Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-08@18:35:45 GMT

توصیه‌ های مهم برای پیشگیری از خشک شدن پوست

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۱۳۰۷

توصیه‌ های مهم برای پیشگیری از خشک شدن پوست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر پوست شما مدام دچار خارش می‌شود یعنی با کم آبی و در نهایت خشکی رو به رو شده است. از دیگر علائم خشکی پوست می‌توان به چین و چروک عمیق، پوسته پوسته شدن پوست و قرمزی آن اشاره کرد. همچنین خشک و سخت بودن پوست در حین لمس، یکی دیگر از علائم این مشکل پوستی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی عوامل مانند آب و هوای بیش از حد سرد یا گرم، حمام زیاد و طولانی و قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی آسیب رسان و برخی بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های تیروئیدی، کلیوی و پوستی در خشک شدن پوست نقش زیادی دارند. البته افزایش سن و پیری و همچنین مصرف دخانیات مانند سیگار از عوامل دیگر در خشک شدن پوست محسوب می‌شوند. در واقع سیگار تخریب کلاژن را افزایش و خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد.

- سعی کنید دوش‌های کوتاه مدت با آب ولرم بگیرید.

- افرادی که پوست حساس و در معرض خشکی دارند؛ بلافاصله بعد از حمام و شستن دست‌ها مرطوب کننده مناسب بزنند.

 - نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی یکی از راهکار‌های مهم در پیشگیری از خشکی پوست محسوب می‌شود.

- در صورتی که پوسته پوسته شدن و خشکی پوست را به میزان زیاد احساس کردید؛ حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

پربیننده ترین تولید واکسن، انقلابی در درمان سرطان / موفقیت جدید شرکت بایون‌تک عوارض بعد از واکسیناسیون را بشناسیم معجزه سم زدایی بدن با یک نوشیدنی گیاهی نکات جالب در مورد واکسن سینوفارم جهش کرونا به سمت کودکان +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خشکی پوست شدن پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی مدیریت بحران با موضوع:«آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا» با حضور مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی، دهیاران و کارشناسان شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان میاندوآب و با مشارکت کارشناسان شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماری هاری در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، هاری را یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان دانست.
رضا مقدم با قدردانی از تعامل سازنده و مشارکت دهیاری ها، کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری، بر ضرورت واکسینه کردن سگهای دارای صاحب و نگهبان گله در سطح روستاها تاکید کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی علائم بیماری هاری در حیوانات و انسان، نحوه سرایت و انتقال بیماری، راه های پیشگیری و کنترل بیماری، انجام اقدامات لازم و مراقبت‌های بهداشتی از فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی شده است، تشریح شد.

در ادامه کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب به بیان مطالبی درخصوص علائم بیماری وبا، راه های انتقال، پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل