Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم محمودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با بررسی نقش دانشگاه‌های بومی در حل مشکلات بحرانی استان متوجه حضور کمرنگ علم در این حوزه‌ها می‌شویم.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تا به امروز حوزه‌های بحرانی استان در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های ما دارای اهمیت و رتبه برای پیگیری نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویی باید در راستای حل مشکلات استان باشند

وی افزود: زمانی که مقالات و پایان‌نامه‌های دانشجویان را بررسی می‌‌کنیم متوجه می‌شویم هیچ ما به ازایی در جامعه ندارند.

محمودیان اضافه کرد: آب دغدغه روز مردم استان چهارمحال و بختیاری است و در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی رشته‌های زیادی در این مورد وجود دارد حتی تشکل‌های مردم‌نهاد زیادی هم در این خصوص تشکیل شده است.

وی توضیح داد: در چهار دهه گذشته که ما این امکانات را نداشتیم وضعیت آب‌مان چطور بود و امروز که در استان این دستگاه‌های عریض و طویل و بوروکراسی آموزشی شکل گرفته مسئله آب در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی همه این موارد نشان می‌دهد که ما در حوزه علمی و کارشناسی مسئله آب جایگاه مطلوبی نداریم.

وی ادامه داد: فرض بگیرید یک سال تمام دانشگاه‌های استان تعطیل شود آیا در حوزه آب اتفاقی رخ خواهد داد؟ راهکارها و نظریات علمی از بین خواهد رفت؟ خیر هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد چرا که ما کار نهادینه علمی و بومی شده‌ای نداریم.

ما در حوزه آب یک منبع قابل استناد علمی به روز نداریم

محمودیان بیان کرد: ما حتی یک منبع علمی به‌روز برای پیگیری مطالبات آبی در استان نداریم و دست ما از ایده‌های علمی خالی است.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های بومی استان می‌توانستند مرجع بسیاری از منابع علمی در حوزه‌های مختلف آبی چون سبزکوه، بهشت‌آباد، گلاب و کوهرنگ باشند.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اما غافل از اینکه یک پروژه علمی زمانی تدوین می‌شود که تبدیل به یک دغدغه شود و این دغدغه‌مندی در استان ما وجود ندارد.

تشکل‌های دانشجویی، محلی برای تجمع نخبگان علمی شود/ از بحث‌های سیاسی در حوزه آب دوری کنید

وی تأکید کرد: تشکل‌های دانشجویی تا زمانی که پروژه‌های خود را صرفا در مباحث سیاسی تعریف کنند ما در بسیاری از حوزه‌ها از جمله آب به مشکل برمی‌خوریم و دچار یک عقب‌گرد می‌شویم.

محمودیان با بیان اینکه در همین همسایگی ما کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی مکانی برای تجمع نخبگان علمی دانشجویی، اقتصادی و زیست محیطی و نیروهای آماده به کار برای سرزمین خود هستند، توضیح داد: منتهی در استان ما این اتفاق رخ نداده چرا که بیشترین درگیری‌های ذهنی ما حول و حوش مباحث سیاسی است.

وی افزود: اگر پدیده انتقال آب و محیط‌زیست در تشکل‌های علمی دانشگاه‌های ما به مسئله روز تبدیل و کار علمی بر روی آن انجام می‌شد و اساتید و پژوهشگاه‌ها مطالبه‌گر آن بودند، تاکنون قدم‌های روبه جلو زیادی برداشته بودیم.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها را وادار به کار علمی در حوزه آب کنند

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اینکه یک تشکل دانشجویی برای اثبات فعالیت خود بیانیه دهد و یا در تریبون نمازجمعه سخنرانی کند به درد کسی نمی‌خورد چرا که یک تشکل دانشجویی باید بتواند در داخل دانشگاه کار علمی و پژوهشی انجام و دانشگاه را وادار کند تا در موضوع بهشت‌آباد، گلاب و کوهرنگ3 یک پروژه و سیر مطالعاتی انجام دهد.

رسانه‌های استان انسجام و وحدت رویه لازم را ندارند/ ما برنامه‌محور نیستیم

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی ما تا به امروز به این نقطه نرسیده‌اند و این نقطه ضعف است، گفت: از سوی دیگر جامعه مدنی، فضای رسانه‌ای و فعالان محیط‌زیست و آب در استان دغدغه‌مند هستند اما آن انسجام لازم و وحدت رویه را ندارند و به آن نقطه تکاملی نرسیده‌اند.

محمودیان ادامه داد: ما هنوز به نقطه برنامه‌محور بودن و تدوین الگوهایی که خط‌مشی تمام تشکل‌ها باشد نرسیده‌ایم.

فرضیه‌های سیاسی از حوزه آب استان حذف شود

وی خاطرنشان کرد: ما باید فرضیه‌های سیاسی را از موضوع آب استان حذف کنیم چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد و ما تحت عنوان پیگیری سیاسی پروژه‌های آب را دنبال کنیم دچار یک سردرگمی خواهیم شد و عملا باعث ورود بازیگران جدید از استان‌های دیگر خواهیم شد که مطالبه‌گر آب خواهند بود و در این صورت نمی‌توانیم مسئله آب را به یک سرانجام مطلوب برسانیم.

رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری توضیح داد: موضوع آب در استان باید کاملا کارشناسی شده، علمی و منطبق با تئوری‌های روز توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست پیش برده شود و تشکل‌های ما هم باید به این سمت و سو حرکت کنند.

وی اضافه کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که با انواع محرومیت‌ها روبه‌رو است و این موضوع در حوزه‌های مختلف دردی مزمن و باعث ایجاد آسیب‌های زیادی چون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شده است.

محمودیان عنوان کرد: برخلاف چهار دهه گذشته طیف عظیمی از مردم استان تحصیل‌کرده شده‌اند و تعداد زیادی دانشگاه راه‌اندازی شده است که سالانه هزاران نفر از آن‌ها فارغ‌التحصیل می‌شود و از سوی دیگر شاهد رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد هستیم.

رئیس خانه مطبوعات استان ادامه داد: دغدغه‌های مردم در حال رشد است و آگاهی‌ها افزایش یافته است.

زنگ هشدار برای جایگاه کمرنگ علم در حل بحران‌های چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه در کنار این موضوعات ما با یک بحران به نام چهارمحال و بختیاری روبه‌رو هستیم که در مسیر توسعه خود با نقاط بحرانی روبه‌رو شده که البته این طبیعت توسعه ناپایدار است، گفت: کار شناخت این نقاط بحرانی در درجه اول با نیروهای علمی، دانشگاهی و روشنفکران است.

محمودیان افزود: اولین مکان برای شناسایی و بررسی نقاط بحرانی و ارائه راهکار برای آن‌ها دانشگاه و رسانه است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه های انتقال آب خشکسالی پژوهشگاه تشکل دانشجویی مقالات علمی تشکل های دانشجویی دانشگاه ها حوزه آب کار علمی مسئله آب تشکل ها حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسات هیأت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با ارتقا مرتبه علمی ۱۰ عضو هیأت علمی به استادی موافقت شد.

در این جلسات با ارتقا مرتبه علمی دکتر مژگان امتیازجو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سیدمسلم سیدالحسینی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دکتر مهدی شمسایی مهرجان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر شهرام صداقت حور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دکتر صدیقه میرابوطالبی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سعید کامیابی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دکتر مریم قراچورلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر نادر جعفرنیا دابانلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی خادمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و دکتر زهره مشکاتی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به مرتبه استادی موافقت شد.

مژگان امتیاز جو با مدرک دکتری تخصصی زیست شناسی دریا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای بیش از ۱۶۰ مقاله، ۳ کتاب و سه اختراع «پکیج ها و ستون های میکروبی تثبیت شده حدف آلاینده فلز سنگین جیوه ( فیلتر زیستی) از صنایع»، «مکمل غذایی پرورش ماهی قزل الای رنگین کمان جهت از بین بردن سلول های سرطانی پوست با استفاده از اسپیرولینا» و «شیرغنی شده با نانوحامل های لیپیدی حاوی ترکیبات زیست فعال دریایی» است.

سید مسلم سیدالحسینی دارای مدرک دکتری تخصصی شهرسازی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است که دارای ۲ ایده ثبت شده، ۱۳ طرح پژوهشی،۱۲۷ مقاله ISI ، علمی پژوهشی است.

مهدی شمسایی مهرجان با مدرک دکتری تخصصی شیلات، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۸۰ مقاله ISI، علمی ـ پژوهشی و است. وی همچنین ۷ کتاب و بیش از ۶ اختراع است.

شهرام صداقت‌حور با مدرک دکتری باغبانی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که دارای ۵ جلد کتاب، بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی، ISI و ۹ طرح پژوهشی است.

صدیقه میرابوطالبی با مدرک دکتری فیزیک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای ۴۴ مقاله ISI، ۱۴ مقاله علمی پژوهشی، ۷ طرح و یک کتاب است.

سعید کامیابی با مدرک دکتری جغرافیای طبیعی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۶ کتاب و ۱۰ طرح پژوهشی است.

مریم قراچورلو با مدرک دکتری مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۵۴ مقاله ISI، بیش از ۷۰ مقاله علمی پژوهشی، ۵ کتاب و ۳ طرح پژوهشی است.

نادر جعفرنیا دابانلو با مدرک دکتری برق عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۱۶ کتاب و ۶ اختراع در زمینه مهندسی پزشکی است.

علی خادمی با مدرک دکتری تخصصی روان‌شناسی عمومی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است که دارای بیش از ۱۷۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی، ۱۹ طرح پژوهشی و ۸ کتاب است.

زهره مشکاتی با مدرک دکتری تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی و ۱۰ طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی و ۷ جلد کتاب است.

کد خبر 6091928

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند