Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نسرین علیزاده بیان کرد: استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی، آهن، سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

وی بیان کرد: مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون، میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز بادام، گردو، پسته، فندق و غیره و خشکبار حداقل دو وعده در روز باعث تقویت سیستمی ایمنی بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده به استفاده از روغن گیاهی یا روغن نباتی شامل آفتابگردان، سویا، پنبه دانه و زیتون، کنجد، کلزا به منظور تامین بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه و تامین برخی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین‌های محلول در چربی در تهیه غذا توصیه کرد و گفت: در دوران نقاهت از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز شود.

وی عنوان کرد: مصرف عسل برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه، زردچوبه در تهیه غذا به علت خاصیت ضد التهاب آن و زنجبیل یا موز در زمان حالت تهوع توصیه می‌شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یبوست، مقداری پودر سبوس خوراکی برنج یا گندم فرآوری و استاندارد به غذاهایی همچون آش، سوپ یا سالاد اضافه کنید همچنین مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریزمغذی‌های مورد نیاز را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید.

کد خبر 626316 برچسب‌ها تغذیه سالم تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تغذیه سالم تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنیم آلزایمر نگیریم؟

به گزارش خبرآنلاین، ورزش منظم و فعالیت بدنی اثرات مثبتی بر عملکرد شناختی در همه افراد، به‌ویژه سالمندان، دارد. به نظر می‌رسد ورزش هوازی، مفیدترین گزینه باشد، زیرا عملکرد اجرایی را بهبود می‌بخشد، باعث تقویت اعصاب می‌شود و می‌تواند روند پیشگیری از بیماری آلزایمر و عملکردهای مغز را به طور چشمگیری تقویت کند.

فعالیت بدنی، توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد

با توجه به این واقعیت که درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، یافتن راهی برای به تأخیر انداختن پیشرفت این بیماری عصبی بسیار مهم است. افزایش سطح ورزش و فعالیت بدنی می‌تواند در دستیابی به این هدف به طور پایدار، مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش هوازی می‌تواند فعالیت نوسانی مغز را تعدیل کند و بر پویایی عصبی تأثیر بگذارد.

افراد مسنی که سابقه طولانی ورزش، بین ۲ تا ۱۰ سال، دارند، افت عملکرد شناختی کمتری را تجربه می‌کنند. همچنین داشتن فعالیت بیشتر باعث بهبود عملکرد اجرایی، بهبود حرکات، افزایش تمرکز و تقویت سرعت پردازش و حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چه کنیم تا حافظه سالمی داشته باشیم؟/ ۱۰ نکته کلیدی برای جلوگیری از زوال عقل

منبع: psychologytoday

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897482

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • پمپ هیدرولیک
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!