Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:16:45 GMT

پویش بین المللی همسفر با رقیه(س) در حرم رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۹۲۰۵۹

پویش بین المللی همسفر با رقیه(س) در حرم رضوی برگزار شد

عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ رضوی در خصوص این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پویش بین المللی همسفر با رقیه(س) برای نخستین بار با هدف ایجاد یک فضای گفتمانی در بطن و کانون خانواده‌ها برگزار می شود.

فاطمه علمداری افزود: آنچه که می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی، کشور ما را بیمه کند فرهنگ عاشوراست و شاید ما غنی‌تر از فرهنگ عاشورا و مکتب عاشورا نداشته باشیم و اگر این پیام‌رسانی و تعمق بخشی به مفاهیم عاشورا و مکتب حسینی در محیط خانواده گسترش و ترویج پیدا کند می‌توانیم بگوییم که به یک دستاورد بزرگ در بخش فرهنگی و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نائل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پویش همسفر با رقیه (س) قصد دارد که این فرصت و بستر را ایجاد کند که یک جریان‌سازی در جامعه اتفاق بیفتد و بدیهی است چون سال اولی است که این برنامه و کار اجرا می‌شود آن شکوه و عظمتی را که ما انتظارش را داریم در شرایط کنونی شیوع کرونا، اتفاق نیفتد بنابراین ما چند محفل را به‌عنوان نمادین به‌صورت حضوری در شهر به‌خصوص در مرکز مشهد و در حرم مقدس رضوی برگزار کردیم.
عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: این پویش کار مشترکی بین سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و آستان قدس رضوی و همچنین مجموعه‌های خصوصی است.
علمداری افزود: این پویش که امسال به عنوان یک جرقه و یک شروع بود با استقبال گسترده‌ای رو به رو شد و دختران کوچک سه ساله که سربند یا رقیه (س) را به سر بسته بودند به همراه مادرانشان در این مراسم شرکت کردند و پرچم متبرکی که از حرم مقدس حضرت رقیه سلام‌الله‌علیه را آورده بودیم را در آغوش گرفتند و در کنار پرچم سینه‌زنی کردند و در پایان هدایایی به رسم یاد بود به این عزیزان تقدیم شد.
وی ادامه داد: وقتی یک اتفاق در دوران کودکی در ذهن کودکان رقم بخورد به طور قطع عواقب و آثار و پیامدهای آن تا سنین بالا با او همراه خواهد بود چراکه طبق آموزه‌های دینی ما، هر چه در کودکی در ذهن فرزند حک بشود پایدارتر است و مانند نقشی است که در واقع در جسم و جان و روح آن فرزند نقش می بندد و اگر این فرزندان دختر ما چند سال در این مراسم شرکت کنند خود این مراسم با این‌ که سالی یک‌بار برگزار می شود یک فضای جست و جوگر و کاوشگر را در ذهن آن ها به وجود می‌آورد و در ادامه مسیر زندگی‌شان کمک خواهد کرد که با این حرکت با نهضت عاشورا انس و الفت پیدا کنند و خودشان پیام‌رسان مکتب عاشورا باشند.
عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ رضوی گفت: ما امسال از مادران خواستیم که خودشان روضه‌خوان حضرت رقیه(س) باشند و آنچه که از این نهضت و نقش حضرت رقیه(س) می‌دانند برای فرزندانشان بازگو کنند و تصاویر آن را در قالب یک فیلم یک دقیقه تا یک دقیقه و نیم برای ما بفرستند.
علمداری افزود: این کاری که در فضای مجازی ما پیگیری کردیم چند اثر و پیامد خواهد داشت یکی این که مادران به‌خاطر این‌که به‌هرحال یک فیلم بهتری بگیرند به طور قطع چند ساعت با فرزندانشان به گفت‌ و شنود خواهند پرداخت و در واقع کاری تمرینی - آموزشی رخ خواهد داد که این در واقع یک فرصت ایجاد می‌کند که چند ساعت در محفل خانواده بین مادر و دختر صحبت و اسم‌ حضرت رقیه(س) تبادل بشود.
وی ادامه داد: دومین اثر این است که ارتباط مؤثر بین مادر و دختر فراهم بشود و مادر سعی کند که خودش مبلغ دین اسلام باشد و این مفاهیم را یاد بگیرد و از زبان خودش به فرزندش آموزش بدهد همچنین باعث می شود که بانوان به عرصه مجازی ورودی مثبت پیدا کنند چون فضای مجازی اگر یک بعدش تهدید است یک بعدش فرصت است برای این‌که ما آنچه که می‌دانیم یا آنچه که صحیح و درست است را به همدیگر آموزش بدهیم.
گفتنی است ویژه برنامه تکریم سه ساله های حسینی، پویش بین المللی همسفر با رقیه(س) با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغاز شد و سپس با اجرای گروه سرود گلدسته های حرم مطهر رضوی و سخنرانی حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی و مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) ادامه و با اهدا جوایز به دختران سه ساله پایان یافت.

حضرت رقیه کودک سه ساله حضرت امام حسین (ع) است که در حادثه عاشورا حضور داشت و به همراه سایر اهل بیت امام به اسارت یزیدیان در آمد و پس از تحمل شکنجه ها و مرارتهای فراوان هنگامی که در سرزمین شام سر بریده امام حسین (ع) را از نزدیک مشاهده کرد از شدت اندوه و غم به شهادت رسید.

برچسب‌ها مشهد جمهوری اسلامی ایران آستان قدس رضوی حرم امام رضا شهادت حضرت رقیه عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد جمهوری اسلامی ایران آستان قدس رضوی مشهد جمهوری اسلامی ایران آستان قدس رضوی حرم امام رضا شهادت حضرت رقیه عاشورا سازمان تبلیغات اسلامی خراسان حضرت رقیه س سه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۹۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سیدمعلمی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستا‌ها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند؛ بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود