Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اردو پوینت، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزود: به یاد دارم که ما این حادثه را محکوم کردیم، [عبدالسلام] ظریف سفیر [در پاکستان] بود و من معاونش بودم. ما یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردیم و این حادثه را محکوم کردیم. ما اعلام کردیم که برای کشف مجرمان واقعی پشت صحنه همکاری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاهین در ادامه گفت که القاعده مسئول حملات یازده سپتامبر، به افغانستان در مورد حملات هشدار نداده بود و طالبان ۲۰ سال پیش از واشنگتن خواستند که این مسئله نه با حمله بلکه از طریق گفت‌وگو حل کند.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که طالبان به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی اجازه نمی‌دهد اهداف خود را در افغانستان دنبال کنند.

آمریکا ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله کرد و در این مدت این کشور را اشغال کرده بود. در حقیقت باید گفت اگرچه آمریکا در جنگ افغانستان هزینه‌های گزافی صرف کرد، اما در واقع این افغانستان بود که هزینه جنگ‌طلبی‌های کاخ سفید را در طول دو دهه پرداخت . جان باختن هزاران کودک و زن و مرد غیرنظامی، آوارگی و ویرانی و شرایط فاجعه‌بار جنگی و تشدید همه‌گیری تنها گوشه‌ای از این زخم‌های ناسور است.

دو دهه پس از سرنگونی دولت قبلی طالبان، آمریکا و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، ۱۲ روز پیش از بیستمین سالگرد حمله ۱۱ سپتامبر در حالی خاک کابل را ترک کردند که بار دیگر طالبان قدرت را به دست گرفت. در حالی که واشنگتن با ادعای سرنگونی طالبان و مسبب حمله ۱۱ سپتامبر به کابل حمله کرد و با ادعای کمک به مردم افغانستان، اشغال نظامی خود را تا ۲۰ سال ادامه داد.

برچسب‌ها شاهین افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا حملات ۱۱ سپتامبر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهین افغانستان طالبان شاهین افغانستان طالبان ایالات متحده آمریکا حملات ۱۱ سپتامبر ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی