Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان امروز (یکشنبه) سیاست آموزشی جدید خود را اعلام کرد که با آنچه افغانستانی‌ها سالها در دوره‌های گذشته به آن عادت کرده بودند، متفاوت است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبد الباقی حقانی، وزیر آموزش عالی دولت طالبان در این باره اظهار کرد: طالبان به زنان اجازه می‌دهد تا در دانشگاه‌ها تحصیل کنند و همچنین تحصیلات عالی را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما این مشروط به رعایت حجاب و پوشیدن لباس مشروع است.

این مقام طالبان همچنین اعلام کرد که کلاس‌های درس مختلط نخواهد بود.

حقانی پیشتر نیز گفته بود که طالبان به دنبال ایجاد یک برنامه درسی اسلامی و قابل قبول است که بر اساس ارزش‌های تاریخی، ملی و اسلامی باشد و از طرف دیگر، بتواند با سایر کشورها رقابت کند.

بر اساس اعلام دیده‌بان حقوق بشر، بسیاری از مدارس افغانستان پیش از تصرف کابل در ماه جاری میلادی به دست طالبان جداسازی شده بودند و تخمین زده می‌شود که دو سوم دختران در این کشور مدرسه نمی‌روند.

وقتی که طالبان در ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ حمکرانی افغانستان را برعهده داشت، زنان و دختران را از رفتن به مدرسه و محل کار منع کرده بود. این گروه مدعی است که اما این بار طور دیگری رفتار می‌کند و می‌خواهد به حقوق زنان بر اساس شریعت اسلام احترام بگذارد و به دنبال انتقام از افغان‌هایی که با نیروهای متخاصم کار می‌کردند، نیست.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: طالبان زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!

ایسنا/البرز یک مدرس و پژوهشگر معماری گفت: ویلاسازی در استان البرز به نحوی سرعت گرفته که حتی در نقاطی که از نظر معماری و آب و هوا سنخیتی برای ساخت ویلا ندارد، شاهد رشد ساخت و ساز هستیم. نمونه این موضوع در مناطقی از ماهدشت کرج است که درخت و رودخانه‌ای ندارد ولی با ایجاد فضای سبز مصنوعی، شهرک‌سازی ویلایی را شاهد هستیم.

علی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر مطلب فوق ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

این مدرس دانشگاه درباره چگونگی حفظ بافت روستایی اظهار کرد: خوشبختانه غالب روستاها شامل طرح هادی هستند و توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی الزاماتی برای رعایت نوع ساخت و ساز و بازسازی به سبک روستایی وجود دارد. ممکن است در تمام روستاها این ضوابط رعایت نشود اما در بیشتر روستاها این معیارها را داریم.

وی افزود: به عنوان مثال در روستاهای نمونه گردشگری که در مرکز توجه هستند، در حفظ بافت بومی و روستایی بهتر عمل شده است. ولی جاهایی که از تمرکز خارج بوده و نظارت کمتر بوده موارد نقض دیده می‌شود و توجه به مصالح بومی و فرم ساخت که منطبق با معماری بومی منطقه باشد وجود ندارد. نمونه این امر هم می‌توان به منطقه ماهدشت و یا در کردان که عیناً مشخص است، اشاره کرد.

شجاعی ادامه داد: اما در روستاهایی که به عنوان نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند، قوانین بهتر اجرا شده و می‌بینیم که پایبندی به بافت روستا و نگهداری بافت روستایی بهتر رعایت شده است. اگر روی روستاها تمرکز داشته باشیم و پایبند به طرح‌های هادی باشیم، بیشتر می‌توانیم از بافت‌های بومی و با اصالت روستایی محافظت کنیم.

این پژوهشگر با اشاره به ساخت‌وساز در مناطقی که درخت و رودخانه‌ ندارد، ادامه داد: اگرچه این ساخت و سازها باعث رونق شده و زمین‌هایی که کاربری خاصی نداشتند برای سکونت استفاده شده‌اند اما جنبه‌های منفی که در آینده تاثیرگذار است را هم به دنبال خواهد داشت. این رشد در ساخت و ساز موضوعات محیط زیستی و تبدیل اراضی باغی و زراعی به مسکونی را علی‌رغم موانع قانونی سختی که وجود دارد به دنبال داشته و در طولانی مدت به کشاورزی و محیط زیست صدمه می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور