Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحمد رسولی نژاد روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات دامداران شهرستان های دماوند که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات فرمانداری دماوند برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال مشکلاتی که طی ماه های اخیر برای دامداران و عشایر ۲ شهرستان دماوند و فیروزکوه وجود داشت، هفته گذشته جلسه ای با حضور رئیس سازمان امور عشایر کل کشور و امروز نیز با حضور معاون وزیر در امور بهبود تولیدات دام برگزار شد تا مشکلات آنان مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه یکی از قطب های دامداری استان تهران بوده و وضعیت شهرستان دماوند نیز در این زمینه مطلوب است، خاطرنشان کرد: این نشست در ۲ شهرستان دماوند و فیروزکوه از صبح امروز آغاز شد و مشکلات و مطالبات دامداران با حضور آنان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات این قشر را تامین نشدن نهاده های دامی دانست و بیان داشت: مراتع این ۲شهرستان عمده مراتع استان را تحت پوشش قرار می دهد اما امسال به دلیل خشکسالی از نظر کمیت در سطح پایین بود و این امر منجر شد تا تمام وابستگی دامداران به نهادهای دامی باشد.

وی بیان داشت: در جلسه ای که با حضور مسئول امور عشایر کشور طی هفته گذشته با حضور عشایر ۲ شهرستان داشتیم، ۷۰۰ تُن نهاده دامی به شهرستان فیروزکوه و ۴۰۰ تُن به دام های عشایر شهرستان دماوند اختصاص یافت و امروز نیز مقرر شد به فوریت، هیاتی در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد تا در کوتاه ترین زمان سهمیه ویژه به دام های دامداران دو شهرستان اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از دیگر موضوعات مطرح شده را موضوع تخریب دامداری ها و تسریع در واگذاری محل نگهداری دام دانست و گفت: با توجه به اینکه بهداشت مکان استقرار دام ها نامطلوب بود درخواست انتقال آنان به مکان مناسب تر است داده شد.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات کنونی دامداران جهت انتقال به مکانی بهتر، تخصیص آب است که جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی واگذاری زمین دارند ولی امور آب، تخصیص آب ندارد که این موضوع نیز نیازمند بررسی و پیگیری بیشتر دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند نهاده های دامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند نهاده های دامی مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند نهاده های دامی دماوند و فیروزکوه شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران

نماینده تهران در مجلس نسبت به انتشار برخی اخبار مبنی بر جدایی شهرستان ری از تهران واکنش نشان داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد نادری نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،  به خبر جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

نادری تاکید کرد: بنده مخالف هرگونه جابجایی در محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش های پنج گانه آن، محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین منطقه ویژه اقتصادی ری هستم.

وی با تاکید بر هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی ری به خسارت‌های ناشی از ایجاد تغییرات در جغرافیای سیاسی این شهرستان اشاره کرد و گفت: این جابجایی بدون شک موجب به وجود آمدن نارضایتی‌های مردمی ساکنین و اهالی این شهرستان خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین از ارسال نامه‌‌ای از سوی تعداد از نمایندگان تهران به وزارت کشور خبر داد و عنوان کرد: بنده به همراه تعدادی از نمایندگان تهران طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار عدم تغییر وضعیت شهرستان ری در تقسیمات کشوری شدیم و تاکید کردیم که این شهرستان باید جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند