: خاموشی، نبود دوربین‌های هوشمند و نیمه کاره ماندن برخی طرح‌ها مانند روگذرها رفت و آمد در این مسیر را ناامن کرده است.

وی افزود: ایمن سازی این کمربندی که در مسیر جاده ترانزیتی گرگان به مشهدمقدس قرار دارد خواسته به حق شهروندان این شهرستان است. 

دادستان علی‌آبادکتول در نامه‌ای خطاب به مدیر کل حمل و نقل و راهداری گلستان از وی خواسته حداکثر تا ۱۰ روز آینده اقدامات لازم برای ایمن سازی و روشنایی این مسیر آغاز شود.

**

رییس کل دادگستری گلستان گفت: شهریور امسال در بازدید دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های استان از زندان گرگان، ۴۴ مددجو که ۲ نفر آنان خانم هستند از زندان آزاد شدند.

حیدر آسیابی افزود: در بررسی پرونده محکومان زندان گرگان، ۶۴ مددجو هم پس از بررسی با دستور قضایی به مرخصی رفتند یا رای باز شدند که بیشتر این مددجویان محکومان مالی هستند.

وی گفت: طرح پایش و غربالگری زندانیان با دستور رییس قوه قضاییه اجرا می‌شود و در قالب این طرح، روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی پرونده‌ها در صورتی که زندانیان مشمول عفو، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، تعلیق اجرا و سایر تسهیلات قانونی مثل اعطای مرخصی و اشتغال باشند، دستور قضایی لازم صادر می‌شود.

چند روز قبل نیز ۱۶۱ مددجوی زندان گنبدکاووس در قالب طرح غربالگری آزاد شدند.

**

فرماندار کلاله در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گفت: برای حمایت از بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا، ۲۹۷ پرونده در کلاله تشکیل و به واحدهای آسیب دیده ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: با پرداخت این تسهیلات، اشتغال ۳۸۵ نفر در کلاله تثبیت و از بیکار شدن افراد آسیب دیده از کرونا جلوگیری شد.

وی همچنین سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی کلاله در سالجاری را ۲۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متقاضیان ۳۲۳ رشته شغلی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۲۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون دلار از استان صادر شده که از نظر وزنی ۱۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد در مقایسه با مدت  مشابه پارسال افزایش یافته است.

حسین طلوعیان از صادرات کالا به ۲۵ کشور خبرداد و افزود: کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، بلغارستان و افغانستان مهمترین مقاصد صادراتی گلستان در این مدت بوده است.

وی پلی استایرن، پنیر، سیمان، ید، لوله‌های آهنی، خرما، رنگ و رب گوجه‌فرنگی را از مهمترین اقلام صادراتی استان برشمرد.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا پرورش اندام دادگستری آزادی زندانیان گرگان مینودشت گلستان علی آباد کتول آبرسانی انتظامی کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا پرورش اندام گنبدکاووس ویروس کرونا پرورش اندام دادگستری آزادی زندانیان گرگان مینودشت گلستان علی آباد کتول آبرسانی انتظامی کلاله تعویض پلاک گلستان گفت آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت