Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در سخنانی مدعی شد که این گروه بیست سال پیش در پی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر (۲۰۰۱) آماده همکاری برای تحقیق پیرامون این حمله بود.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «جئو تی وی» گفت: «من به خاطر دارم که ما این واقعه را محکوم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[عبدالسلام] ظریف سفیر [افغانستان در پاکستان] بود و من دستیار وی بودم. ما در یک کنفرانس مطبوعاتی این واقعه را محکوم کردیم. ما گفتیم که برای افشای حقیقت پشت عاملان این حمله همکاری خواهیم کرد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت که این گروه ۲۰ سال پیش از مقامات واشنگتن خواست تا این مسأله را از راه گفتگو، و نه تهاجم نظامی، حل و فصل نمایند و در ادامه اضافه کرد که گروهک تروریستی القاعده به عنوان مسئول اصلی این حملات به افغانستان در این باره هشداری نداده بود. بنابراین طالبان که در آن زمان بر افغانستان حکومت می کرد، غافلگیر شده بود.

پس از تصرف کابل به دست نیروهای طالبان در اواسط ماه آگوست، سهیل شاهین اظهار کرد که گروه طالبان به القاعده و سایر گروههای تروریستی اجازه نخواهد داد که اهداف خود را از طریق خاک افغانستان دنبال کنند.

کد خبر 5303292

منبع: مهر

کلیدواژه: گروه طالبان سهیل شاهین القاعده حمله تروریستی افغانستان ایالات متحده امریکا 11 سپتامبر افغانستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه طالبان عراق طالبان افغانستان لبنان ایران ترکیه 11 سپتامبر عربستان سعودی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • وقوع انفجار در کابل
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد