Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارشات واصله، شرکت گوگل در هفته‌های اخیر برنامک‌های موثر و پرکاربرد ایرانی را هدف اقدامات حذفی قرار داده است. این رویه غیر منطقی که از ماه گذشته با حذف پلتفرم روبیکا و ذره‌بین شروع شد، علی‌رغم گمانه‌زنی‌های اولیه مبنی بر وجود منشأ داخلی برای آن، در هفته گذشته به سایر پلتفرم‌ها از جمله پلتفرم‌های مطرح دیگری در حوزه صوت و تصویر فراگیر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام، عملی غیر حرفه‌ای و نشان‌دهنده رویکرد جانبدارانه علیه مسیر پیش‌رونده صنعت بومی تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌ای و با هدف تضعیف حاکمیت رسانه‌ای کشور است.

به گزارش برنا،حوزه فناتحریم (Tech Sanction) که در تضاد با اصل بی‌طرفی (Neutrality) به عنوان پایه توسعه اکوسیستم مبتنی بر اینترنت است، فقط با توجیه سیاسی در حال پیگیری است و هیچ‌گونه توجیه فنی، حقوقی و عرفی قابل دفاعی ندارد.

این اقدامات نشان می‌دهد رویه محدود کننده در برابر اپلیکیشن‌های ایرانی، مساله‌ای غیر مرتبط با مسائل داخلی است که مقابله با آن اتحاد و هم‌افزایی و همکاری عمومی را می‌طلبد. روشن است بهره‌برداری از این مساله جهت استفاده له یا علیه موضوعات داخلی رویکردی اشتباه و هزینه‌زاست.

ساترا با محکومیت این اقدامات، پیگیری‌های خود را در خصوص پلتفرم‌های صوت و تصویر حذف شده به صورت جدی دنبال می‌کند و با توجه به اینکه این سیاست‌ها فقط به حوزه صوت و تصویر فراگیر محدود نشده، با استفاده از ظرفیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی رئیس جمهور و مرکز ملی فضای مجازی، یک حرکت بین دستگاهی را برای احقاق حقوق فعالان تکنولوژی و این صنعت پیگیری می‌کند.

در اولین اقدام واحد بین‌الملل ساترا با شروع پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی، نامه‌نگاری‌های خود را با نها

دهای رگولاتوری و قضایی بین‌المللی آغاز کرده است و در روزهای آینده نیز اقدامات مقتضی در این خصوص در دستور کار ساترا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت وزارت ارتباطات و فناوری رئیس جمهور حقوق صنعت اینترنت حقوق رسانه صنعت گوگل ساترا صوت و تصویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا