Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:45:32 GMT

سینمای کردستان در مسیر توسعه 

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۱۹۲۶

سینمای کردستان در مسیر توسعه 

ایسنا/کردستان به مناسبت روز ملی سینما نخستین پروژه سمعی و بصری بخش خصوصی در سنندج، سینماهای جدید در سقز و کامیاران افتتاح شد و پلات های جدید نیز در دیواندره،مریوان و سقز تا پایان سال افتتاح می شود.

آیین ملی روز سینما امروز یکشنبه( ۲۱ شهریور) با حضور مسئولان استانی و جمعی از فعالان سینمایی در کانون فرهنگی و تربیتی هادی رستگار (شهید معتمدی) و با افتتاح نخستین پروژه سمعی و بصری بخش خصوصی استان کردستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به تشریح اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در چندسال گذشته پرداخت.

عبید رستمی با اشاره به پروژه ساخت تالار مرکزی استان کردستان اعلام کرد که از سال ۸۲ تا انتهای سال ۹۶ با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار فقط ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در چهار سال گذشته با ۸۲ میلیارد تومان اعتبار پیشرفت فیزیکی آن به بالای ۷۰ درصد رسیده است. 

وی افزود: این تالار با ۱۴۰۰۰ متر مربع زیربنا دارای پنج طبقه و یک سالن ۱۲۰۰ نفری بوده که قابلیت میزبانی نشست‌های بین المللی را هم دارا است.

رستمی با بیان اینکه آمفی تئاتر روباز کامیاران با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر (با خاصیت سینما و اکران فیلم) و سینمای مهر سقز با سه سالن به تازگی افتتاح شده اند، بیان کرد: پلات دیواندره در ماه آینده و پلات های اختصاصی مریوان و سقز  نیز تا آخر سال افتتاح می شود.

این مدیر فرهنگی اعلام کرد که سینما آزادی بیجار از یک سالن به سه سالن و سینما بهمن سنندج از سه سالن به هفت سالن و از حالت ممتاز به مدرن تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ شرکت و موسسه سینمایی و چهار آموزشگاه آزاد و هنری در سطح استان مشغول فعالیت بوده،از اعطای ۶۷ مجوز سینمایی در سال ۹۹و چهل و هفت مجوز در سال جاری خبر داد.

رستمی گفت: در سال گذشته هفده مجوز فیلم و نمایش خانگی و در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹مجوز صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد که پشتیبانی مالی این نهاد از اهالی سینما برای ساخت فیلم‌های مستند و کوتاه از طریق سازمان سینمایی،سینما جوانان ایران و سینما جوانان استان کردستان صورت می‌گیرد.

فریاد مجیدآبادی هنرمند و سرمایه گذار نخستین استودیوی سمعی و بصری بخش خصوصی استان کردستان در ادامه این مراسم، با تقدیر از مدیران هنری استان،خواستار عدم دخالت نهادهای غیر مربوط و غیر تخصصی در امور سینما شد.

در انتهای این مراسم سالم صلواتی کارگردان برجسته  ایرانی به مهم نبودن دغدغه سینماگران کردستانی برای مسئولان کشوری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد دوران شمقدری (معاون سینمایی وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد)هیچگاه تکرار نشود. 

در این مراسم از آقای عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان،خانم صالحی مدیر مرکز آموزش علمی و کاربردی،فریدون ملک محمد نژاد(پیشکسوت سینما)،جمشید فرجوند،هژیر اسعدی،سالم صلواتی ،توفیق امانی ،سید پیام حسینی،شورش وکیلی،ارسطو مفاخری،وریا عبدیانی،رضا محمدی،آقای سیاوش ساعد پناه و خانم ئاوات ساعد پناه،ئاکو زند کریمی،عدنان زندی،زانیار لطفی،فرشید گویلی ( بازیگر نقش سنجر خان)،مهندس فریدون حامدی ،قاسم نوربخش،حیدر مرادی ،انور رندانی ،امیر غلامی،فریاد مجیدآبادی،آیرین جواهری ، یلدا معماری و ... با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه‌ای در روز ۲۲ اردیبهشت ماه، گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می‌شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی‌های آثار عیاری و نقش او در ارتقاء سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد. 

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه‌های اصلاح و مرمت شده فیلم‌های سینمایی «آبادانی‌ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید و پس از نمایش فیلم‌ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می‌شود.
حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان سینما آزاد است.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی