Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی گسترده‌ای که از حدود چهار روز پیش در مناطق جنگلی جنوب اسپانیا آغاز شده همچنان در حال گسترش است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، در آتش سوزی گسترده ای که اخیرا در جنگل های جنوب اسپانیا رخ داده حدود 6هزار هکتار جنگل در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی های گسترده از حدود 4 روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. چندین روستا تخلیه شده است. مقامات از احتمال وقوع عمدی این آتش سوزی ها سخن گفته اند.

این آتش سوزی روز چهارشنبه در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل در منطقه "کاستادل سول" شروع شد و حوالی نیمه شب آتش سوزی شدت بیشتری پیدا کرد به نحوی که برای ساکنان هشدار تخلیه ارسال شد. این منطقه عموما مملو از گردشگرانی است که از انگلیس به آنجا سفر می‌کنند.

این آتش سوزی و گسترش آن در عرض 4 روز حدود 6 هزار جنگل را سوزانده است.

"یوآنما مورنو"، رئیس منطقه ای آندلس در این باره گفته است: سال هاست چنین آتش سوزی جنگلی در آندلس و احتمالا اسپانیا وجود نداشته است.

برگزاری اعتراضات ضد قواعد کرونایی در فرانسه برای هشتمین هفته متوالی

بر اساس اطلاعات نهادهای اسپانیایی شمار افرادی که از روز پنج شنبه خانه های خود را بر اثر این آتش سوزی تخلیه کرده اند به حدود 1620 نفر افزایش پیدا کرده است. اینکه آیا در بین آن ها توریست هم وجود دارد هنوز مشخص نشده است.

سخنگوی آتش نشانی وضعیت را بحرانی اعلام کرده و گفته است: ما از یک آتش با قدرت و شدت غیر معمول در مقایسه با آتش سوزی های معمول صحبت می کنیم. روز پنج شنبه یک آتش نشان 44 ساله در عملیات اطفاء حریق در این منطقه کشته شد. شرایط در این مناطق به دلیل کوهستانی بودن، گرما و خشکسالی و بادهای مداوم دشوارتر می شود.

به دلیل وضعیت پیچیده اوضاع ارتش هم از امروز ( یکشنبه) وارد عملیات اطفاء حریق شده است. در مجموع حدود 6 هزار نیرو در این منطقه در عملیات اطفاء حریق مشارکت دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار اسپانیا اخبار اسپانیا عملیات اطفاء حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل

مقامات محلی برزیل اعلام کردند حادثه آتش‌سوزی در ساختمان هتلی که از آن به عنوان پناهگاه موقت بی‌خانمان‌ها استفاده می‌شد، جان دست ۱۰ نفر را گرفت.

به گزارش ایسنا، این حادثه صبح امروز (جمعه) به وقت محلی در ساختمانی سه طبقه در شهر «پورتو آلگره» که پیش‌تر هتل بود اما اخیرا به عنوان محلی برای اسکان بی‌خانمان‌ها استفاده می‌شد، رخ داده است.

مقامات اورژانس فوت ۱۰ نفر را تایید کرده و گفته‌اند که این ساختمان بدون مجوز قانونی مورد استفاده قرار گرفته بود.

به گزارش یاهو نیوز، چندین مصدوم نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده‌اند اما تعداد دقیق آنها ذکر نشده است. همچنین در گزارش رسانه‌های محلی تعداد مجروحان ۱۱ نفر اعلام شده که حال برخی از آنها وخیم است.

حدود سه ساعت نیز طول کشیده است تا آتش نشانان حریق را مهار کنند.

تحقیقات روی جزئیات حادثه و علت اصلی وقوع حریق آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران