Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:19:13 GMT

گفتگوی وزرای خارجه اتریش و عربستان درباره احیای برجام

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۱۹۳۴

گفتگوی وزرای خارجه اتریش و عربستان درباره احیای برجام

به نقل از روزنامه "وینر سایتونگ"، تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و مسائل اقتصادی محور مذاکرات روز یکشنبه الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای عربستانی وی و "خالد بن عبدالعزیز الفالح"، وزیر سرمایه گذاری این کشور بود.

شالنبرگ در این سفر بر احیای مجدد توافق هسته ای با ایران تاکید کرده و شاهزاده فیصل هم اظهار داشت که تنها یک توافق کاملا قوی معنا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه اتریش در آستانه سفر به عربستان از نزدیکی آرام عربستان و ایران به یکدیگر سخن گفته بود. البته همتای عربستانی وی در دیدار با شالنبرگ درباره احیای مجدد برجام ابراز تردید کرده بود. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ریاض ایران را با ادعای عدم مراعات الزامات آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد انتقاد قرار داد.

شاهزاده فیصل، وزیر امور خارجه عربستان این طور استدلال کرد که توافق هسته ای با ایران دیگر وجود ندارد. به گفته وی هرگونه تواق جدید باید بلند مدت تر و قوی تر باشد. شالنبرگ هم بر لزوم از سرگیری مذاکرات با تهران به منظور تضمین نظارت بر برنامه هسته ای این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که حتی یک توافق بد بهتر از هیچ توافقی است.

شالنبرگ همچنین تاکید کرد: ما ایران دارای تسلیحات اتمی را نمی خواهیم و خواهان ارتقاء هسته ای در منطقه نیستیم. وی درباره ایجاد توافق جدید در این باره ابراز خوش بینی نکرد.

این مقام اتریشی همچنین گفت که اعتماد در منطقه مبنی بر یافتن راه حلی در مسئله اتمی با ایران به طور فزاینده ای در حال کاهش است.

شالنبرگ در این سفر همچنین ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط کرونایی ماند سابق توریست های بیشتری از عربستان به این کشور بیایند.

یک هیات اقتصادی وزیر امور خارجه اتریش را در این سفر مشایعت می کنند. شالنبرگ امشب به عمان سفر خواهد کرد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه خارجه اتریش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله