Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان قضائی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب محسوب می‌شود که از نظر گستره کاری از ۱۲ هزار کیلومتر مربع مساحت عملیاتی برخوردار است که در مجاورت استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: هشت شهرستان از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد محل استقرار تاسیسات و تجهیزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغازی است.

قضائی پور با اشاره به اینکه این شرکت از نظر گستره کاری نسبت به دیگر شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز زیرمجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب از وسعت و ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است گفت: این شرکت داری هفت هزار نیروی انسانی شاغل در رده‌های کاری و تخصصی مختلف است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری بیان‌داشت: تاسیسات و تجهیزات موجود در مناطق عملیاتی این شرکت به دهه ۴۰ شمسی برمی‌گردد و علاوه بر این نیز هم‌اکنون در جریان انجام تعهدات تکلیفی در زمینه تولید نفت و گاز از پیشرفته ترین تکنولوژی‌های روز برخوردار است.

وی با بیان اینکه این شرکت ۲۰ تا ۲۵ درصد تامین کننده نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است عنوان‌کرد: طی سال‌های اخیر، تجهیزات مختلف و پیشرفته‌ای در مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری نصب و راه اندازی شده است که این تاسیسات در صنعت نفت بسیار برجسته و خاص محسوب می‌شوند.

قضائی پور با اشاره به تولید و استخراج گریدهای مختلف نفتی  اضافه‌کرد:  شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری  بعنوان  گذرگاه حیاتی انرژی در جنوب کشور نقش کم نظیر و موثری را در انتقال تولیدات: نفت سبک، سنگین، فوق‌سنگین (از غرب کارون) و نفت سنتزی از طریق سه تلمبه خانه نفتی  بعهده دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اذعان‌داشت: انتقال نفت تولیدی در گستره فعالیت این شرکت از کریدورهای خطوط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مبادی مصرف انجام می‌شود.
 
افزایش تزریق ۷۰ میلیون متر مکعب گاز در نفت و گاز آغاجاری با تعمیر توربین سولار مارس

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به توانمندی‌های فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تعمیر و بازسازی تجهیزات و تاسیسات پیچیده صنعت نفت در شرایط تحریم اظهارکرد: با همکاری مشترک اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و اداره خدمات مهندسی تعمیرات ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، توربین سولار مارس ۹۰ تعمیر و راه‌اندازی شد.

قضائی پور ادامه‌داد: این توربین بعد از تعمیرات مربوطه در ایستگاه تزریق گاز CS۶۰۰ نصب و راه اندازی شد که به افزایش تزریق ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری (میدان نفتی کرنج) منجر گردید.

وی بیان‌داشت: این توربین در سال ۱۳۹۶ برای تعمیر به یکی از کشورهای همسایه منتقل شد که بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه، طرف خارجی از انجام عملیات تعمیر آن انصراف داد و در نهایت بازسازی آن در دستور کار مهندسان داخلی صنعت نفت قرار گرفت.

به گفته قضائی پور به واسطه فعالیت این توربین، بزرگترین واحد تزریق گاز کشور در شرکت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری قرار دارد. 
 
راه اندازی کمپرسورهای ایستگاه جمع آوری گاز رامشیر پس از ۱۴ سال

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در بخش دیگری از اقدامات برجسته این شرکت در راستای تعمیر و بازسازی تجهیزات پیچیده صنعت نفت با اتکا به دانش داخلی مجموعه صنعت نفت در جنوب اظهارداشت: از زمان آخرین راه اندازی کمپرسورهای جمع‌آوری گاز در ایستگاه رامشیر ۱۴ سال گذشته بود و به دلیل تحریم‌های اعمال شده امکان جمع‌آوری این گازها وجود نداشت.

قضائی پور با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گازسوزی در مناطق عملیاتی این شرکت گفت: در همین راستا کمپرسورهای گازی از نوع اسکرو مستقر در ایستگاه جمع‌آوری گاز رامشیر تعمیر، بازسازی و در مدار عملیات قرار گرفت.

وی یادآورشد: این اقدام با تلاش متخصصان داخلی صورت گرفت که منجر به جمع آوری روزانه ۴.۵ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت شده است. 
 
صنعت نفت در جنوب، میدان کار و عمل برای مهندسان جوان 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه تاسیسات و تجهیزات متنوعی از صنعت نفت در این شرکت وجود دارد گفت: این تجهیزات شامل پمپ‌ها، الکتورموتورها، کمپرسورها و توربین‌های نفتی است.

وی ادامه‌داد: در گذشته بخش زیادی از این تجهیزات توسط متخصصان خارجی و یا توسط سازندگان خارجی این تاسیسات تعمیر و وارد مدار بهره‌برداری می‌شدند.

قضائی پور تصریح‌کرد: این درحالی است که امروز با اتکا به دانش داخلی، مهندسان توانمند ایرانی با دستیابی به فناوری این تجهیزات، بخش مهمی از دانش فنی تعمیر و بازسازی تاسیسات صنعت نفت را در اختیار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌آورد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای تحقق چشم انداز و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اتکا به توانمندی نیروی انسانی جوان و متخصص است گفت: صنعت نفت امروز با اعتماد به جوانان ایرانی، شاهد ارتقاء توانمندی‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اینکه مناطق عملیاتی صنعت نفت در جنوب از شرایط آب و هوایی بسیار دشواری برخوردار است گفت: با این وجود، مناطق نفت‌خیز جنوب زمینه حضور همه جانبه جوانان متخصص و متعهد ایران اسلامی را فراهم کرده است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از پنج شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز را با رعایت اصول صیانت از مخازن با فعالیت مستمر در ۴۵ واحد عملیاتی از هشت میدان نفتی (آغاجاری، کرنج، پرنج ، پارسی ، رامشیر، رگ سفید۱، پازنان۱ و مارون) را با فعالیت ۱۲ واحد بهره برداری، هشت کارخانه گاز و گاز مایع،‌ ۱۸ ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز، چهار واحد نمکزدایی را بر عهده دارد و ۲۵ درصد نفت مناطق نفتخیز جنوب را تولید می‌نماید.

بیش از ۳۰ درصد مایعات گازی خوراک پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) و تولید روزانه در حدود ۱۱ هزار بشکه در روز نفتا بخشی از خوراک مورد نیاز شرکت پتروشیمی بوعلی را تامین می‌کند.                                                                                                          
شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با گستردگی ۲۵ هزار کیلومتر مربع پراکندگی در نقاط کوهستانی و صعب العبور استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و سواحل استان بوشهر قرار دارد .

این شرکت  در ۱۲۵ کیلومتری اهواز در جنوب غربی کشور و جنوب شرقی استان خوزستان واقع شده است که وظیفه اصلی آن تولید نفت خام،‌گاز مایعات گازی و همچنین تزریق گاز به مخازن محدوده جغرافیایی تحت مدیریت با رعایت تمامی اصول ایمنی و محیط زیست است .

این شرکت با تولید حدود۲۰ درصد نفت تولیدی کشور سهم بسزایی را در توسعه و آبادانی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

این شرکت راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز را با فعالیت مستمر واحدهای بهره برداری ، کارخانه‌های گاز و گاز مایع ، ایستگاه‌های تقویت فشار و تزریق گاز و واحدهای نمکزدایی به عهده دارد.

گفت‌وگو: مهدی ممبینی

برچسب‌ها میدان نفتی کرنج اختصاصی ایرنا خوزستان میدان نفتی آغاجاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میدان نفتی کرنج اختصاصی ایرنا خوزستان میدان نفتی کرنج اختصاصی ایرنا خوزستان میدان نفتی آغاجاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب صنعت نفت در جنوب تعمیر و بازسازی مناطق عملیاتی میدان نفتی راه اندازی تزریق گاز قضائی پور جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو در خط ۵ رفع شده، تردد با قطارهای عادی هم در حال انجام و شرایط در روال عادی است.

گفتنی است؛ همچنین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرده بود؛ برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده است آتش به کابل های سیگنالینگ برسد و موجب اختلال و قطعی آن شود.

کد خبر 6093853

دیگر خبرها

  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری