Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که طالبان ۲۰ سال قبل اعلام کرد که آماده همکاری با آمریکا جهت تحقیق درباره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است.

سهیل شاهین گفت: «به یاد می‌آورم که ما این حادثه را محکوم کردیم. "عبدالسلام ظریف" سفیر ما در پاکستان بود و من دستیار او بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نشست مطبوعاتی برگزار شد و این حادثه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای پی بردن به واقعیت پشت صحنه این حادثه همکاری خواهیم کرد.»

شاهین گفت که طالبان ۲۰ سال پیش از واشنگتن خواست که این مسئله را از طریق گفتگو و نه با تهاجم حل کند. وی افزود که القاعده، گروه تروریستی مسئول آن حملات به افغانستان در مورد آن حادثه هشداری نداده بود، در نتیجه طالبان که در آن برهه در افغانستان حکومت می‌کرد، غافلگیر شد.

شاهین گفت که این جنبش به القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی اجازه نمی‌دهد تا اهداف خود را در افغانستان دنبال کنند.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، اعضای القاعده ۲ فروند هواپیمای تجاری ربوده شده را به مرکز تجارت جهانی در «نیویورک» و هواپیمای دیگر را به قسمت غربی پنتاگون در نزدیکی شهر «واشنگتن دی سی» زدند.

چهارمین هواپیمای ربوده شده نزدیک شهر «پیتسبورگ» در ایالت پنسیلوانیا سقوط کرد. در این حملات نزدیک به ۳۰۰۰ نفر کشته شدند. ۱۵ نفر از ۱۹ عامل این وقایع، ملیت سعودی داشتند.

در حالی‌که نقش دولت سعودی در این حملات تروریستی بار‌ها از سوی برخی رسانه‌ها بیان شده است، سفارت این کشور در واشنگتن اخیرت ادعا‌های مربوط به دست داشتن این کشور در حملات یازده سپتامبر را «جعلی» خواند.

سفارت عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفت که امیدوار است افشای کامل این اسناد آنچه را ادعا‌های واهی درباره عربستان خواند، یک بار و برای همیشه از بین ببرد.

سفارت ریاض در ادامه مدعی شد: «هرگونه حمله درباره دست داشتن عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر کاملا جعلی است.»

در بیانیه مذکور همچنین ضمن اعلام حمایت ریاض از افشای کامل اسناد تحقیقاتی آمریکا درباره حملات مذکور، آمده است که عربستان سعودی «شریک حیاتی آمریکا آمریکا در مبارزه با تروریسم است.»

این بیانیه پس از آن صادر شده است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، جمعه گذشته، دستوری مبنی بر خارج کردن اسناد مربوط به یازده سپتامبر از طبق بندی صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات تروریستی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است