Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – استقلال و الهلال در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که استقلال دو بار در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ و الهلال سه بار در سال‌های ۱۹۹۱، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۹ قهرمان آسیا شده اند.

جالب اینکه یکی از قهرمانی‌های این تیم عربستانی با پیروزی مقابل استقلال حاصل شده است.

فینال فصل ۱۹۹۱ در حالی در دوحه برگزار شد که شاگردان زنده یاد منصور پورحیدری در دوره قبل به قهرمانی آسیا رسیده بودند و در این دوره نیز به فینال رسیدند و امیدوار بودند تا در قهرمانی پیاپی دبل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مسابقه استقلال در دقیقه ۵۸ با گل امیر هاشمی مقدم از الهلال پیش افتاد اما تیم عربستانی در دقیقه ۷۳ بازی را به تساوی کشاند تا بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و سرنوشت این فینال در ضربه‌های پنالتی مشخص شود. 

در پنالتی‌ها صادق ورمزیار و مهدی فنونی‌زاده توپ‌های خود را گل کردند اما رضا حسن‌زاده، عباس سرخاب و صمد مرفاوی در پنالتی‌ها ناکام ماندند تا استقلال در گام آخر جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را چهار بر سه واگذار کند و الهلال نخستین قهرمانی‌اش در آسیا را جشن بگیرد.

استقلال و الهلال در همان دوره اولین دیدارشان مقابل هم را در مرحله گروهی را برگزار کردند که یک بر صفر به سود سعودی‌ها به پایان رسید. 

این دو تیم تاکنون ۱۱ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که استقلال پنج و الهلال چهار بار پیروز شده‌اند و دو بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده است. 

آبی پوشان ایران در این بازی‌ها ۱۱ و آبی پوشان عربستان ۱۰ بار گلزنی کرده‌اند. 

با اینکه آخرین بازی دو تیم که در سوم اردیبهشت ۹۸ برگزار شد با پیروزی یک بر صفر به سود تیم عربستانی به پایان رسید اما نتیجه چهار تقابل اخیر استقلال و الهلال با ۳ پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای الهلال همراه بوده که این نشان دهنده رقابت شدید و نزدیک این دو تیم بوده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال استقلال الهلال عربستان لیگ قهرمانان آسیا دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی هاکی روی یخ جوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل کویت به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هاکی روی یخ زیر ۱۸ سال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به مصاف کویت رفت و با نتیجه ۲۵ بر یک به پیروزی رسید.

تیم ایران در چهارمین دیدار خود یکشنبه، نهم اردیبهشت از ساعت ۱۸ به مصاف مالزی می‌رود.

تیم ملی هاکی روی یخ ایران در این دوره از مسابقات در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت هم‌گروه‌ است.

در گروه B نیز امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو حضور دارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • اعتراف ستاره رئال: سیتی تا حد مرگ خسته‌مان کرد!‏
  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • آنچلوتی تأیید کرد: این ستاره از رئال نمی‌رود
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا