Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روزیکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب ، نوجوانان و جوانان عصر حاضر را بیشتر در جریان رشادت‌های رزمندگان اسلام و ایثار شهیدان قرار داد.

وی ادامه داد: باید برنامه هایی که امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، مناسب با شخصیت نوجوانان و جوانان  جامعه باشد، این موضوع یکی از  رسالت های مهم ، وظیفه ملی و انقلابی است و همه در قبال آن مسئول هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد در ادامه با اشاره به اینکه برخی مواقع در تدوین برنامه‌ها فراموش می‌شود چه رسالتی در مقابل چه گروهی از جمعیت به عهده ما گذاشته شد،تصریح کرد: در موضوع دفاع مقدس و نشر ارزش‌های آن باید به خود یادآوری کنیم که نیمی از جمعیت جامعه کسانی هستند که بعد از جنگ متولد شدند و هیچ احساسی از جنگ واقعی ندارند.

طالبی بیان کرد: بزرگداشت ایثار رزمندگان اسلام و پیشکسوتان آن دوران با اجرای برنامه‌های خلاق با همکاری تمامی تشکل‌ها و دستگاه‌ها  جذاب تهیه و اجرا شود و تجلیل از این ایثارگری‌ها نقش مهمی در انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به مردم و جوانان دارد.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، تجلیل از رزمندگان اسلام در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت:  برگزاری کنگره شهدا  سال گذشته یکی از کارهای ماندگاری بود که با حمایت همگان اتفاق افتاد.

سرهنگ منصور زارع با قدردانی از حمایت‌ استانداری از اداره‌کل  حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این ارتباط افزود : در حوزه شهدای گمنام و تکمیل یادمان‌ها، باید بیش از گذشته شاهد همراهی و پیگیری در استان باشیم و وظایف مربوطه را به نحو مطلوب انجام دهیم.

به گفته وی امسال رویکرد برنامه‌های  هقته دفاع مقدس در برنامه‌ریزی ها برای انتقال فرهنگ ایثار به خصوص در میان جوانان تهیه و تنظیم شد که تاکنون هرچند اقدام هایی صورت گرفت،  ولی به دلیل اهمیت موضوع به همت و همراهی بیشتری از اقشار مختلف نیاز است .

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ششم مهرماه ادامه دارد. 

بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر روز ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

 در دفاع مقدس در  مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تن غیرایرانی با حضور در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس یزد شهدا محمدعلی طالبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس یزد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس یزد شهدا محمدعلی طالبی هفته دفاع مقدس نشر ارزش دفاع مقدس دفاع مقدس برنامه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت

دو تیم تراکتور و استقلال در حساس‌ترین دوئل هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۷ امروز (چهارشنبه) با قضاوت پیام حیدری به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) تبریز به دیدار هم خواهند رفت.

تراکتور بعد از غلبه بر ذوب آهن در جام حذفی، تا حدودی از روز‌های اسف‌بار خود فاصله گرفته و برای عدم ورود به حواشی جدید چاره‌ای جز پیروزی بر استقلال ندارد.

در نقطه مقابل، بازی با تراکتور سخت‌ترین مسابقه استقلال برای رسیدن به قهرمانی به حساب می‌آید. آبی‌پوشان تنها یک امتیاز با پرسپولیس رده دومی اختلاف دارند و برای تثبیت جایگاه خود در صدر، محکوم به شکست تراکتور هستند.

عدم نتیجه‌گیری برابر مدعیان از بزرگ‌ترین انتقادات وارده نسبت به سرمربی پیشین تی‌تی‌ها بود. تراکتور با هدایت پاکو خمس در فصل جاری از ۵ بازی بزرگ لیگ (استقلال، سپاهان و پرسپولیس) تنها یک امتیاز کسب کرده بود و حالا حمید مطهری در آخرین بزنگاه دیدار با بزرگان، این فرصت را دارد که اولین پیروزی قرمزپوشان تبریزی در فصل جاری برابر یک مدعی را رقم بزند.

از طرفی تنها یک امتیاز از سه تقابل اخیر دو تیم عاید تی‌تی‌ها شده و شکست سنگین ۷ بر یک فصل قبل و واگذاری ۲ بر صفر بازی رفت، روحیه انتقام جویی در بازیکنان تراکتور را تقویت کرده است.

به روایت آمار:

۳۱ مسابقه بین ۲ تیم در چارچوب لیگ‌برتر برگزار شده که ۱۳ بازی را استقلال برده، ۱۰ مسابقه را تراکتور و ۸ بار هم نتیجه مساوی به دست آمده است.

در جدال‌های لیگ‌برتری استقلال و تراکتور ۸۲ توپ از خط دروازه ۲ تیم عبور کرده که ۴۲ گل از آن استقلال و ۳۵ گل سهم تبریزی‌ها بوده است.

وضعیت ۲ تیم در ۵ بازی اخیر:

تراکتور: ۳ مساوی و ۲ باخت

استقلال: ۳ برد و ۲ مساوی

وضعیت جدول:

تراکتور با ۴۰ امتیاز در جایگاه چهارم حضور دارد و استقلال با ۵۳ امتیاز صدرنشین است.

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود