Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: ایمنی در برابر کرونا یک ماه بعد از تزریق دوز دوم ایجاد می‌شود و اکنون برای برخی از گروه‌های هدف تزریق دوز سوم مطرح است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، انوش دهنادی‌مقدم امشب در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از واکسیناسیون اظهار داشت: اگر چه واکسن بعد از دو دوز ایمنی ایجاد می‌کند اما این ایمنی 100 درصدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با توجه به اینکه با گذشت زمان انواع جهش‌یافته ویروس ایجاد می‌شود تزریق واکسن به معنی ایمنی نیست لذا زدن ماسک در تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در کشورهایی که تمام افراد واکسینه شده‌اند هنوز بر رعایت نکات بهداشتی تأکید می‌شود افزود: ایمنی در برابر کرونا یک ماه بعد از تزریق دوز دوم ایجاد می‌شود و اکنون برای برخی از گروه‌های هدف نظیر افراد دیابتی تزریق دوز سوم مطرح است.

مِهر بی‌مهر برای لوازم‌التحریرفروشان| ضربه سنگین کرونا به صنف نوشت‌افزار گیلان / فروش به زیر 5 درصد رسید / کسبه در انتظار چک‌های برگشتی + فیلماستاندار گیلان: روند واکسیناسیون کرونا در استان سرعت می‌گیرد276 پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان فعال می‌شود

دهنادی‌مقدم از آخرین آمار کرونا در گیلان خبر داد و گفت: حدود 807 بیمار در بیمارستان‌های استان گیلان بستری و از این تعداد 160 بیمار جدید و 167 نفر بدحال هستند؛ بستری شدن 160 بیمار جدید در روز به معنی 3 هزار آلودگی جدید در یک روز در گیلان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این امر به معنی فعال بودن ویروس کرونا در استان گیلان است تصریح کرد: مسافرت‌ها به گیلان همچنان ادامه دارد از این رو تشدید محدودیت‌های کرونایی برای کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد می شود استان گیلان تزریق دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد