Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:36:13 GMT

بررسی راه‌اندازی ایر تاکسی در دورود لرستان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۱۶۶۴

بررسی راه‌اندازی ایر تاکسی در دورود لرستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، سید امین قاسمی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: سرمایه گذاری در این راستا اعلام آمادگی کرده است و به همین منظور نیز نشستی در خصوص بسترسازی زیرساخت‌های تاکسی ایر با حضور نماینده مردم شهرستان دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و مدیران میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی لرستان و فرودگاه خرم آباد در شهرستان دورود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دورود دارای ظرفیت‌های منحصربفرد گردشگری است و همچنین استعداد‌های فراوان اقتصادی و طبیعی باعث توجیه فنی و بازده اقتصادی طرح راه انداری خط تاکسی هوایی در این شهرستان می‌باشد.

قاسمی ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در راستای همکاری با سرمایه‌گذار این طرح و تسهیل صدور مجوز‌های گردشگری آمادگی کامل دارد چراکه بدون شک با توجه به طبیعت زیبای شهرستان دورود، برقراری ایر تاکسی فرصت مناسبی در راستای رونق گردشگری در شرق لرستان خواهد بود.

شهرستان دورود از مناطق زیبای لرستان و دارای مناظر طبیعی بسیاراست که دریاچه منحصر بفرد گهر در این منطقه قرار دارد و خط ریلی تهران – جنوب از مسیر‌های زیبا در جوار رودخانه و کوهستان نیز از این شهرستان عبور می‌کند.

ایرتاکسی هواپیمای سبک یا فوق سبکی است که می‌تواند با ظرفیتی مانند یک تاکسی یا اتوبوس معمولی در مسیر‌های کوچک جابه‌جا شود و بازدهی اقتصادی هم داشته باشد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی لرستان تاکسی هوایی شهرستان دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است.

حسن محمدی ادیب ۱۱ اردیبهشت در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.  

وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی